2023-10-21, 22:57
Medlem
Paladins avatar
Sesådärja! Tre pinnar till tillslut men åh va vi sög i början. Fick flashbacks till gamla "goa" GAIS som bara passar runt utanför straffområdet utan att våga sig in. Men i 2:a skärpte dom till sig. En match som kändes som den kunde slutat hur som helst med stolpträffar, missad straff etc.

Men det är väl ändå resultatet som räknas i slutänden? 2-1! Kändes extra skönt efter Östersunds pissiga attityd med målfirande vid klacken och gester mot klacken.

#gaisisgoingup
Citera
2023-10-22, 06:32
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarlonBrandy
Kan bara hålla med. Vi är sämre än Skövde.

Men kom ihåg att vi var bättre än er i vårmatchen.
Jag drack så pass mycket på den resan (två hela flaskor starksprit + 2-3 liter stark cider) så jag behövde fräscha upp minnet genom att kolla på sammandraget från matchen. Visst är det mest Gefle som syns där, men det är inte förrän på slutet som det avgörs och då hade t ex Rasmus Jönsson haft ett skott i ribban. Och så springer eran horunge mot HIF-klacken när han gör mål.

Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Kan nog vara ömsesidigt, hur är det möjligt att "Skånes stolthet" befinner sig 5 poäng bakom detta mittenlag?

Det är oförklarligt.
Senast redigerad av Needs.more.brandy 2023-10-22 kl. 06:40.
Citera
2023-10-22, 14:22
Medlem
Tar Västerås poäng i den match som just nu står 0-0 så är de i Allsvenskan OM Öster slår Utsikten på tisdag!
Citera
2023-10-22, 14:56
Medlem
zebra121s avatar
Imorgon är det nog matematiskt klart men hatten av för Västerås SK där f.d-Expressenjournalisten Kalle Karlsson lett sin hemstad till Allsvenskan. Helt otroligt bra jobbat.
Citera
2023-10-22, 15:05
Medlem
Som VSK-are är man luttrad.Men nu måste man tro på allsvenskan.Lika stor möjlighet att de missar som att Trazke och Zebran blir bästa kompisar.
Citera
2023-10-22, 15:19
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Som VSK-are är man luttrad.Men nu måste man tro på allsvenskan.Lika stor möjlighet att de missar som att Trazke och Zebran blir bästa kompisar.
Haha, bra analys
Citera
2023-10-22, 15:22
Medlem
zebra121s avatar
Skönt att AFC Eskilstuna ser ut att åka ur. Ingen kommer sakna det laget.
Även Örgryte lever mycket farligt nu.

Vinner Skövde imorgon är de nästan på säker mark. Otroligt.
Citera
2023-10-22, 16:52
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Ja det ser onekligen bättre ut än bra nu men som fd västeråsare är även jag luttrad. Kommer ihåg när VSK trillade ur Allsvenskan med Liston vid rodret. När tre matcher återstod sa Liston i pressen att kontraktet var klart då VSK hade 5 poäng upp från nedflyttningsplatsen och varje seger gav bara 2 poäng på den tiden.

Värre jinx än den har jag aldrig sedan dess sett. VSK förlorade alla sina matcher och Åtvidaberg vann sina 3 återstående. De två möttes i sista omgången på den dåtida Arosvallen. Jag satt där på en extra bänk i en fullsatt arena och såg VSK eländigt förlora med 0-4.

EDIT: Eller är det helt klart nu? Inte om Utsikten vinner alla sina och GAIS alla utom den mot Utsikten väl? Kollade lite extra på det nu och helt klart är det inte om det i förra meningen inträffar kan VSK behöva kvala för avancemang....
Senast redigerad av kubun 2023-10-22 kl. 17:14.
Citera
2023-10-22, 17:13
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Skönt att både ÖIS och AFC Eskilstuna förlorade idag. Den poäng vi trots allt tog igår kan vara värd mycket!
Citera
2023-10-22, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja det ser onekligen bättre ut än bra nu men som fd västeråsare är även jag luttrad. Kommer ihåg när VSK trillade ur Allsvenskan med Liston vid rodret. När tre matcher återstod sa Liston i pressen att kontraktet var klart då VSK hade 5 poäng upp från nedflyttningsplatsen och varje seger gav bara 2 poäng på den tiden.

Värre jinx än den har jag aldrig sedan dess sett. VSK förlorade alla sina matcher och Åtvidaberg vann sina 3 återstående. De två möttes i sista omgången på den dåtida Arosvallen. Jag satt där på en extra bänk i en fullsatt arena och såg VSK eländigt förlora med 0-4.

EDIT: Eller är det helt klart nu? Inte om Utsikten vinner alla sina och GAIS alla utom den mot Utsikten väl? Kollade lite extra på det nu och helt klart är det inte om det i förra meningen inträffar kan VSK behöva kvala för avancemang....
Jo tack.Såg alla tre avslutande matcher.Men nu ska väl inte ens VSK missa.Bra ändå.Inte länge sen vi var på väg ner i tvåan.
Citera
2023-10-22, 18:30
Medlem
Fred Friendlys avatar
Tänk om man kan få åka båt till en bortamatch… och så GAIS på det.
Citera
2023-10-23, 20:25
Medlem
zebra121s avatar
Vilket krigarlag Skövde är. Otroligt!

Som läget är nu tror jag Eskilstuna och Jönköping åker ur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in