Finns här någon som lyckas få resultat av ChatGPT som klarar att passera en AI-detektor? Dela gärna med er av tips i tråden om ni har testat något som fungerar.
Jag använder ChatGPT mest för att översätta då jag tycker att den faktiskt ger bättre och snabbare resultat än Google Translate. Jag översätter från Engelska till Svenska och översättningar såsom detta inlägg passerar men de är ju skrivna manuellt av mig och sedan endast översatta av ChatGPT. Jag testade att skriva blogginlägg med ChatGPT men det blir ett resultat som är 99,9% fake när jag testar i deras egen AI-detektor. Resultatet blir inte mycket bättre även om jag kommanderar den att den ska skriva som människor skriver eller kommanderar den att passera AI-detektor. Jag testade att skriva om text som ChatGPT genererat i DupliChecker Paraphrasing Tool och då passerar den AI-detektorn men på bekostnad av att texten blir i stort sett obegriplig. Jag testade även i Quillbot och då hamnar jag på mellan 30 och 80% fake men med en begripligt och sammanhängande text. Jag vill hamna på mindre än 10% fake och bibehålla en begriplig och sammanhängande text.
Jag hade hoppats det skulle gå att använda ChatGPT till att skriva blogginlägg eller skriva artiklar men när den inte kan passera AI-detektor så förlorar den genast mycket av sitt användningsområde då sökmotorer och sociala medier kommer jobba för att skuggbanna allt som är AI-genererat. Testa gärna i AI-detektorn i länken nedan och återkom med resultat:
https://openai-openai-detector.hf.space/
Jag inser att ChatGPT är ett mycket bra verktyg för att komma på idéer, översätta, och en mångfald flera användingsområden så var så snälla och håll er till ämnet om ChatGPT kan passera en AI-detektor. Det redan finns trådar som behandlar andra användningsområden och ChatGPT generellt.