Flashback bygger pepparkakshus!
2023-02-17, 11:11
Medlem
Är plus-versionen smartare eller bättre?
Senast redigerad av Heymid 2023-02-17 kl. 11:14.
Citera
2023-02-17, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Är plus-versionen smartare eller bättre?

Snabbare och prioriterad access men inte smartare.
Citera
2023-02-17, 13:12
Medlem
AliyahMerins avatar
Kan ChatGPT klara att passera en AI-detektor?

Finns här någon som lyckas få resultat av ChatGPT som klarar att passera en AI-detektor? Dela gärna med er av tips i tråden om ni har testat något som fungerar.

Jag använder ChatGPT mest för att översätta då jag tycker att den faktiskt ger bättre och snabbare resultat än Google Translate. Jag översätter från Engelska till Svenska och översättningar såsom detta inlägg passerar men de är ju skrivna manuellt av mig och sedan endast översatta av ChatGPT. Jag testade att skriva blogginlägg med ChatGPT men det blir ett resultat som är 99,9% fake när jag testar i deras egen AI-detektor. Resultatet blir inte mycket bättre även om jag kommanderar den att den ska skriva som människor skriver eller kommanderar den att passera AI-detektor. Jag testade att skriva om text som ChatGPT genererat i DupliChecker Paraphrasing Tool och då passerar den AI-detektorn men på bekostnad av att texten blir i stort sett obegriplig. Jag testade även i Quillbot och då hamnar jag på mellan 30 och 80% fake men med en begripligt och sammanhängande text. Jag vill hamna på mindre än 10% fake och bibehålla en begriplig och sammanhängande text.

Jag hade hoppats det skulle gå att använda ChatGPT till att skriva blogginlägg eller skriva artiklar men när den inte kan passera AI-detektor så förlorar den genast mycket av sitt användningsområde då sökmotorer och sociala medier kommer jobba för att skuggbanna allt som är AI-genererat. Testa gärna i AI-detektorn i länken nedan och återkom med resultat:

https://openai-openai-detector.hf.space/

Jag inser att ChatGPT är ett mycket bra verktyg för att komma på idéer, översätta, och en mångfald flera användingsområden så var så snälla och håll er till ämnet om ChatGPT kan passera en AI-detektor. Det redan finns trådar som behandlar andra användningsområden och ChatGPT generellt.
Citera
2023-02-17, 13:23
Medlem
Popetoterors avatar
Chat GPT har stora missar som alla har läst har flera studenter blivit avstängda för att försöka utnyttja denna metod.
finns tonvis att läsa och flera sökmotorer har försökt att lägga in det men det har blivit katastrofala följder.
Kan på skoj länka en sida som har flera vidareklick, men kort sagt så är funktionen inte redo att släppas.
https://cheezburger.com/19226117/top-trending-chat-gpt-fails-of-the-week-february-6-2023
Citera
2023-02-17, 13:30
Medlem
Google har gått ut och sagt att dom skiter i om det är AI-genererat så länge det inte är spam-smörja för att manipulera ranking och innehållet är av värde och hjälpsamt för användarna

https://developers.google.com/search/blog/2023/02/google-search-and-ai-content?hl=en
Citera
2023-02-17, 13:42
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AliyahMerin
Jag använder ChatGPT mest för att översätta då jag tycker att den faktiskt ger bättre och snabbare resultat än Google Translate. Jag översätter från Engelska till Svenska och översättningar såsom detta inlägg passerar men de är ju skrivna manuellt av mig och sedan endast översatta av ChatGPT.
Du säger detta, samtidigt står det ”Engelska” och ”Svenska”, med stora bokstäver, och inte engelska och svenska, med små bokstäver. På svenska brukar vi inleda namn på språk med små bokstäver. Att skriva med stora bokstäver är visserligen ett misstag som även en del människor skulle göra, men Google Translate brukar översätta korrekt (med små bokstäver).
Citera
2023-02-17, 13:49
Medlem
AliyahMerins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Du säger detta, samtidigt står det ”Engelska” och ”Svenska”, med stora bokstäver, och inte engelska och svenska, med små bokstäver. På svenska brukar vi inleda namn på språk med små bokstäver. Att skriva med stora bokstäver är visserligen ett misstag som även en del människor skulle göra, men Google Translate brukar översätta korrekt (med små bokstäver).
Det var misstag av mig. Ska komma ihåg skriva små bokstäver på svenska nästa gång. Tack för du hjälper mig bli bättre på svenska. Uppskattar din omtanke om min grammatik men var så snäll och håll till ämnet.
Citera
2023-02-17, 14:11
Medlem
ChatGPT är inte en direkt ersättare till människan, utan ska ses som ett verktyg.
Citera
2023-02-17, 14:26
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
ChatGPT är inte en direkt ersättare till människan, utan ska ses som ett verktyg.

Än så länge.
Citera
2023-02-17, 14:40
Medlem
Popetoterors avatar
Chat GPT har stora missar som alla har läst har flera studenter blivit avstängda för att försöka utnyttja denna metod.
finns tonvis att läsa och flera sökmotorer har försökt att lägga in det men det har blivit katastrofala följder.
Kan på skoj länka en sida som har flera vidareklick, men kort sagt så är funktionen inte redo att släppas.
https://cheezburger.com/19226117/top...ebruary-6-2023
Citera
2023-02-17, 15:44
Medlem
Jag blir inte klok. Jag skriver "Continue where you left off, please!", men ändå ber den bara om ursäkt och skriver om från början, så jag kommer aldrig till slutet av koden.
Senast redigerad av Heymid 2023-02-17 kl. 15:56.
Citera
2023-02-17, 15:56
Medlem
Jag förstår inte hur bot:en reagerar på Continue. Ibland fortsätter den, andra gånger börjar den om från början och slutar på samma ställe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in