Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-02-15, 21:20
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Finns inget mer där än det som redan finns på internet.
I så fall har du en helt unik förmåga att inhämta information snabbt från övriga internet för ChatGPT summerar saker direkt på ett väldigt behändigt sätt enligt mig. Så slipper man läsa någon komplex Wikipedia-sida eller leta på Google efter något lättläsligt.
Citera
2023-02-15, 21:30
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
I så fall har du en helt unik förmåga att inhämta information snabbt från övriga internet för ChatGPT summerar saker direkt på ett väldigt behändigt sätt enligt mig. Så slipper man läsa någon komplex Wikipedia-sida eller leta på Google efter något lättläsligt.
Om man ska vara lite kritisk mot GPT så blir ju resultatet "dumbed down", vilket är omöjligt att undvika när man sammanfattar en mängd kunskap i några korta meningar. Men jag skulle också vara beredd att betala några hundringar per månad för tjänsten.
Citera
2023-02-15, 21:42
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Om man ska vara lite kritisk mot GPT så blir ju resultatet "dumbed down", vilket är omöjligt att undvika när man sammanfattar en mängd kunskap i några korta meningar. Men jag skulle också vara beredd att betala några hundringar per månad för tjänsten.
Jag håller med. Fördelen är då att man kan fråga vidare

Gillar också att man kan fråga om förslag på saker!
Citera
2023-02-16, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Hur då?

Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Ännu inte lanserad, va?
Jag hamnade bara på en väntelista när jag loggade in på "New Bing"

Jag står också på väntelistan men det är tydligen igång redan.

https://youtu.be/_TFeimOYyJU
Citera
2023-02-16, 00:39
Medlem
Vaddå väntelistan, är ju bare at registrera sig och använda det:

Vad säger chatgpt om flashback
Flashback är en svensk internetforum som grundades år 2003 och är ett av Sveriges mest besökta webbplatser. Det är en plattform där användare kan diskutera allt från nyheter och politik till musik och underhållning.

Som en AI-modell är jag inte kapabel att ha en personlig åsikt om Flashback eller dess användare. Jag kan dock informera om att det har funnits kritik mot Flashback och dess användare för att sprida rasism, sexism och andra former av hat och diskriminering. Det är viktigt att notera att detta inte är en unik företeelse för Flashback, utan problemet med hatfullt och kränkande beteende kan finnas på många plattformar på internet.

Citera
2023-02-16, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nugzamor
Vaddå väntelistan, är ju bare at registrera sig och använda det:

Vad säger chatgpt om flashback
Flashback är en svensk internetforum som grundades år 2003 och är ett av Sveriges mest besökta webbplatser. Det är en plattform där användare kan diskutera allt från nyheter och politik till musik och underhållning.

Som en AI-modell är jag inte kapabel att ha en personlig åsikt om Flashback eller dess användare. Jag kan dock informera om att det har funnits kritik mot Flashback och dess användare för att sprida rasism, sexism och andra former av hat och diskriminering. Det är viktigt att notera att detta inte är en unik företeelse för Flashback, utan problemet med hatfullt och kränkande beteende kan finnas på många plattformar på internet.

Angående väntelistan pratade vi om nya Bing med chatgpt integrerat.
Citera
2023-02-16, 01:38
Medlem
KristerKvists avatar
Sökte men hitta inga trådar där man kan dela olika chatgtp prompts. Vore kul att dela med sig av allt sjukt den här kan göra på ett specifikt ställe?
Citera
2023-02-16, 15:29
Medlem
Undrar om bot:en medvetet gör falska resonemang för att besvara frågan, som i matematiska ekvationer.
Citera
2023-02-16, 17:41
Medlem
ais avatar
AI borde ha sitt eget forum. När det gäller ChatGPT så förefaller Bing ha en snäppet vassare build av den. Den är heller inte lika statisk utan går att prata och resonera med.
Citera
2023-02-16, 21:03
Medlem
Frågan är om många studenter nu kommer använda bot:en för att lösa problem, t.ex skapa program i något godtyckligt programmeringsspråk. Det är mer utvecklande att själv tänka igenom en lösning.
Citera
2023-02-17, 07:47
Medlem
Försöker få bot:en att skapa en HTML-version av Fyra i rad, men den slutar skriva mitt i ett div-element. Konstigt, för jag fick den att skapa en fungerande Python-version.
Citera
2023-02-17, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Försöker få bot:en att skapa en HTML-version av Fyra i rad, men den slutar skriva mitt i ett div-element. Konstigt, för jag fick den att skapa en fungerande Python-version.

I långa svar så avbryter den svaret. Skriv då continue för att få resten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in