• 1
  • 2
2022-12-02, 23:09
Medlem
.jpegs avatar
Hej, Har haft overklighetakänslor cirka 12år, framkom av cannabis, sneade.

Dem har aldrig försvunnit någon gång.
Jag vet att allt som är centralstimulerande gör det värre.
Kaffe, nikotin, amfetamin och även dålig sömn.

Detta har gjort att jag fastnat i ett väldigt tungt missbruk, speciellt benso. För ångest förstärker overklighetskänslan med.

Jag har testat i princip allt.
Uppehåll snus.
Äta cleant
Bort med socker och kaffe.
SSRI
Psykofarmaka
Terapi olika varianter
Meditation

You name ut, men nu är jag så jävla less på detta. Ska jag gå så här resten av mitt liv så tänker jag drastiskt korta den livslängd. Ingen läkare förstår mig heller. Jag går inte och tänker på det, har accepterat det.

Så snälla ni, vad fn ska jag ta mig till för att bryta mig loss ur detta tillstånd.

Mvh
Citera
2022-12-02, 23:24
Medlem
enhetlighets avatar
Kan du identifiera när dessa overklighetskänslor började?
Vad hände för tolv år sedan?
Varför missbrukade du cannabis?
Vad försökte du rymma ifrån?

Jag antar att du är medveten om naturen av ditt tillstånd. Det är en försvarsmekanism för trauma. För att grunda dig själv i verkligheten måste du lösa den mentala knuten.
Citera
2022-12-02, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .jpeg

Detta har gjort att jag fastnat i ett väldigt tungt missbruk, speciellt benso. För ångest förstärker overklighetskänslan med.

Uppehåll snus.
Äta cleant
SSRI
Psykofarmaka
Terapi olika varianter
Meditation

You name ut, men nu är jag så jävla less på detta. Ska jag gå så här resten av mitt liv så tänker jag drastiskt korta den livslängd. Ingen läkare förstår mig heller. Jag går inte och tänker på det, har accepterat det.

Så snälla ni, vad fn ska jag ta mig till för att bryta mig loss ur detta tillstånd.

Mvh

DMT eller en Ayahuasca ceremoni kanske kan kan funka?
Citera
2022-12-02, 23:50
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Om du har missbruksproblem, så kan du ju söka hjälp för det.
Du kan söka kontakt med öppenpsykiatrin också. Dom lär knappast tvinga dig till något.
Om du har bra fysik så kan du ju testa en sådan där långmarch ner i europa, som jag såg en dokumentär om för ett tag sedan.
Han gick från typ mitten av Sverige ner till Spanien och tältade på vägen.
Overklighetskänslor är ju ändå ett bättre tillstånd än psykos, och tyvärr är det nog fler än vad vi vill tro, som kan drabbas av psykoser.
Bra att du håller dig ren(fri från droger), om du nu gör det.
Citera
2022-12-03, 02:47
Medlem
Du borde träffa ett proffs, personligen så får jag det nästan enbart när ångesten är igång, jag undviker alltid att kolla i speglar då jag inte kännner igen mitt utseende och det triggar nästan en panikattack, när jag tagit en paus från röka och dricka så försvinner det nästan helt efter ett par veckor, behöver inte betyda att det är samma för dig dock.
Citera
2022-12-03, 03:13
"För ångest förstärker overklighetskänslan med." Ja så är det, hjärnan går in försvar pga stress, ångest, trauma. Dåliga upplevelser av cannabis kan bli som ett trauma så låt bli det.

12 år? Det låter som en väldigt lång tid. Du behöver låta din hjärna vila utan substanser, hur lång är din längsta period utan substanser, och fanns det andra stressmoment då?

Att snusa tror jag inte jag är något större problem, det kan du nog fortsätta med nån njutning måste man ju få ha.
Citera
2022-12-03, 10:12
Avstängd
Airwave92s avatar
Finns en grupp på facebook om just DPDR, alltså overklighetskänslor

De flesta i den gruppen har fått det av just cannabis, väldigt många medlemmar i den gruppen, kan vara värt att kolla upp den.

Sök på Derealization / Depersonalization på facebook
Citera
2022-12-03, 14:33
Medlem
.jpegs avatar
Tack för era svar. Jag har buprenofin på recept.
Jag har varit ren 12 månader som längst, ingen förbättring.

Jag har förstått att detta är ett slags ångest tillstånd, det som är skrämmande är att de aldrig försvinner, i te en sekund ens. Jag har inga problem att kolla mig i spegeln och jag får inga panikattacker längre, jag blev kär i benso för de kändes som det var endast då jag kunde släppa alla tankar ett tag. Detta ledde till konsekvenser, jag undviker att googla och samtala om de då det ger en slags ångest och jag vill inte släcka de lilla hoppet jag har kvar om att de går att tillfriskna ifrån det.

Hade hoppats på att någon som har haft DP kunnat skriva lite tips, jag är berädd att göra nästan allt.
Men även när jag tycker jag mår kanon bra så är dem där lik förbannat.

Jag kan också påpeka att jag alltid variten känslig person, lätt för att bli orolig osv. Grubbla på skit.
Citera
2022-12-03, 14:38
Medlem
.jpegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans
DMT eller en Ayahuasca ceremoni kanske kan kan funka?

Skulle aldrig våga röra psykedeliska saker med tanken på att jag inte ens klarar av cannabis. Detta var inte ett bloss på cannabis, jag sög i mig typ 0.5 som en cigarett sen blixtra de till i huvudet och hela synen började hacka.

Och i det tillståndet jag utveckla då sitter jag med än idag 12,13 år senare.
Citera
2022-12-03, 14:43
Medlem
Citat:
Skulle aldrig våga röra psykedeliska saker med tanken på att jag inte ens klarar av cannabis. Detta var inte ett bloss på cannabis, jag sög i mig typ 0.5 som en cigarett sen blixtra de till i huvudet och hela synen började hacka.

Och i det tillståndet jag utveckla då sitter jag med än idag 12,13 år senare.

Är det inte hppv du råkat ut för då?
Citera
2022-12-07, 16:48
Medlem
Girlnextdoor751s avatar
Citat:

Uppehåll snus.
Äta cleant
SSRI
Psykofarmaka
Terapi olika varianter
Meditation

Mvh

Vad innebär overklighetskänslor? Hur känns det?
Citera
2022-12-07, 16:51
Medlem
snooper123s avatar
Tyvärr så är det första du behöver göra är att sluta med benso. Jag rekommenderar avgiftning för fyfan vilket helvete det är. Hur mycket benso tar du varje dag?
Och på avgiftningen kan du också få hjälp för detta.

Men det mest konkreta tips jag kan ge dig är att försöka vara med om bra upplevelser. Typ vandra en lång stig. Bestiga ett berg.

Börja träna! Det är sjukt bra för psyket.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in