• 1
  • 2
2006-07-16, 22:57
Medlem
Är plattan väldigt övervakad eller är det lungt att köpa där?
Citera
2006-07-16, 23:05
Bannlyst
Mycket blås och knas där, många drägg som håller till där osv.

Hur det är med civilsnutar har jag ingen koll på, men de lär göra sina lovar där...

Undvik att handla där om du inte känner den som säljer.
Citera
2006-07-16, 23:26
Medlem
Knäckebröds avatar
Go kväll. Plattan är dynga och ja, mycket civilplitar finns där.
Citera
2006-07-16, 23:29
Medlem
hakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rivinia
Är plattan väldigt övervakad eller är det lungt att köpa där?
Det var väl till och med ett reportage i TV om hur civilare står och spanar
vid plattan, men Sthlm Stad "åtgärdar" nu problemet med att bygga parkering över stället.
Citera
2006-07-17, 12:17
Medlem
MissMs avatar
Om du undgår att bli haffad är väl risken överhängande att du blir blåst istället
Citera
2006-07-17, 12:18
Medlem
A-Dmps avatar
Själva plattan är rätt välbevakad, men det finns, det finns, och det finns väldigt väldigt nära.

Men, som sagt, mycket drägg och blåsningar. Hamnade nästan i slagsmål förra onsdagen för att jag och en bekant inte hade någon lust att betala 200 kr för vetemjöl, oavsett hur mycket det var i påsen. Historien löste sig dock till det bästa, vi fick igen pengarna och dom fick igen sin påse.
Citera
2006-07-17, 12:32
Medlem
Rinkeby, Tensta, Gullmarsplan och Plattan är klassade som de fyra största platserna för droghandel. Men varför köpa där? Finns alltid ju någon kompis kompis som säljer. Håller inte på med några droger alls, men har flera kompisar som håller på eller som har kompisar som säljer. Litar faktiskt mer på en kompis kompis, en att köpa av någon helt främmande. Lägger inga moral i det hela, men om jag skulle köpa någonting, skulle jag definitivt föreslå att man och polaren delar 50/50, då känns det som att man både får bra saker, då polaren inte vill ha skit, samt att kompisens kompis, kanske ger ett bra pris till polaren. Vet dock inte vad ni håller på med, och vad ni är ute efter. Men det som hålls på med i min bekantsskapkrets (hölls på med bland vissa) är braj, roppar och E...dvs inte helt ovanliga saker.

Kommer ihåg när man var yngre, när man hängde med polarna till andra sidan stan bara för att få tag på lite braj, en (femma??) har ingen aning om termerna i den här branschen.

Tumregeln är ju följande: En främling kan blåsa en helt totalt. Däremot, en langare inom kompisledet utvecklar man ju en "relation" till. Langaren bjuder oftast i början, för att skapa sig en kundkrets. Sedan blir man stammis, kan även ibland få krita hos langaren. På så vis, vet man att langaren (om personen är i ens egen ålder) och lever ett förhållandevis normalt liv, går att lita på. Personerna på plattan brukar ju vara påtända hoshare som stinker urin.

Risken att bli tagen på plattan, tja har ingen större erfarenhet av detta. Men det känns som att det mest är afrikaner eller någon gammal svensk hoshare som dealar där, och självklart är ju dessa personer ofta antingen kända hos polisen, eller så är dom objekt för spaningar av civilare.
Citera
2006-07-17, 12:37
Medlem
grimms avatar
brukar va "lugnt" på plattan framåt kvällskvisten. i desperata fall har jag både kommit över brass och horse där just då och blev inte blåst.
Citera
2006-07-17, 16:00
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Rinkeby, Tensta, Gullmarsplan och Plattan
'

Glömde du inte kungsträdgården?

Plattan och kungsträdgården är juh dom ställerna som är kända för sin relativt öppna droghandel.
Citera
2006-07-17, 17:09
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miwan001
Langaren bjuder oftast i början, för att skapa sig en kundkrets.

Det låter fint, men är det bara en teori du har eller har du upplevt det i verkligheten?

Ge bort knark gratis är något som man kan göra om det rör sig om en närstående som absolut inte har pengar (och som skulle göra samma sak tillbaka). Snygga tjejer kan också få knark gratis, enligt samma princip som ger dem gratis sprit, gratis mat, gratis biobiljetter et cetera.

Att någon skulle ge bort gratis knark för att han vill etablera sig som knarkhandlare och behöver skaffa potentiella kunder har jag aldrig varit med om.
Citera
2006-07-17, 18:30
Medlem
Styr upp mycket från plattan.
Det är en hel del span där som alla vet vilket kan göra en del som säljer löjligt
paranoida om dom inte känner en.
Om du går dit där och ska handla av någon du inte känner kommer denne/dom att först göra en sekundsnabb analys av dig och avgöra om du
är ett lovligt byte(osäker,färsking,klen osv).
Har sett folk bli både blåsta,hotade,misshandlade och rånade och dessa
har varit etniska svenskar.Många där är riktiga svin speciellt mot svenskar.

Under dessa snart 4 åren som jag har hämtat därifrån har jag aldrig
råkat ut för snuten förutom en kväll i vintras då två pikesnutar plockade
in mig precis utanför Burger King och dom hade inte plockat in mig om jag
inte hade sagt en massa skadade saker utan hade bara nöjt sig med
visitation.

Hade gärna skrivit hur jag går tillväga på plattan för att minimera risken för att snuten ska fatta men då jag vet att en polis antagligen kommer att läsa
denna tråd för "inspiration" så...
Citera
2006-07-18, 02:52
Medlem
sveriges mest kämda knarkdealer hak kan väl ändå inte bara övervakat
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto