Rinkeby, Tensta, Gullmarsplan och Plattan är klassade som de fyra största platserna för droghandel. Men varför köpa där? Finns alltid ju någon kompis kompis som säljer. Håller inte på med några droger alls, men har flera kompisar som håller på eller som har kompisar som säljer. Litar faktiskt mer på en kompis kompis, en att köpa av någon helt främmande. Lägger inga moral i det hela, men om jag skulle köpa någonting, skulle jag definitivt föreslå att man och polaren delar 50/50, då känns det som att man både får bra saker, då polaren inte vill ha skit, samt att kompisens kompis, kanske ger ett bra pris till polaren. Vet dock inte vad ni håller på med, och vad ni är ute efter. Men det som hålls på med i min bekantsskapkrets (hölls på med bland vissa) är braj, roppar och E...dvs inte helt ovanliga saker.
Kommer ihåg när man var yngre, när man hängde med polarna till andra sidan stan bara för att få tag på lite braj, en (femma??) har ingen aning om termerna i den här branschen.
Tumregeln är ju följande: En främling kan blåsa en helt totalt. Däremot, en langare inom kompisledet utvecklar man ju en "relation" till. Langaren bjuder oftast i början, för att skapa sig en kundkrets. Sedan blir man stammis, kan även ibland få krita hos langaren. På så vis, vet man att langaren (om personen är i ens egen ålder) och lever ett förhållandevis normalt liv, går att lita på. Personerna på plattan brukar ju vara påtända hoshare som stinker urin.
Risken att bli tagen på plattan, tja har ingen större erfarenhet av detta. Men det känns som att det mest är afrikaner eller någon gammal svensk hoshare som dealar där, och självklart är ju dessa personer ofta antingen kända hos polisen, eller så är dom objekt för spaningar av civilare.