Citat:
Ursprungligen postat av
Goran-Ekbrandt
Tycker det inte är konstigt alls. Regeringen har inte levererat än. Det enda som märkts är dåliga ogenomtänkta, till synes nästan desperata beslut och förändringar för folket.
SD gör bort sig när de lägger sig i annat än integration/invandring. Senast i dagens tidningar står det att SD vill att Sverige ska betala för att slippa klimatmålen, det är så jävla korkat så klockorna stannar, och tyder på hur fruktansvärt stendumma, obildade och verklighetsfrånvarande vissa i partiledningen uppenbarligen är. Det visar även på bristande konsekvenstänk och självbevarelsedrift då om dessa tokiga utspel fortsätter kommer att göra att deras storhetstid är över i nästa val.
Detta är synd, jag har fortfarande förhoppningar att de gör vad som krävs för att få ordning på integration och brottslighet i landet, men de har inte lång tid på sig.
SD har alltid varit, och är fortfarande ett enfrågeparti, det går sakta framåt men kommer uppenbarligen vara så en tid... Däremot är denna enda fråga otroligt viktig.
Sammantaget är det stor risk att denna regerings tid vid makten endast varar fyra år, det är nog uppenbart för de allra flesta, i alla fall än så länge. Jag hoppas att det vänder inom kort, att de gör något vettigt och inte så mycket idiotiska utspel som får vanligt folk att tappa hakan.
Du vet att vi haft ny regering i ca.. 7 veckor ?
Inget tacksamt land att ta över efter 8 år nedmontering.
Vi såg dystra opinionsundersökningar under hela året ändå vann högern. De underskattas.
När inflationen återgått till mer normala lägen och lågkonjunkturen börjar avta ja då har de förhoppningsvis gått mer än 7veckor.
Har ingenting hänt om 2-3år ja då kommer jag vara den första att komma med hårt kritik men efter 7v i detta läget ja va fan hade man förväntat sig.
Tidöavtalet sträcker sig över mandatperioden inte första budgeten som många skribenter med samma intelligens som Aftonbladets ledarsida verkar tro.