• 1
  • 2
2022-12-02, 15:49
Bannlyst
Körde tydligen 47 km i timmen på en 30 väg.
fick 2.800 kronor.

Snuten horungen sa att jag har två vägar att välja mellan, antingen, krångel med tingsrätt osv osv eller att jag bara skriver på. Jag skrev på även om jag visste att jag kan ta den andra vägen.

Hade det blivit dyrare om jag hade tagit det till tingsrätten? Jag kommer absolut inte betala, ska ändå bort här ifrån snart.

Men ändå nyfiken på bästa alternativet.
Senast redigerad av Politrix 2022-12-02 kl. 16:25.
2022-12-02, 15:52
Medlem
Trivselgruppens avatar
Nej, det hade inte blivit dyrare om du hade låtit bli att erkänna och saken gått vidare till tingsrätten.
2022-12-02, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Nej, det hade inte blivit dyrare om du hade låtit bli att erkänna och saken gått vidare till tingsrätten.
Hade det varit bättre att göra så?
2022-12-02, 16:11
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politrix
Körde tydligen 47 km i timmen på en 50 väg.
fick 2.800 kronor.

Snuten horungen sa att jag har två vägar att välja mellan, antingen, krångel med tingsrätt osv osv eller att jag bara skriver på. Jag skrev på även om jag visste att jag kan ta den andra vägen.

Hade det blivit dyrare om jag hade tagit det till tingsrätten? Jag kommer absolut inte betala, ska ändå bort här ifrån snart.

Körde du inte då 67 km/h? Hur som helst, det kan vara smart att inte godkänna om man vill skjuta upp betalningen mer än 30 dagar. Sedan kan man överklaga strafföreläggandet. Gjort detta två gånger och skrivit lite kryptiskt i överklagan. Båda blev nedlagda. Jag hade givetvis inte tänkt att dra det till domstol och dra resurser, utan hade betalat om överklagan avslagits. Skrev inte på några papper eller tog emot någon information.
2022-12-02, 16:12
Medlem
En gammal vän har satt i system att aldrig erkänna på plats utan låta det gå till rätten.
Polisen som tog honom måste då vara på plats vilket innebär att "Då kan han inte vara ute med trafipaxen och jaga oss skattebetalare som bara vill till jobbet."
2022-12-02, 16:13
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Hade det varit bättre att göra så?
Bättre för vem, menar du?

Dina chanser att bli frikänd är i princip obefintliga. Men om du har ett intresse i att dra ut på sakens behandling kan du begära omprövning av det strafföreläggande du har fått. Då kommer saken att avgöras i domstol.
2022-12-02, 16:16
Medlem
Citat:
Körde tydligen 47 km i timmen på en 50 väg.
fick 2.800 kronor.

Du får förklara hur fort du körde för 47 km/h på en 50-väg skulle ingen polis skriva en obot för. Är det däremot 97 km/h på en 50-väg skall du få mer böter och dessutom bli av med körkortet då gränsen går vid 31 km/h över rådande hastighetsbegränsning.

Den enda som du har att skylla på för att få en hastighetsbot är du själv eftersom du gjorde det medvetna valet att köra för fort.

OnT så kostar det dig inte mer att acceptera ett strafföreläggande från en åklagare om du förnekat i första läget och sen kommit på bättre tankar när du blir kontaktad. Om det skall dras i TR så får samhället betala i runda slängar 50-60000 kronor för enklaste sortens förhandling för att du kört för fort och sen inte stått för det.
2022-12-02, 16:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krulf
Du får förklara hur fort du körde för 47 km/h på en 50-väg skulle ingen polis skriva en obot för. Är det däremot 97 km/h på en 50-väg skall du få mer böter och dessutom bli av med körkortet då gränsen går vid 31 km/h över rådande hastighetsbegränsning.

Den enda som du har att skylla på för att få en hastighetsbot är du själv eftersom du gjorde det medvetna valet att köra för fort.

OnT så kostar det dig inte mer att acceptera ett strafföreläggande från en åklagare om du förnekat i första läget och sen kommit på bättre tankar när du blir kontaktad. Om det skall dras i TR så får samhället betala i runda slängar 50-60000 kronor för enklaste sortens förhandling för att du kört för fort och sen inte stått för det.
Fattar inte. Jag fick böter för att jag körde 47km i timmen på en 50 väg. Det är allt. Vadå inte skriva nån obot?
2022-12-02, 16:25
Medlem
I princip ska man aldrig erkänna något på plats o det kostar inte dig mer om det går till rätten.

Går det till rätten ska polisen bevisa att de har rätt. Du kan bara neka till hastighetsöverträdelsen o vill se de bevis som finns. Polisen går ed på allt de säger men du kan ljuga hur mkt som helst.

Men - om du vet att du kört så fort att du riskerar körkortet o polisen skriver ner hastigheten kan man överväga att erkänna på plats o ta en rejäl tugga av det sura äpplet.

Ett alternativ är att begära rådrum på plats. Då har du lite tid på dig att tänka över hur du vill göra o be polisen visa på vilka bevis de har. (minns inte om det var 2v typ)
2022-12-02, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vapenexperten
Körde du 47 km/h på 50-väg eller 47km/h för fort på en 50-väg?
Lite oklart.
på 30 väg var det

Citat:
Ursprungligen postat av Typ3
47 på 50-väg. Varför fick du böter?
på 30 väg, skrev fel.
2022-12-02, 16:26
Medlem
Citat:
https://i.imgur.com/EP5g86z.png
Det går i vanlig ordning vettu
JA. Du bekräftade att du är en jävla horunge. Babbejävel.
2022-12-02, 16:59
Medlem
Medianas avatar
Du har kört för fort på en 30-väg. Varför krångla till det så jävligt? Stå för att du gjort fel, betala och gå vidare.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in