Citat:
Ursprungligen postat av
TrogenHammarby
Kim och Tolle är onekligen två skickliga fotbollstränare men vafan, till och med ni gårdare måste se hur fruktansvärt osköna personligheter de besitter?
Å ena sidan vill jag att de ska lämna dif för de har gjort dif till ett topplag på relativt tunna medel & jag tror Dif skulle försvagas rent sportsligt om man tappar duon, å andra sidan vill jag ha kvar dem för de har otroligt svåra problem med att hantera andra människor vilket kan skapa stora problem i en klubb.
Är du Kim/Tolle in eller out?
De har väl snarare varit framgångsrika mycket pga deras förmåga att hantera en grupp.
Ta såna som Kujovic och Ajdarevic, som kom in med hög status men behandlades på ett måhända lite fult sätt för att de inte passade in i gruppen och spelsättet? Andra spelare som Asoro fick jobba hårt för att komma in i gruppen. Deras lag har präglats av offervilja och lojalitet, och det är viktigare för tränare än att varje enskild spelare ska tycka att tränarna är sköna.
Det ligger nog mycket i analysen att de nu hamnat snett när de ersatte ledaren Eriksson med teknikern Berg, och försökte lägga om spelet efter det, men samtidigt hade de under några år kritiserats för att ha blivit för enkelspåriga och lättlästa i sitt sätt att spela.