2023-07-09, 09:34
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Bara MFF:are som kommenterade det. Så jävla nervösa! Dom vet att jag har rätt! 😂

Rätt kul att dom svåraste bortamatcherna vi har kvar Kalmar, Mjällby och Hammarby har även MFF kvar.

Sedan har dom Häcken, Djurgården (både hemma och borta), AIK (pånyttfödda och tunga) och Norrköping borta.

Sedan hör man att det bara är trams att MFF haft ett fördelaktigt spelschema?

Bästa kommentaren är nog ändå att "Häcken inte fått det att stämma" detta är visserligen rätt. Men om man tror att detta är något som kommer gälla säsongen ut är man snett på det. Det som borde skrämma är att vi är med där uppe trots svårare spelschema och ett spel som inte kuggat i. Vad händer när det stämmer?
Sluta ljug om Solna.

De spelar 4-4-2 för fasiken.
Citera
2023-07-09, 09:52
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Jo men det vänder nog nu ska du se.

Gäller slå Varberg borta nu först sen har vi MFF hemma som är svårt men vi brukar ta poäng hemma mot.
Tror ni blir överkörda av MFF av anledningen att MFF är så otroligt mycket bättre än er.

Matcher där ni skall ha god chans att ta 3 poäng är:
Varberg (b)
Sirius (b)
Varberg (h)
Degerfors (h)
Värnamo (h)

Nu tror jag inte ni tar 3 poäng i alla, men säg att det ger 17-19 poäng iaf (vilket är högt räknat?).
Vidare tror jag inte ni förlorar övriga elva matcher, men säg att ni tar 3-5 poäng i dem, det skulle ge en slutpoäng 30-37 poäng vilket skall räcka till klarat kontrakt, så där håller jag med dig.

...iaf som läget ser ut idag. En förlust mot Varberg eller en vinst mot MFF och man kanske får omvärdera.

AIKs säsong står och faller lite hur det går mot de andra bottenlagen. Har man förlorat mot Degerfors och Värnamo tidigare i år så kan man göra det igen.
Citera
2023-07-09, 09:56
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Sluta ljug om Solna.

De spelar 4-4-2 för fasiken.
Såg du matchen? Samtidigt som ni spelade mot Värnamo? 😳

Det bästa med gårdagens match var för övrigt när Sadiq återigen drev med Milosevic. 😂
Senast redigerad av trazke 2023-07-09 kl. 09:58.
Citera
2023-07-09, 09:59
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Såg du matchen? Samtidigt som ni spelade mot Värnamo? 😳
Såg de bra ut då?

Vad är skillnaden mot tidigare?
Citera
2023-07-09, 09:59
Medlem
Citat:
Bara MFF:are som kommenterade det. Så jävla nervösa! Dom vet att jag har rätt! 😂

Rätt kul att dom svåraste bortamatcherna vi har kvar Kalmar, Mjällby och Hammarby har även MFF kvar.

Sedan har dom Häcken, Djurgården (både hemma och borta), AIK (pånyttfödda och tunga) och Norrköping borta.

Sedan hör man att det bara är trams att MFF haft ett fördelaktigt spelschema?

Bästa kommentaren är nog ändå att "Häcken inte fått det att stämma" detta är visserligen rätt. Men om man tror att detta är något som kommer gälla säsongen ut är man snett på det. Det som borde skrämma är att vi är med där uppe trots svårare spelschema och ett spel som inte kuggat i. Vad händer när det stämmer?

Fast jag skriver baserat på historia, har ett lag europaspel och tappar bärande spelare så brukar detta resultera i sämre resultat i allsvenskan.
Sen är det klart att man aldrig tror sitt eget lag kommer tappa men kollar man tillbaks så gör lag nästan alltid detta.

Varför skulle Häcken vara undantaget??

Inte en jättebred trupp, har ett antal bärande spelare som kommer behöva vila/vara slitna.
Citera
2023-07-09, 10:09
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Fast jag skriver baserat på historia, har ett lag europaspel och tappar bärande spelare så brukar detta resultera i sämre resultat i allsvenskan.
Sen är det klart att man aldrig tror sitt eget lag kommer tappa men kollar man tillbaks så gör lag nästan alltid detta.

Inte en jättebred trupp, har ett antal bärande spelare som kommer behöva vila/vara slitna.
Djurgården var undantaget.

Vårt poängsnitt ökade efter sommaruppehållet förra året.
Citera
2023-07-09, 10:14
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Såg de bra ut då?

Vad är skillnaden mot tidigare?

Bättre passningsspel och tyngre. AIK kommer klara sig kvar vad du än tror.

Sedan var det otur för dom att det var just oss som mötte igår. Dom vet ju själva att dom är våran favoritknulldocka så dom valde att ligga still och ta det i andra halvlek.

Senaste 7 mötena ger resultatraden 6-0-1 i våran favör. Hur ser eran resultatrad ut mot dom?

Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson

Helt övertygad om att vi kommer ta in 2-3 högklassiga offensiva spelare i detta fönster när Traore lämnar.

Layouni är förhoppningsvis så bra som Martin verkar tycka.

Oscar Pettersson lär komma in.

Sedan snackas det om någon Ugandian som får Traore att se ut som Guidetti i ett maxlöp i jämförelse.
Citera
2023-07-09, 10:41
Medlem
Citat:
Helt sjukt att ens ta ordet "straff" i munnen där.

Det var ett par situationer som ena linjedomaren låg bakom och det var inte till våran fördel...

Det är en solklar frispark till oss innan AIK får hörnan som sedan blir mål. Lund blir knuffad i ryggen så han tappar balansen på den hala planen. Sjukt att det hänt två matcher på raken nu att en ruff på Lund ger hörna som det blir mål på!

Vi skulle haft en solklar hörna i andra halvlek där samma linjedomare på något sjukt sätt hittade en inspark.

Och var hittade 4:e domaren 8 minuters tillägg? Satt och funderade på om det skulle bli 3 eller 4.

Det där är ju standard när man möter Gnaget… Och ändå så gnäller Milosevic om domaren efter matchen, helt galet. Hur hade de reagerat om de blev rättvist bedömda? Sjukt att de ligger där de ligger med alla dessa fördelar.
Citera
2023-07-09, 10:42
Medlem
Londons avatar
Citat:
Bättre passningsspel och tyngre. AIK kommer klara sig kvar vad du än tror.

Sedan var det otur för dom att det var just oss som mötte igår. Dom vet ju själva att dom är våran favoritknulldocka så dom valde att ligga still och ta det i andra halvlek.

Senaste 7 mötena ger resultatraden 6-0-1 i våran favör. Hur ser eran resultatrad ut mot dom?

Helt övertygad om att vi kommer ta in 2-3 högklassiga offensiva spelare i detta fönster när Traore lämnar.

Layouni är förhoppningsvis så bra som Martin verkar tycka.

Oscar Pettersson lär komma in.

Sedan snackas det om någon Ugandian som får Traore att se ut som Guidetti i ett maxlöp i jämförelse.

Tyckte det lät fel på tungan. Googlade och internet gav mig detta svar.

Citat:
Nakna krälar två ugandier och en amerikan bosatt i Kampala längs strandkanten medan Tjostolv Moland skriker och sparkar på dem.

Bara minuter senare blåste domaren i pipan och pekade på straffpunkten efter att Gais målvakt kommit ut och kapat en ugandier som annars hade fått friläge.

https://www.synonymer.se/sv-syn/ugandier

WTF?
Citera
2023-07-09, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Tror ni blir överkörda av MFF av anledningen att MFF är så otroligt mycket bättre än er.

Matcher där ni skall ha god chans att ta 3 poäng är:
Varberg (b)
Sirius (b)
Varberg (h)
Degerfors (h)
Värnamo (h)

Nu tror jag inte ni tar 3 poäng i alla, men säg att det ger 17-19 poäng iaf (vilket är högt räknat?).
Vidare tror jag inte ni förlorar övriga elva matcher, men säg att ni tar 3-5 poäng i dem, det skulle ge en slutpoäng 30-37 poäng vilket skall räcka till klarat kontrakt, så där håller jag med dig.

...iaf som läget ser ut idag. En förlust mot Varberg eller en vinst mot MFF och man kanske får omvärdera.

AIKs säsong står och faller lite hur det går mot de andra bottenlagen. Har man förlorat mot Degerfors och Värnamo tidigare i år så kan man göra det igen.

17-19 poäng på fem matcher? Ja, det är onekligen högt räknat. Tror dock också AIK klarar sig, men det börjar brännas. Men rimligen slutar de före Degerfors, kanske faktiskt också BP. Och IFK Göteborg, som fortfarande har större risk, men också bör klara sig i slutändan.
Citera
2023-07-09, 10:46
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Med tanke på att du vill ha sakliga argument från alla andra så kan du väl bemöta argumenten i stället för att tramsa? Du var rätt vettig förr men nu för tiden påminner du mer och mer om en viss general i den engelska tråden. Lagom tröttsamt.

Något lag har tagit minst 32 poäng på de första 15 omgångarna varje år sedan 2014. Det är inget speciellt med den poängskörden.

Jag skrev ingenting om varken Malmös eller Elfsborgs spelschema, för det handlade om Häcken och er poängskörd och er möjlighet att nå 70 poäng. Du får gärna förklara hur ni ska klara av det när ni är skadedrabbade, förmodligen säljer flera viktiga spelare och ska dubbla med europakval och eventuellt även gruppspel. För egen del tror jag att ni i slutändan kommer ha tagit färre poäng än de 64 poäng ni tog 2022.
Citera
2023-07-09, 10:46
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Tyckte det lät fel på tungan. Googlade och internet gav mig detta svar.

https://www.synonymer.se/sv-syn/ugandier

WTF?

Fan vad jag älskar internet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in