2023-06-04, 02:12
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fageltander
Okej ger dig Traore och Ondrejka😊
Men Thelin har inte gjort varken assist eller mål på senaste fem matcherna. Nyman och Berg hade definitivt bättre poängsnitt vid denna tiden förra året.
Sen kan jag ge dig det att du uteslutit Ludvigsson, Beshara och Stefanelli från statistiken eftersom de är smuts i dina ögon😂 Hade också råkat glömt bort dom om de spelat i Gais eller Öis😜
HAhaha, det var inte riktigt med flit men undermedvetet kanske du har rätt

Är det verkligen sämre i år om man kollar toppen av poängligan mot förra året vid samma tidpunkt? :/
Citera
2023-06-04, 02:34
Medlem
Ärligt!! Är det någon annan blåvit än jag som blir irriterad när dom zoomar in en proppmätt Håkan Mild på läktaren? Vad fan har han gjort för Blåvitt sen han spelade där. Känns som att blåvitts sektliknande beteende straffar sig till slut. Poya är den enda som hade något nytt på gång. Vad har hänt sen dess? Gamla stofiler har både tagit över ledningen och så kallade återvändare som är helt slut och mätta springer runt på planen. Bara Sebbe, Emil och Gustav som fortfarande är lagspelare. Men tyvärr så hjälper inte det då vi spelar med nio man då alla gamlingar är inne. Då Wendt och Berg så synligt och uppenbart bara är där för att mjölka det sista dom kan för att späda på sin redan feta plånbok. Fy fan! Vi har supportrar som många hade gett allt för att spela inför. Det var unga hungriga spelare som överraskade Europa på 80 och 90-talet. Som gav allt för blåvitt. Vad fan har hänt??
Citera
2023-06-04, 02:47
Medlem
Eastwings avatar
Undrar lite om ni IFK G kommer känna stolthet för Utsikten om de går upp i högsta serien och ni blir kvar eller om ni åker ner.
Hur skulle det kännas om Utsikten och Gais går upp och ni förlorar mot Öisgryte i finalen om högsta serien?
Citera
2023-06-04, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
HAhaha, det var inte riktigt med flit men undermedvetet kanske du har rätt

Är det verkligen sämre i år om man kollar toppen av poängligan mot förra året vid samma tidpunkt? :/
Hahaha😀 Kan ärligt inte ge dig en korrekt statistik på detta. Men vet att jag vann 800 spänn genom att hitta spelare som ingen annan i min kompisliga hade på allsvenskan fantasy förra året. Nu har alla Traore, Ondrejka, Larsen osv . Medans jag ligger sist då jag inte kan få ihop det då min taktik inte håller då det inte finns så många alternativ som producerar. Så någon sanning finns det i mitt påstående 😀
Citera
2023-06-04, 02:53
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Hahaha😀 Kan ärligt inte ge dig en korrekt statistik på detta. Men vet att jag vann 800 spänn genom att hitta spelare som ingen annan i min kompisliga hade på allsvenskan fantasy förra året. Nu har alla Traore, Ondrejka, Larsen osv . Medans jag ligger sist då jag inte kan få ihop det då min taktik inte håller då det inte finns så många alternativ som producerar. Så någon sanning finns det i mitt påstående 😀
Äsch det är bara du som är sämre i år och inte spelarna
In med Haris!
Citera
2023-06-04, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eastwing
Undrar lite om ni IFK G kommer känna stolthet för Utsikten om de går upp i högsta serien och ni blir kvar eller om ni åker ner.
Hur skulle det kännas om Utsikten och Gais går upp och ni förlorar mot Öisgryte i finalen om högsta serien?
Kan bara svara! Hade varit en jäkligt tråkig allsvenska då Utsikten inte har någon publik. Och om vi åker ut så blir Superettan jäkligt intressant då alla stora Göteborgslag möts där. Men om Blåvitt åker ut och Utsikten, Öis och Gais går upp så snackar vi nog kollektivt självmord!
Citera
2023-06-04, 03:02
Medlem
Citat:
Äsch det är bara du som är sämre i år och inte spelarna
In med Haris!
Hahahahaha! Har faktiskt funderat på honom😀 Han producerar ju när han får spela. Hade faktiskt Asoro och Findell i ursprungslaget. Blev du glad nu😂
Citera
2023-06-04, 03:05
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Hahahahaha! Har faktiskt funderat på honom😀 Han producerar ju när han får spela. Hade faktiskt Asoro och Findell i ursprungslaget. Blev du glad nu😂
Inget att fundera på.. När vi spelar skit så blir Haris given igen och resultaten blir bättre

Ohjaa! Gladare än om Asoro hade startat varje match och öst in mål
Citera
2023-06-04, 04:11
Medlem
Citat:
Frågan är snarare vad det är för fel på tränarna och varför dom fryser ut minst en spelare varje säsong? Det är inte så att Asoro inte fortfarande är samma spelare eller att han inte gjort mål när han startat..

Fantasy... Får man välja fritt eller har man budget? Danielsson känns väl inte som någon poängspelare? Får man poäng för hållna nollor, mål, assist, vinst eller? Isåfall känns ju Elias som ett bättre val som back?
Visst är det märkligt! Tror att alla storklubbar har samma problem. Vi hade ju Sana och Aiesh. Känns ibland som att kreativa spelare offras för stabilitet.

Danielsson är straffskytt, bra på huvudet offensivt på hörnor.
Man har en budget på 100 mille. Ett exempel Magnus Eriksson 9 mille, Markus Berg 11 mille, och därefter gör man fynd på talanger som man kan få för runt 5 mille. Lite kul om man har någorlunda koll på allsvenskan 😊 Hållna nollor ger 6 poäng till försvare och målvakt . 3 poäng till assist, och 5 poäng till gjorda mål. Sen kan spelarna få 1 poäng för defensivt spel eller offensivt. Vald lagkapten dubbla poäng. Man kan skapa egna ligor, vara med i supporterliga osv.
Citera
2023-06-04, 06:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Jo nu är jag med. Jag tror att BP hade legat sist om dom inte gett honom chansen.

Dom torskade varenda match med Linner i början. Snacka om att hans karriär gick snett efter tiden hos oss!
Fast i ärlighetens namn var Linner klappusel även hos er. Fan vad man garvade åt honom redan då.
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Överskattad, kanske. Dominant, definitivt. Sedan tror jag att det i bästa fall blir hemflytt om två år när kontraktet går ut med Leipzig och väl där får vi se vad det blir.
Vågar knappt tänka på hur meningslös han kommer vara om 2 år med tanke på hur det ser ut redan nu.
Citat:
Men dom levererar mer än anfallarna i DIF och Blåvitt, det var det jag menade. Men förstår din tanke då ni hittar alla talanger som levererar. Vi var där på 80 och 90-talet. Tyvärr för vår del så har ni tagit över positionen
Som talangfabriken numero ono😁
Nja. Vukojevic har väl gjort typ 2 mål trots att han skjuter överlägset mest i allsvenskan. Så många anfall som gått i stöpet pga hans ego.
Citera
2023-06-04, 06:09
Avslutad
Citat:
När Forsberg vänder hem kommer han vara lika dominant som Chippen!
Hahaha Chippen var en drömvärvning i jämförelse med den tjocka hippien.
Citera
2023-06-04, 07:00
Medlem
over9ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddkingen
12 miljoner + 200 k per månad kostar allsvenskans dyraste och största flopp någonsin tillika mest otränade jävla wannabe hobby blatte aik
Hehe nej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in