Citat:
Ursprungligen postat av
Salorm
Då förstår jag, men får man in en naturgräsplan vid råstasjön på den sidan? Innan MoS byggdes var det ju ganskla långtgående snack om att bygga värsta multisuperarenan på platsen där Örvallen ligger. Ett mall med ishall, fotbollsarena osv men det dog väl ut innan första spadtaget togs på MoS iof?
Enligt planerna ska det få plats så man får väl lite på det. Men jag håller med, det är fan inte mycket utrymme att bygga på..
Minns också någon multisuperarena men har för mig att Moderaterna dödade det precis som dom dödat alla andra förslag. Skyttan fick man t ex absolut inte bygga något på, det är testamenterad mark med specifik användning, Råstasjön är typ vattenskyddsområde och om inte det räcker så är det för dyrt ändå. S vaknade väl efter vi började snegla mot Järvafältet på allvar om jag inte minns fel.
Förslaget från S var det förslaget som Duffie länkade och gällde bara Skytteholm med nya läktare, konstgräsplaner och kontor. Verkar som vi fått detta + mer. Good shit, även om detta handen på hjärtat naturligtvis är fet kommundoping.