2023-11-10, 10:57
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Då förstår jag, men får man in en naturgräsplan vid råstasjön på den sidan? Innan MoS byggdes var det ju ganskla långtgående snack om att bygga värsta multisuperarenan på platsen där Örvallen ligger. Ett mall med ishall, fotbollsarena osv men det dog väl ut innan första spadtaget togs på MoS iof?
Enligt planerna ska det få plats så man får väl lite på det. Men jag håller med, det är fan inte mycket utrymme att bygga på..

Minns också någon multisuperarena men har för mig att Moderaterna dödade det precis som dom dödat alla andra förslag. Skyttan fick man t ex absolut inte bygga något på, det är testamenterad mark med specifik användning, Råstasjön är typ vattenskyddsområde och om inte det räcker så är det för dyrt ändå. S vaknade väl efter vi började snegla mot Järvafältet på allvar om jag inte minns fel.

Förslaget från S var det förslaget som Duffie länkade och gällde bara Skytteholm med nya läktare, konstgräsplaner och kontor. Verkar som vi fått detta + mer. Good shit, även om detta handen på hjärtat naturligtvis är fet kommundoping.
Citera
2023-11-10, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Komiskt att gnaget la hela försäsongen på att köra kampanjer där man försökte claima sig som ett Stockholmslag för att i november ändå hålla en presskonferens där det slås fast att ”det råder ingen tvekan om att Solna är aiks hemstad & aik hör hemma i Solna”.

Det krävdes bara en ny träningsanläggning så bytte man identitet.

Jag kan absolut ta att gnaget får en ny anläggning mot att man nu slutar låtsas lajva Stockholmslag.
Hade det inte varit kul om det funnits Hammarby kommun som kunnat besluta om utbyggnad av Kanalplan, nu träningsanläggning för Bajen i söderort och kasta ut Djurgården från er arena?
Citera
2023-11-10, 15:19
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Komiskt att gnaget la hela försäsongen på att köra kampanjer där man försökte claima sig som ett Stockholmslag för att i november ändå hålla en presskonferens där det slås fast att ”det råder ingen tvekan om att Solna är aiks hemstad & aik hör hemma i Solna”.

Det krävdes bara en ny träningsanläggning så bytte man identitet.

Jag kan absolut ta att gnaget får en ny anläggning mot att man nu slutar låtsas lajva Stockholmslag.
Jag förstår inte varför de ska skämmas för sin Solnaanknytning, var stolta över den istället. Bygg identitet därifrån istället, jag lovar det kommer att fungera mycket bättre och Solna kommun är en rik kommun som säkert kommer att hjälpa till mer.
Citera
2023-11-10, 15:31
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Jag förstår inte varför de ska skämmas för sin Solnaanknytning, var stolta över den istället. Bygg identitet därifrån istället, jag lovar det kommer att fungera mycket bättre och Solna kommun är en rik kommun som säkert kommer att hjälpa till mer.
Alltså, jag hoppas du inser att vi arbetat aktivt mot detta i typ 20 år och att Solna är långt ifrån den enda kommunen vi pratat med om detta..
Citera
2023-11-10, 15:58
Medlem
Norrköping sparkar tränaren. Vem kommer in i stället ?
Citera
2023-11-10, 16:03
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Janne
Citera
2023-11-10, 16:28
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok

Rätt löjligt. Vad hade de för förväntningar? Kanske två placeringar bättre hade varit realistiskt, på sin höjd. Bättre trupp har de inte. Här kunde de varit lite långsiktiga och kört vidare.
Citera
2023-11-10, 16:40
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Alltså, jag hoppas du inser att vi arbetat aktivt mot detta i typ 20 år och att Solna är långt ifrån den enda kommunen vi pratat med om detta..
Varför, Solna är ingen kommun att skämmas över?
Citera
2023-11-10, 16:43
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Varför, Solna är ingen kommun att skämmas över?
Därför Solna tvärvägra?
Citera
2023-11-10, 17:27
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Janne
Stadens och klubbens store son Kim Hellberg känns väl naturligast? Rätt perfekt läge med för alla partier.
Citera
2023-11-10, 17:31
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Rätt löjligt. Vad hade de för förväntningar? Kanske två placeringar bättre hade varit realistiskt, på sin höjd. Bättre trupp har de inte. Här kunde de varit lite långsiktiga och kört vidare.
Håller med. Dom överskattar truppen. Sen känns klubben mjäkig och var inte riktigt beredd med en tränare som pekar med hela handen.
Citera
2023-11-10, 17:46
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Därför Solna tvärvägra?
Sorry jag misstolkade "mot detta" som att ni var emot, inte för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in