2023-11-09, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Ett väldigt tydligt och nutida exempel. Molde ligger 5:a i tippeligan, Häcken slutar 3:a i Allsvenskan. 2-8 i målskillnad över två matcher. För övrigt leker Bodø hem serien, även dem har i stort sett bara norskar i laget. Vann över Besiktas på bortaplan ikväll dessutom.

Sveriges landslag och klubblag ligger mil ifrån de danska och norska topplagen tyvärr och en förändring måste ske.

Häcken har inte varit bra i Europaspelet nej.

Danmark ligger långt före Sverige ja men skulle inte säga att Norge gör det. FC Köpenhamn har ju mindre danskar i sitt lag än vad Häcken har svenskar.
Citera
2023-11-09, 23:15
Medlem
Citat:
Ett väldigt tydligt och nutida exempel. Molde ligger 5:a i tippeligan, Häcken slutar 3:a i Allsvenskan. 2-8 i målskillnad över två matcher. För övrigt leker Bodø hem serien, även dem har i stort sett bara norskar i laget. Vann över Besiktas på bortaplan ikväll dessutom.

Sveriges landslag och klubblag ligger mil ifrån de danska och norska topplagen tyvärr och en förändring måste ske.

Känns som att det i år handlar betydligt mer om att Häcken är helt otroligt jävla dåliga, snarare än att svensk fotboll skulle ligga så långt efter Norge (vilket vi dock definitivt gör, om än inte så häääär långt bakom).
Häcken håller faktiskt på med det smått makalösa konststycket att prestera ännu sämre i gruppspelet än den totala kalabaliken som var Malmö FF anno 2022.

MFF förra året hade 0-0-6 3-11 mot Union Berlin, Union St.Gilloise och Braga.
Häcken har i år 0-0-4 2-13 mot Qarabag, Molde och Bayer Leverkusen.

Blir en hård strid om sämsta svenska laget i ett Europa-gruppspel någonsin!
Citera
2023-11-10, 00:24
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Stämmer, brandade rätt schyssta ölburkar, vin, gin och sprit etc med DIF. Gick nog lite för bra och nu sitter ägarna på kåken och de som handlat åker på massa alkoholskatter och skit.. Jag har inte fått något ännu, men det är nog bara en fråga om när de skickat ut det.

Men varför drabbas ni som handlat? Har företaget skitit i att betala skatten?
Citera
2023-11-10, 04:41
Medlem
Teus avatar
Citat:
Norge gör någonting mycket bättre än Sverige de senaste åren. Kolla bara Häcken - Molde där hela Moldes startelva består av norska spelare, deras bänk har två utländska och dessa är danskar. Jämför detta med Häcken där halva startelva+bänk är utländska spelare.

Detta kan i sin tur kopplas vidare till landslaget där det norska gått om vårat de senaste åren. Vi måste släppa fram våra unga spelare ännu mer och landslaget måste våga ta ut de yngre vid ett tidigare skede. Minns när Swedberg var i högform innan vi sålde honom, han fick ändå inte spela i Sveriges U21 ens. Pinsamt.
Berntsen tyckte det fanns mer naturlig talang i Allsvenskan men att man var mycket bättre på att träna i Norge. Nu var det många år sen jag var i Norge men jag misstänker att det han säger är korrekt och jag tycker det syns ganska tydligt när vi jämför fysik mellan oss och norrmännen.

Vidare så håller våra faciliteter tillbaka oss ordentligt. Nyheten om nya anläggningar har nästan helt suddat bort besvikelsen över tabellplaceringen för mig. När dessa är färdiga ligger vi flera år före er och diffen.
Senast redigerad av Teu 2023-11-10 kl. 04:44.
Citera
2023-11-10, 05:43
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Berntsen tyckte det fanns mer naturlig talang i Allsvenskan men att man var mycket bättre på att träna i Norge. Nu var det många år sen jag var i Norge men jag misstänker att det han säger är korrekt och jag tycker det syns ganska tydligt när vi jämför fysik mellan oss och norrmännen.

Vidare så håller våra faciliteter tillbaka oss ordentligt. Nyheten om nya anläggningar har nästan helt suddat bort besvikelsen över tabellplaceringen för mig. När dessa är färdiga ligger vi flera år före er och diffen.
Ja, det är att ni inte tränar ordentligt som gör att ni halkat ner till trea i Stockholmsfotbollen. Otur då att det inte bara är ni som får bättre träningsmöjligheter
Citera
2023-11-10, 06:10
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Ja, det är att ni inte tränar ordentligt som gör att ni halkat ner till trea i Stockholmsfotbollen. Otur då att det inte bara är ni som får bättre träningsmöjligheter
Nu pratade Berntsen inte om skillnaden mellan AIK och Norge, utan skillnaden mellan Sverige och Norge, men men. Våra nya faciliteter är givetvis ojämförbara med någon liten utbyggnad av kaknäs på 10 miljoner eller vad fan ni har i kikaren, det fattar du själv.
Citera
2023-11-10, 06:37
Medlem
Citat:
Gick ju bra för djuuuuuu.se... vilken jävla misär! Som alkis sitter jag och väntar på brevet från skatteverket på alkoholskatten... Tack för den :/

Vart kan man läsa mer om vad som hänt?
Citera
2023-11-10, 07:04
Medlem
Komiskt att gnaget la hela försäsongen på att köra kampanjer där man försökte claima sig som ett Stockholmslag för att i november ändå hålla en presskonferens där det slås fast att ”det råder ingen tvekan om att Solna är aiks hemstad & aik hör hemma i Solna”.

Det krävdes bara en ny träningsanläggning så bytte man identitet.

Jag kan absolut ta att gnaget får en ny anläggning mot att man nu slutar låtsas lajva Stockholmslag.
Citera
2023-11-10, 08:45
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Nu pratade Berntsen inte om skillnaden mellan AIK och Norge, utan skillnaden mellan Sverige och Norge, men men. Våra nya faciliteter är givetvis ojämförbara med någon liten utbyggnad av kaknäs på 10 miljoner eller vad fan ni har i kikaren, det fattar du själv.

Hur ser den här nya anläggningen ut? Ska ni bygga på höjden eller hur är det tänkt? Området "Råsta IP" är ju förfan mindre än en 7-manna plan?
Citera
2023-11-10, 08:54
Medlem
Teus avatar
Citat:
Hur ser den här nya anläggningen ut? Ska ni bygga på höjden eller hur är det tänkt? Området "Råsta IP" är ju förfan mindre än en 7-manna plan?
Ja, det ska byggas på höjden, men framförallt ska det byggas vid Skytteholm också. Herrarna får en naturgräsplan vid Råstasjön, organisationen får kontor. Blir gym och utrymmen för herrarna där också. Damerna och Akademin får förbättrade utrymmen vid skyttan med konstgräsplaner.

När allt är sagt och gjort tror jag vi har bäst eller näst bäst faciliteter i Sverige efter/före Malmö.
Senast redigerad av Teu 2023-11-10 kl. 08:58.
Citera
2023-11-10, 09:35
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ja, det ska byggas på höjden, men framförallt ska det byggas vid Skytteholm också. Herrarna får en naturgräsplan vid Råstasjön, organisationen får kontor. Blir gym och utrymmen för herrarna där också. Damerna och Akademin får förbättrade utrymmen vid skyttan med konstgräsplaner.

När allt är sagt och gjort tror jag vi har bäst eller näst bäst faciliteter i Sverige efter/före Malmö.

Då förstår jag, men får man in en naturgräsplan vid råstasjön på den sidan? Innan MoS byggdes var det ju ganskla långtgående snack om att bygga värsta multisuperarenan på platsen där Örvallen ligger. Ett mall med ishall, fotbollsarena osv men det dog väl ut innan första spadtaget togs på MoS iof?
Citera
2023-11-10, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Nja. Lite tradition också i att alla spelar samtidigt i sista omgången oavsett utöver det uppenbara.

Traditioner är till för att hållas vad är detta för jävla trams - bara för att man tv-bolagen skall kunna kräma ur så mycket pengar som möjligt gissar jag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in