Citat:
Ursprungligen postat av
dgi3422
Jag kpte en ny laptop fr ngon vecka sen
Asus TUF Gaming A15 FA506 R5-4/8/1024/1650/144Hz
Den kom installerad med win11 jag formaterade hrddisken la in Windows 10 d hade jag inga drivrutiner/ntverkskort alls installerat men de lste sig med hjlp av en vn, sen efter det har jag haft problem med drivrutinerna till grafikkortet Nvidia GeForce GTX 1650 grafik och AMD drivrutiner. Det brjade med att Windows10 uppdaterade alla drivrutiner via automatiska uppdateringar, s jag fick installera om till de senaste manuellt och stngde av att Windows ska uppdatera drivrutiner manuellt via Windows update, men igr s uppdaterade den alla drivrutiner nd och samma problem igen d kunde jag inte kra AMD Software: Adrenalin Edition fr att den sa nvidia grafikkort var fr gamla. Jag provade g tillbaka till de gamla drivrutinerna som var nr allt funkade, men blev samma strul s tankade hem och installerade manuellt de senaste drivrutinerna p nvidias hemsida, nr jag kollar p Windows 10 sger den jag har x (en ldre) version fast jag installerat den senaste. Ska jag bara skita i vad som str dr och lita p att GeForce Experience sger jag har de senaste installerade? Sen mrkligt Windows uppdaterar drivrutiner manuellt fast jag stngt av de inte ska gra det?
Mvh
Lita p tillverkaren, sklart, inte Windows.
Avstngning -
https://www.minitool.com/news/disabl...in-10-009.html
Det optimala frfarandet r att avinstallera all grafik med Display Driver Uninstaller, DDU, och sedan installera det du vill ha, manuellt.