Citat:
Ursprungligen postat av
dgi3422
Jag köpte en ny laptop för någon vecka sen
Asus TUF Gaming A15 FA506 R5-4/8/1024/1650/144Hz
Den kom installerad med win11 jag formaterade hårddisken la in Windows 10 då hade jag inga drivrutiner/nätverkskort alls installerat men de löste sig med hjälp av en vän, sen efter det har jag haft problem med drivrutinerna till grafikkortet Nvidia GeForce GTX 1650 grafik och AMD drivrutiner. Det började med att Windows10 uppdaterade alla drivrutiner via automatiska uppdateringar, så jag fick installera om till de senaste manuellt och stängde av att Windows ska uppdatera drivrutiner manuellt via Windows update, men igår så uppdaterade den alla drivrutiner ändå och samma problem igen då kunde jag inte köra AMD Software: Adrenalin Edition för att den sa nvidia grafikkort var för gamla. Jag provade gå tillbaka till de gamla drivrutinerna som var när allt funkade, men blev samma strul så tankade hem och installerade manuellt de senaste drivrutinerna på nvidias hemsida, när jag kollar på Windows 10 säger den jag har x (en äldre) version fast jag installerat den senaste. Ska jag bara skita i vad som står där och lita på att GeForce® Experience™ säger jag har de senaste installerade? Sen märkligt Windows uppdaterar drivrutiner manuellt fast jag stängt av de inte ska göra det?
Mvh
Lita på tillverkaren, såklart, inte Windows.
Avstängning -
https://www.minitool.com/news/disabl...in-10-009.html
Det optimala förfarandet är att avinstallera all grafik med Display Driver Uninstaller, DDU, och sedan installera det du vill ha, manuellt.