2022-12-01, 03:27
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Kan man anmäla män som ljuger om sitt jobb/utbildning som kvinna så lär man väl kunna anmäla HBTQ transor som låtsas vara kvinnor om man är man.
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Anmäla kan man givetvis, inget av det är dock brottsligt. Män ljuger om inkomst/yrke/penislängd. Kvinnor sminkar sig och kör med push up, vadderad BH, hårförlängning, färgat hår och fransförlängningar och skit i läpparna.

Fullt lagligt.
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Om det genomförs ett samlag utan att motparten godkänt upplägget, så borde det kunna räknas som våldtäkt.

Män skulle må väldigt dåligt om de vet att de haft sex med en annan man utan att ha godkänt upplägget.
Det är, som Aramir2 redan påpekat (och även andra tidigare i tråden, vill jag minnas) inte olagligt.

Den enda gången det är olagligt att "ljuga till sig" sex är när man bedrar någon angående sin identitet. Notera att det inte inkluderar att ljuga om hur man är, utan om vem man är. T.ex. om man smyger in till en tjej i ett mörkt rum och lyckas lura henne att man är hennes pojkvän, eller en enäggstvilling som lurar i brorsans tjej att han är brorsan, o.s.v. Då är det olagligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
De flesta heterosexuella män jag känner inklusive mig själv är inte det minsta orolig för liknande och jag skulle inte känna mig mer lurad för att en kille sminkar upp sig än om en tjej gör det.
Jag kan erkänna att det finns transpersoner som ser bra ut som skulle kunna ragga upp mig utan att jag får panik och ångest för det. Är trygg i min sexualitet, inte det minsta attraherad av män.

Enda personer jag någonsin hört uttrycka oro eller bli äcklad av transpersoner är just homofober.
Lite lustigt att du säger det, för jag vet en kille som var väldigt uttalat för homosexuellas like rättigheter, tyckte att homoäktenskap borde vara en självklarhet i alla länder, etc. Men samtidigt hymlade han inte heller med att han tyckte att transsexuella var sjuka psykfall, typ.

Han kanske är ett undantag. Ingen aning. Han var iaf ovanligt frispråkig om det, för de flesta jag känt har inte uttalat sig om ämnet. Inte något man brukar lyfta särskilt ofta, oavsett vad man tycker.
Citera
2022-12-01, 04:25
Medlem
Aja Bajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Lite lustigt att du säger det, för jag vet en kille som var väldigt uttalat för homosexuellas like rättigheter, tyckte att homoäktenskap borde vara en självklarhet i alla länder, etc. Men samtidigt hymlade han inte heller med att han tyckte att transsexuella var sjuka psykfall, typ.

Han kanske är ett undantag. Ingen aning. Han var iaf ovanligt frispråkig om det, för de flesta jag känt har inte uttalat sig om ämnet. Inte något man brukar lyfta särskilt ofta, oavsett vad man tycker.

Antar att det inte är så ovanligt. Jag har samma åsikter. Ingenting emot att homosexuella eller transpersoner får leva sina liv i fred, men det är i varje fall inte psykiskt friskt att inte tända på könsmogna individer av det andra könet. (undantag för kvinnor som själva har slutat vara könsmogna)

OnT: Förstår att svensk lagstiftning är skev här som i det mesta annat, men det skulle vara lämpligt att likställa det med våldtäkt att ljuga om sitt kön när man har sex. Frivilligt sex kallas ju redan för våldtäkt i vissa andra fall, så det borde inte vara något problem att lägga till ännu ett fall.
Citera
2022-12-01, 06:08
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
99 av 100 gånger kan man ju se att det är HBTQ-transor, men tekniken börjar bli allt bättre, så det blir allt svårare.

Jag har hört att många män hamnat i säng med sådana här, då de blivit lurade. Jag såg en transa på Tinder nu och fick mig tankeställaren, att det måste väl vara någon form av sexbrott att utge sig för att vara en riktig kvinna?

Hur kan män juridiskt stoppa dessa freaks?

Om "kvinnan" du ska engångsligga med heter något liknande "Miss Shameless" eller "Busty Lady" så kan du nog känna dig rätt säker på att det inte är en "biologisk" sådan.

Annars. Är det här verkligen ett problem i Sverige? Finns det så många transor att risken är stor att det tilltänkta ligget egentligen är en man?

Dessa män som hamnat i säng med andra män, fullföljde de samlaget i tron om att det var en kvinna? Isf är ju samtycket felaktigt och då blir det ju våldtäkt.
Citera
2022-12-01, 06:38
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Dessa män som hamnat i säng med andra män, fullföljde de samlaget i tron om att det var en kvinna? Isf är ju samtycket felaktigt och då blir det ju våldtäkt.
Det märks att du tyvärr inte har läst tråden. Det är inte olagligt, och det gör inte samtycket ogiltigt.
Citera
2022-12-01, 06:41
Medlem
snooper123s avatar
Min tjej brukar alltid visa bilder på en snygg tjej och fråga om hon är snygg. Och då svarar jag alltid att hon på bilden är snygg såklart.
Då avslöjar hon att det egentligen är en kille...

Men nä du kan inte göra något juridisk sätt. Du kanske också är smygbög?
Citera
2022-12-01, 07:03
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Det märks att du tyvärr inte har läst tråden. Det är inte olagligt, och det gör inte samtycket ogiltigt.

Det var mest bara en pik på lagen om samtycke men för diskussionens skull. Om något i samlagssituationen förändras så drastiskt som att kvinnan egentligen är en man, då bör väl också ett nytt och tydligt samtycke krävas?
Citera
2022-12-01, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Kan man anmäla män som ljuger om sitt jobb/utbildning som kvinna så lär man väl kunna anmäla HBTQ transor som låtsas vara kvinnor om man är man.

Nu pratar vi om sexualbrott mot män av HBTQ, inte om lögner om jobb/utbildning. I så fall borde vara ett brott att påstå att man har tajt fitta, väger mindre än vad man påstår, inte har legat med neg*rer osv.
Citera
2022-12-01, 10:20
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Den här frågeställningen blir lättare att förstå om man tänker att det är en kvinna som ligger med en man som hon tror är kvinna. Det hade blivit våldtäkt och finkan för mannen direkt, det kan jag garantera.
Citera
2022-12-01, 10:51
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Om det genomförs ett samlag utan att motparten godkänt upplägget, så borde det kunna räknas som våldtäkt.

Män skulle må väldigt dåligt om de vet att de haft sex med en annan man utan att ha godkänt upplägget.

En liten invändning mot detta scenario är ju att man kan räkna med att någon gång tidigt i det (måhända korta) förhållandet upptäcka det verkliga sakfrågan (hehe). Då avbryter man givetvis det hela och lämnar platsen, lagom snabbt.

I de fall mannen som drabbas är försatt i vanmakt, utsätts för tvång etc gäller ju de vanliga reglerna.
Citera
2022-12-01, 10:55
Medlem
Citat:

Ja men i det fallet är det ju ett sexuellt övergrepp och det är ju olagligt redan.
Citera
2022-12-01, 16:37
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Det var mest bara en pik på lagen om samtycke men för diskussionens skull. Om något i samlagssituationen förändras så drastiskt som att kvinnan egentligen är en man, då bör väl också ett nytt och tydligt samtycke krävas?
Nej. Som sagt, det har redan avhandlats i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Den här frågeställningen blir lättare att förstå om man tänker att det är en kvinna som ligger med en man som hon tror är kvinna. Det hade blivit våldtäkt och finkan för mannen direkt, det kan jag garantera.
Nej. Det står uttryckligen i förarbetet att det inte är olagligt.
Citera
2022-12-01, 17:09
Medlem
zombie-nations avatar
Det måste väl bero på vilka könsorgan de har. Har de fortfarande snopp och mannen upptäcker det först i sängen så måste det ju vara någon form av brott. Är hon omopererad har jag svårt att se vad lagen kan göra. Moraliskt borde hon ändå nämna att hon till viss del är man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in