Citat:
Citat:
Citat:
Det är, som Aramir2 redan påpekat (och även andra tidigare i tråden, vill jag minnas) inte olagligt.Den enda gången det är olagligt att "ljuga till sig" sex är när man bedrar någon angående sin identitet. Notera att det inte inkluderar att ljuga om hur man är, utan om vem man är. T.ex. om man smyger in till en tjej i ett mörkt rum och lyckas lura henne att man är hennes pojkvän, eller en enäggstvilling som lurar i brorsans tjej att han är brorsan, o.s.v. Då är det olagligt.
Citat:
Lite lustigt att du säger det, för jag vet en kille som var väldigt uttalat för homosexuellas like rättigheter, tyckte att homoäktenskap borde vara en självklarhet i alla länder, etc. Men samtidigt hymlade han inte heller med att han tyckte att transsexuella var sjuka psykfall, typ.De flesta heterosexuella män jag känner inklusive mig själv är inte det minsta orolig för liknande och jag skulle inte känna mig mer lurad för att en kille sminkar upp sig än om en tjej gör det.
Jag kan erkänna att det finns transpersoner som ser bra ut som skulle kunna ragga upp mig utan att jag får panik och ångest för det. Är trygg i min sexualitet, inte det minsta attraherad av män.
Enda personer jag någonsin hört uttrycka oro eller bli äcklad av transpersoner är just homofober.
Jag kan erkänna att det finns transpersoner som ser bra ut som skulle kunna ragga upp mig utan att jag får panik och ångest för det. Är trygg i min sexualitet, inte det minsta attraherad av män.
Enda personer jag någonsin hört uttrycka oro eller bli äcklad av transpersoner är just homofober.
Han kanske är ett undantag. Ingen aning. Han var iaf ovanligt frispråkig om det, för de flesta jag känt har inte uttalat sig om ämnet. Inte något man brukar lyfta särskilt ofta, oavsett vad man tycker.
Det är inte olagligt, och det gör inte samtycket ogiltigt.