2022-11-30, 19:19
Medlem
99 av 100 gånger kan man ju se att det är HBTQ-transor, men tekniken börjar bli allt bättre, så det blir allt svårare.

Jag har hört att många män hamnat i säng med sådana här, då de blivit lurade. Jag såg en transa på Tinder nu och fick mig tankeställaren, att det måste väl vara någon form av sexbrott att utge sig för att vara en riktig kvinna?

Hur kan män juridiskt stoppa dessa freaks?
Citera
2022-11-30, 22:50
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Är din fråga alltså huruvida det är olagligt att vara transsexuell i Sverige? Eller är frågan om det är olagligt att ha sex med någon som tror att du är född som kvinna utan att berätta att du är född som man?

Är det första alternativet så är det en ganska puckad fråga, det är självklart inte olagligt.
Är det andra alternativet så har det tidigare diskuterats om det kan ses som ett verkligt samtycke om man ljuger eller undanhåller vissa omständigheter för en sexuell partner. Just gällande könsöverskridande identitet så har man angett i förarbetena (Prop 2017/18:177 s 79) att det inte anses vara ett straffbart vilseledande, så även där är alltså svaret nej.
Citera
2022-11-30, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Är din fråga alltså huruvida det är olagligt att vara transsexuell i Sverige? Eller är frågan om det är olagligt att ha sex med någon som tror att du är född som kvinna utan att berätta att du är född som man?

Är det första alternativet så är det en ganska puckad fråga, det är självklart inte olagligt.
Är det andra alternativet så har det tidigare diskuterats om det kan ses som ett verkligt samtycke om man ljuger eller undanhåller vissa omständigheter för en sexuell partner. Just gällande könsöverskridande identitet så har man angett i förarbetena (Prop 2017/18:177 s 79) att det inte anses vara ett straffbart vilseledande, så även där är alltså svaret nej.

Det var ju svaret på frågan.

Det är ju helt sjukt att man kunnat komma fram till denna lösning. Män ska nu alltså utsättas för förberedande sexövergrepp av transor och detta är lagligt.

Det säger allt om Sverige och västerlandet.
Citera
2022-12-01, 00:27
Medlem
Necriss avatar
Citat:

Fast det förarbetet är ju då felaktigt.

Tänk att någon lurar dig och stjäl 1000 kr... alla får reda på det och han kommer undan med. Tänk dig in i situationen, hånet som kansle uppstår, gliringarna på jobbet resten av året....

Jämför nu det med äcklet, avsmaken, ångesten och den fullständigt förnedrande upplevelsen att ha blivit lurad till att bli attraherad till fel kön. Inget misstag alltså, utan lurad, utnyttjad och manipulerad. Känn ångesten och avsmaken som sköljer över dig, tvivlet av hur fan du kunde. Skammen när alla får reda på det och hånet som kommer följa dih livet ut.

Det förarbetet menar alltså att stölden är värre än förnedringen? De menar att förnedringen inte ens är straffbar. De är ju helt sjuka i huvudet och måste avsättas och förarbetet göras om. Detta är ju helt absurt.
Citera
2022-12-01, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Fast det förarbetet är ju då felaktigt.

Tänk att någon lurar dig och stjäl 1000 kr... alla får reda på det och han kommer undan med. Tänk dig in i situationen, hånet som kansle uppstår, gliringarna på jobbet resten av året....

Jämför nu det med äcklet, avsmaken, ångesten och den fullständigt förnedrande upplevelsen att ha blivit lurad till att bli attraherad till fel kön. Inget misstag alltså, utan lurad, utnyttjad och manipulerad. Känn ångesten och avsmaken som sköljer över dig, tvivlet av hur fan du kunde. Skammen när alla får reda på det och hånet som kommer följa dih livet ut.

Det förarbetet menar alltså att stölden är värre än förnedringen? De menar att förnedringen inte ens är straffbar. De är ju helt sjuka i huvudet och måste avsättas och förarbetet göras om. Detta är ju helt absurt.

Fast du har inte blivit lurad, du har blivit attraherad. Du får leva med att du blev tänd på en kille, orimligt att förbjuda det bara för att homofobiska killar inte skulle klara av att hantera att de blev attraherade av en annan kille.

Det är inte värre än att en tjej sminkar upp sig från 5:a till en 7:a och ditt alkoholintag får dig att tro att 7:an är en 9:a.
Citera
2022-12-01, 01:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2

Det är inte värre än att en tjej sminkar upp sig från 5:a till en 7:a och ditt alkoholintag får dig att tro att 7:an är en 9:a.

Johoho det är det fan i mig!
Citera
2022-12-01, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spanjolett-Rudis

Det är inte på något sätt mer vilseledande. Killen har sminkat och klätt upp sig och du tänder då på personen. Det är inte mer vilseledande än om en tjej gör det.

Det tycker du bara för att det för dig är jobbigare att ha blivit attraherad av en kille än en ful tjej.
Lagen kan givetvis inte ta särskild hänsyn till homofober.
Citera
2022-12-01, 01:53
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Fast du har inte blivit lurad, du har blivit attraherad. Du får leva med att du blev tänd på en kille, orimligt att förbjuda det bara för att homofobiska killar inte skulle klara av att hantera att de blev attraherade av en annan kille.

Citat:
Ursprungligen postat av Spanjolett-Rudis
Citat:
Det är inte på något sätt mer vilseledande. Killen har sminkat och klätt upp sig och du tänder då på personen. Det är inte mer vilseledande än om en tjej gör det.

Det tycker du bara för att det för dig är jobbigare att ha blivit attraherad av en kille än en ful tjej.
Lagen kan givetvis inte ta särskild hänsyn till homofober.
Det spelar ingen roll vad någon har personlig åsikt om hur jäkligt det är eller inte är - det är i alla fall inte olagligt under dagens lagstiftning.

PS. Lite hårt att kalla någon homofob bara för att de är heterosexuella, kanske.
Citera
2022-12-01, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Det spelar ingen roll vad någon har personlig åsikt om hur jäkligt det är eller inte är - det är i alla fall inte olagligt under dagens lagstiftning.

PS. Lite hårt att kalla någon homofob bara för att de är heterosexuella, kanske.

De flesta heterosexuella män jag känner inklusive mig själv är inte det minsta orolig för liknande och jag skulle inte känna mig mer lurad för att en kille sminkar upp sig än om en tjej gör det.
Jag kan erkänna att det finns transpersoner som ser bra ut som skulle kunna ragga upp mig utan att jag får panik och ångest för det. Är trygg i min sexualitet, inte det minsta attraherad av män.

Enda personer jag någonsin hört uttrycka oro eller bli äcklad av transpersoner är just homofober.
Citera
2022-12-01, 02:27
Medlem
Kan man anmäla män som ljuger om sitt jobb/utbildning som kvinna så lär man väl kunna anmäla HBTQ transor som låtsas vara kvinnor om man är man.
Citera
2022-12-01, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Kan man anmäla män som ljuger om sitt jobb/utbildning som kvinna så lär man väl kunna anmäla HBTQ transor som låtsas vara kvinnor om man är man.

Anmäla kan man givetvis, inget av det är dock brottsligt. Män ljuger om inkomst/yrke/penislängd. Kvinnor sminkar sig och kör med push up, vadderad BH, hårförlängning, färgat hår och fransförlängningar och skit i läpparna.

Fullt lagligt.
Citera
2022-12-01, 03:11
Medlem
Citat:

Om det genomförs ett samlag utan att motparten godkänt upplägget, så borde det kunna räknas som våldtäkt.

Män skulle må väldigt dåligt om de vet att de haft sex med en annan man utan att ha godkänt upplägget.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in