Citat:
Jag menar att det inte är realistiskt att döma ut regeringen för exempelvis bränslepriserna eftersom det bara måste vara mindre begåvade som trodde att det skulle gå att sänka priserna direkt. Jag tycker också att man får ta vallöften för vad de är. Det var olyckligt att elsituationen fick användas som en budgivning för de politiska partierna med tanke på hur allvarligt läget är, har varit och blir. Alla drogs med i olika överbud. Vänsterpartiet ville föröka ge sken att det gick att införa Sverigepriser. Socialdemokraterna gav löfte om 90 miljarder och Moderaterna talade om högkostnadsskydd i likhet med Norge om än med sämre villkor.
Jag trodde aldrig att en regering som precis installerat sig skulle hinna med att ordna ett högkostnadsskydd. Tycker att media varit dålig här med att inte ställa mer detaljerade frågor om hur det skulle gå till.
Vi lever i ett politiskt klimat där i stort sett samtliga partier är ganska långt från människors vardag. Min tilltro till dagens politiker är mycket låg oavsett politisk färg.
Jag trodde aldrig att en regering som precis installerat sig skulle hinna med att ordna ett högkostnadsskydd. Tycker att media varit dålig här med att inte ställa mer detaljerade frågor om hur det skulle gå till.
Vi lever i ett politiskt klimat där i stort sett samtliga partier är ganska långt från människors vardag. Min tilltro till dagens politiker är mycket låg oavsett politisk färg.
Du menar att regeringen + SD:s väljare är mindre begåvade? Jag vet många som röstade på SD pga att de lovade kraftigt sänkt drivmedelpris. Det var ju SD:s största profilfråga inför valet och det som partiet la sina reklampengar på. Det gjorde sannerligen också att de blev näst största parti i valet.
Kan hålla med dig om att alla partier lovade guld och gröna skogar när det gäller elstöd. Kan också hålla med dig att media varit dåliga på att utforska ämnet. Partierna försökte genom valrörelsen att fiska så mycket röster som möjligt. Nu står vi här med en regering med byxorna nere. Jag hade personligen sett att man först tänkte upp och rädda företag som inte klarar sina elräkningar för att rädda jobben.
Jag har framförallt väldigt dålig tilltro till politiker som Ulf Kristersson som duckar för sanningen.