Citat:
Ursprungligen postat av
VetVemDuAr
Du försöker dölja att du pratar i nattmössan genom meningslösa "wall of texts".
Nej, jag skriver alltid kort och konkret med koppling till ett större sammanhang. Du plockar däremot bara ut små strofer utan sammanhang.
Citat:
Du påstod att "Regeringen vann valet för att S och MP fördärvat landet under åtta år dessförinnan", vilket är kvalificerat skitsnack alternativt historierevisionism eftersom samtliga regeringspartier backade och S och MP ökade. Den enda anledningen att M, KD och L fick regeringsmakten, var för att de valde att bjuda i SD i värmen. Således inte alls på egna meriter utan trots försvagade partier.
Jag missförstod dig där, men förklaringen är att folk var missnöjda och då är SD:s ökning ett tecken på det. MP:s ökning förstår jag inte alls, men klimatidioterna är väl irrationella. Normalt sett borde sittande regering fått ännu mer eftersom det är ett osäkert krigsläge och sådant brukar gynna sittande regeringar. Andersson tycktes ju även ha skapat ett mycket större förtroende än Löfven gjorde. Jag betecknar S valresultat som sämre än vad det borde kunnat vara med de förutsättningar som rådde.
Citat:
Det är ingalunda förvånande att du skriver om historien efter din ideologiska kompass. Du kan ju inte ens känna igen präktiga valsvek när du har dem mitt framför ögonen, såsom föreliggande el-debacle.
Jag skriver inte om någon historia. Jag speglar saker som de är medan du och en del andra verkar tro att allt ska lösas på några veckor.
Citat:
Att med ryggmärgsreflex ständigt försvara allt som det egna partiet gör är fördummande och osunt, oftast förekommande inom fascismen och kommunismen. Vill du inte vara bättre än så?
Jag har inget parti att försvara. Jag röstar inte på vallöften. Jag röstar på inriktning och min viktigaste hållning i den frågan är att göra det jag kan för att MP ska få så litet inflytande som möjligt. S skulle kunna vara ett parti som jag hade kunnat rösta på om de inte hade gått samma väg som MP och så konsekvent börjat ägna sig åt identitetspolitik och smutskastning i stället för sakpolitik.