2022-11-29, 18:53
Medlem
Medföljer det alltid en liten blåtands-mottagare jag stoppar in i usb-porten på min laptop, från vilken mina framtida trådlösa hörlurar kommunicerar med?

WiFi har kukat ur på datorn och mkt tveksam om den har inbyggd blåtand. Någon som kan klargöra?
Citera
2022-11-29, 19:08
På min har jag en motagar jag kopplar in med usb men funkar med usb-c med. Sen så har jag headsetet som jag laddar med usb
Citera
2022-11-29, 19:10
Medlem
Bluebeast72s avatar
Razer Opus samt Msi Katana, behöver ej liten dong, allt inbyggt.
Citera
2022-11-29, 19:21
Medlem
DeDenAssos avatar
bluetooth är inbyggt numera i lurarna.
din dator har förmodligen bluetooth också, annars får du köpa en bluetooth adapter.

så du bara ansluter dina hörlurar till datorn, utan någon USB. i vanliga fall...

bluetooth är dock sämre än de traditionella USB-adaptrarna man hade förr, på t.ex. datormöss. kortare latency (delay). kanske är annorlunda för hörlurar?
Citera
2022-11-29, 19:22
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Medföljer det alltid en liten blåtands-mottagare jag stoppar in i usb-porten på min laptop, från vilken mina framtida trådlösa hörlurar kommunicerar med?

WiFi har kukat ur på datorn och mkt tveksam om den har inbyggd blåtand. Någon som kan klargöra?
Inte nödvändigtvis - det beror helt och hållet på vilka du köper. De olika jag ägt har inte haft någon extra mottagare för USB utan de har alla anslutit direkt till telefonens/datorns/whatevers egna bluetoothmottagare. Men hur gammal är din dator egentligen? Praktiskt taget allt idag har väl inbyggd blåtand från fabrik?
Citera
2022-11-29, 20:26
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Inte nödvändigtvis - det beror helt och hållet på vilka du köper. De olika jag ägt har inte haft någon extra mottagare för USB utan de har alla anslutit direkt till telefonens/datorns/whatevers egna bluetoothmottagare. Men hur gammal är din dator egentligen? Praktiskt taget allt idag har väl inbyggd blåtand från fabrik?
Mja, laptops ja, Fasta nej, ofta tillägg.
Citera
2024-12-31, 03:25
Medlem
Jag undrar varför mina trådlösa hörlurar slår ifrån så högtalarna på datorn tar över efter ett tag.
Ljudet i hörlurarna hörs ju ett litet tag, sen slår det av.
Ja jag har batteri, bluetooth och det står i datorns ljudinställningar att rätt hörlurar är inkopplade.
När jag kopplar in hörlurarna till mobiltelefonen så funkar ljudet klockrent igen...
Så jävla irriterande...

Vad kan vara felet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in