Citat:
Ursprungligen postat av
a-mortal
Jag har på senaste mått mycket bra då jag träffat vänner och spelat spel tillsammans. Vi har pratat om kultur och varma maträtter, om jobbmarknaden och julfirande. Det pyntade huset skiner om natten och värmer min själ. Jag har även en rad med nya böcker jag vill läsa och pyssel jag vill pyssla med. Nästa år känner jag kommer bli en härligt nytt år med många nya möjligheter och glada överraskningar.
Såhär bra får man ju inte må, hur gör jag så att jag mår sämre?
Jag har provat att titta på nyheterna, men jag tappar fokuset och slutar att lyssna. När jag läser här på flashback så tär det inte ens att se "Lärare misshandlade elev, någon som vet mer?". Det är som att mina känslor ignorerar den verklighet vi lever med. Jaha, din bästa kompis gick bort? Vad synd... Har du hört om Emma? Hon har fått barn. Hela tiden finns det något positivt som kommer in i mina tankar.
Jag tänker att det nog inte är meningen att man ska må bra, men jag hittar inte något sätt att känna mig på knäna. Hur tänker ni för att må dåligt?
Jo, förstår att du mår bra eftersom ingenting du pysslar med verkar logiskt: kultur, julfirande, arbetsmarknaden och varma maträtter är ju rent trams som jag inte ens skulle vilja prata om då det helt saknar värde.
När du läser om en sådan "hemsk" händelse är meningen att du ska bli ledsen och neddragen men du inte blir det? Personligen har jag aldrig någonsin blivit "ledsen" eller "neddragen" av en sån händelse, tvärtom kan jag ofta sympatisera med gärningsmän så som terrorister och massmördare. Vi är nog väldigt olika du och jag.