Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2022-11-28, 16:05
Medlem
EliteMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Tror du själv att det räcker med att ha strax under normal IQ för att räknas som att ha "clinically significant congitive delay"?

Well, normal I.Q. är 100, men också 90-110 eller 85-115 (subjektivt). Jag skulle säga att I.Q. 80 och neråt räknas som "clinically significant congitive delay", enligt mig. Har erfarenhet av dessa mähä individer.
Citera
2022-11-28, 16:13
Citat:
Ursprungligen postat av EliteMale
Well, normal I.Q. är 100, men också 90-110 eller 85-115 (subjektivt). Jag skulle säga att I.Q. 80 och neråt räknas som "clinically significant congitive delay", enligt mig. Har erfarenhet av dessa mähä individer.
Om det finns en IQ-gräns för AS så är den garanterat inte subjektiv utan har ett visst värde.
Citera
2022-11-28, 16:17
Medlem
Narutoshippchops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliteMale
Det är inte exakt så simpelt. Hör sällan om kluster B diagnoser och jag läser True Crime varje dag, sånt här folk är unika.

Så alla som i medvetet tagit livet från en annan människa (mördare) har exakt samma problem, "kluster B narcissism"? Eller gäller det endast masskjutare och inte våldtäktsmän, pedofiler, djurplågare och djurmördare? Antar att du inte räknar med det folk som ger sig på djur eftersom du skrev att hundägare ofta har kluster B?

Alla kluster B diagnoser har narcissism och empatibrist i grunden i kombination med en rad andra symptom och mönster som gör att de därför klassas inom just den kategorin. Ja, det är korrekt. Antisocialt beteende är grundat i Kluster B diagnoser som också kan kallas för den mörka triaden.

Har man återkommande drömmar eller ett behov/man får njutning av att plåga alt skada andra levande varelser fysiskt eller psykiskt (alt. Utnyttja, förnedra och dominera andra) är det ett symptom på antisocialt beteende.

Kluster B individer ser andra levande varelser som objekt. Och har inga empatiska känslor för dessa.
Valet ligger emellan om de vill förstöra objektet eller dra personlig nytta av objektet.
Citera
2022-11-28, 16:18
Medlem
EiraThunbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Har du en kluster B diagnos?
(Du har uppenbarligen låg empati, låg moral och blir upphetsad av våld och extremt brottsliga handlingar).

Nja, att sympatisera med någon som sysslar med självbevarelsedrift är inte alltid så negativt som du tror. Självbevarelsedrift brukade vara något bra en gång i tiden, innan kollektivt självmord blev modernt istället.

Politikerna i Norge fick tänka om lite efter Utøya. Det kan finnas konsekvenser om man väljer att offra sitt folk och ditt land, med andra ord.
Senast redigerad av EiraThunberg 2022-11-28 kl. 16:21.
Citera
2022-11-28, 17:00
Medlem
Kanke du har upplevt stunder där du är allt med Allt och vet nu om att Döden bara är ett skrämskott från religionerna till att kontrollera dej.

Du föddes som Livet och lämnar över dej som Livet. Det du kallar för DEJ är bara en fantasi, kontroll hjärna du fått från andra livrädda vid ett till två års ålder. De ville skydda dej och skapa en ny kugge i maskinen samhället som de tror på skall skydda dej.

Du är ingenting som visar sig i allt!

Krossar religionen om döden gör du, den var bara en fañtasi en dröm. Ingen dör, Livet går vidare.

Och nu blir många arga som blivit lurade så länge.

Ingen föds och ingen dör i helhetens gång i evighet. Du är Heheten i Allt och inte dina tankar om Livet.

Inget fel att tänka men tankarna tillhör Helheten, grymma som snälla och ingen person dör då det bara finns Helheten som har många namn. Ha en skön kväll utan att tänka på DET SOM ÄR för det är redan här för Dej.

Själv väljer jag fotboll på TV där ingen varken vinner eller förlorar. Helheten spelar med Helheten och i min fantasi gillar jag Brazzarna.

Nog för idag och inget som dina tankar förstår bara intutionen kanske.
Citera
2022-11-28, 17:04
Medlem
CockWitchs avatar
Det finns en mördare jag ser som hjälte. Och det är han som mördade psykiatrihäxan i Almedalen. Theodor Engström heter han va. Psykiatrin har förstört så många liv med vanvård och orsakar dagligen vårdskador. Jag ska trycka upp en tröja med hans porträtt och det skall stå hjälte.

Sen gillade jag Charles Manson och de grejer han sa. Och Burzum är helt ok med. Fast han är ju ingen massmördare.

Mem Breivik och de andra nä... UNA bombaren var rätt cool med.
Citera
2022-11-28, 17:08
Medlem
Adam Landa torde vara ondast i världen, sympatisera med föräldrarna till småbarnen han sköt ihjäl för att han var "arg" istället. Är allt bra ställt? Gillar också att titta på dokus kring seriemördare likt BTK. Har inga vidare sympatier för honom, men tycker det är intressant att sånna människor kan finnas , och leva ett vanligt liv utåtsätt
Citera
2022-11-28, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotANazi
Adam Landa torde vara ondast i världen, sympatisera med föräldrarna till småbarnen han sköt ihjäl för att han var "arg" istället. Är allt bra ställt? Gillar också att titta på dokus kring seriemördare likt BTK. Har inga vidare sympatier för honom, men tycker det är intressant att sånna människor kan finnas , och leva ett vanligt liv utåtsätt
Ja, dom verkar ha 2 paralella spår i sin tankevärld medan kroppen står pall för båda en tid innan upplösningen.

Deras minnen kommer från olka källor och det måste ut för att nå friden de söker. Vilket drama lív som de själva inte har valt utan smittats från omgivningen.

Tack till dom att jag slapp leva ut ďeras liv. Naturen är riktigt grym och YT visar detta i närbild där vissa djur bara dödar för sitt revir och inte mat.
Citera
2022-11-29, 10:14
Medlem
Muppetys avatar
När jag mådde dåligt, så tyckte jag ibland att det var "kul o spännande" med terrordåd, stora olyckor o massmord. Men antagligen berodde det på den svåra depression jag led av, eftersom man då ser folk som är i betydligt sämre läge än en själv.

T.ex. när det brann på diskoteket i Göteborg 1998, o 63 människor brann inne, så fnissade jag lite o tänkte; -Jaja, det finns i.a.f. de som är med om värre saker än mig!

Detta efter att tidigare den kvällen hade jag hamnat i bråk o polisen hade kommit o hämtat mig. De såg dock att jag inte mådde bra så de körde mig till psykakuten för att träffa en läkare o kanske få något lugnande.

Jag fick dock gå hem från sjukhuset efter nån halvtimme, o efter det kände man sig naturligtvis väldigt skamsen o liknande, därför tänkte jag så, när jag några timmar senare läste om diskoteksbranden.

7 år senare diagnosticerades jag med asperger syndrom.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in