2022-11-27, 08:58
Avstängd
Är tråden i fel forum? Vänligen kan mod flytta den?

Authenticator följer icke med när den säkerhetskopieras. Igår trodde jag min lur dog föralltid men med hård omstart gick det. 100% batteri blir 29% efter en halvtimme så jag är förberedd med en lur.

Har alltså lite olika konton kopplade till authenticator. Loggar jag in med mail måste det gå genom den dörren. Blir utelåst för alltid om luren dör. Hur fan tar jag bort det på säkrast sätt egentligen? Vill inte ha det på något konto öht...

Är jättetacksam för hjälp..
Citera
2022-11-27, 09:48
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Är tråden i fel forum? Vänligen kan mod flytta den?

Authenticator följer icke med när den säkerhetskopieras. Igår trodde jag min lur dog föralltid men med hård omstart gick det. 100% batteri blir 29% efter en halvtimme så jag är förberedd med en lur.

Har alltså lite olika konton kopplade till authenticator. Loggar jag in med mail måste det gå genom den dörren. Blir utelåst för alltid om luren dör. Hur fan tar jag bort det på säkrast sätt egentligen? Vill inte ha det på något konto öht...

Är jättetacksam för hjälp..
https://www.howtogeek.com/425994/how...ltiple-phones/
Citera
2022-11-27, 09:52
Medlem
I Authenticator
tryyck på prickarna eller strecken i övre högra hörnet
Välj exportera konton.
Citera
2022-11-27, 10:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av p125
I Authenticator
Välj exportera konton.

Tack!!

Och den authenticatorn med mail på?
Senast redigerad av nextlife 2022-11-27 kl. 10:15.
Citera
2022-11-27, 10:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av p125
I Authenticator
Välj exportera konton.

Den med google authenticator är löst nu. Den vanliga som är mail på då?
Citera
2022-11-27, 11:01
Medlem
Raggarspinns avatar
Vad är "den vanliga som är mail på"?
Tänker du på "lösenord" så sparas informationen i säkerhetskopian eller på iCloud. Har du valt iCloud lösenord och nyckelring så finns lösenord, kreditkort med mera sparat på iCloud. Har du inte iCloud nyckelring så sparas informationen lokalt.
https://support.apple.com/sv-se/HT211146
https://support.apple.com/sv-se/HT20...icloudkeychain
Citera
2022-11-27, 13:01
Du borde kalibrera batteriet också. Det görs enkelt med att låt den först dö och vara död utan att ladda i några timmar, sedan laddat du opp den till 100% utan att använda den samtidigt. Gör om detta ett par ggr efter varandra så burkar det bli bra.
Citera
2022-11-27, 16:59
Medlem
Byt till Authy istället. Eller om du inte vill använda molnet så byter du till en där du kan exportera allt själv.
Citera
2022-11-27, 18:12
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawtaliban
Byt till Authy istället. Eller om du inte vill använda molnet så byter du till en där du kan exportera allt själv.
Denna har jag använt då den går att koppla till mobilnummer. Mycket bättre än Googles egna app.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in