2022-11-27, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Ändå hittar jag tråd efter tråd i detta forum som vill veta hur man växlar in Bitcoin till olika, i den normala handeln, gångbara valutor. Folk som utgjuter ilska över banker som. Inte godkänner Bitcoin o.s.v..

Svaren blir oftast i stil med dessa:

- Det går rykten om att en bankomat i Lettland funkar för växling av Bitcoin!

- En korvkiosk i El Salvador accepterar Bitcoin!

Jag är föga imponerad måste jag erkänna, föga imponerad.

Bitcoin har inte börjat cirkulera så mycket än, så folk behöver eller tror sig behöva göra övergångar mellan bitcoin och fiat, vilka görs besvärliga av banksystemet.

Personligen gör jag aldrig sådana övergångar, utan jag använder helt sonika bitcoin för betalningar ibland, vilket går smidigt, både vid affärer med privatpersoner och vid köp från butiker.
Citera
2022-11-27, 10:04
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Låter det konstigt? Ge detta klipp 60 sekunder så är det nog inte så konstigt längre: https://www.youtube.com/watch?v=sjYANTSww34&t=42s&ab_channel=RobertBreedlo veClips
SNÄLLA, sluta länka till klipp på den galna griftern Michael Saylor. Du gör dig själv till åtlöje.
Citera
2022-11-27, 10:06
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Bitcoin har inte börjat cirkulera så mycket än, så folk behöver eller tror sig behöva göra övergångar mellan bitcoin och fiat, vilka görs besvärliga av banksystemet.

Personligen gör jag aldrig sådana övergångar, utan jag använder helt sonika bitcoin för betalningar ibland, vilket går smidigt, både vid affärer med privatpersoner och vid köp från butiker.
Du handlar inte med bitcoin, utan de växlas mot riktiga pengar varje gång du handlar med din Bitrefill. Det är den parten som utför "övergången" då. Det är dessutom ett juridiskt kryphål som nog lär täppas till inom kort.

Är du alltså ekonomiskt oberoende och har hela din förmögenhet i enbart bitcoin, eller får du in lön i bitcoin varje månad?
Citera
2022-11-27, 10:08
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Det kan vara mycket värre än så befarar jag. De sprattlar, utan att själva begripa det, i trådar som andra håller i.

När det gäller ekonomiska frågor är det vars och ens skyldighet att vara på sin vakt.
Du gör alltså premiär i ett kryptoforum och proklamerar att folk bara är för krypto för att dom inte förstår det, medans du är emot krypto för att du däremot förstår det fullt ut.

Är det så man skall tolka det inlägget?

Vad händer härnäst, du drar in på ett pilotforum och förklarar att flygplan är för tunga för att flyga och alla som inte håller med har bara inte förstått aeronautik?
Citera
2022-11-27, 10:09
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Du gör alltså premiär i ett kryptoforum och proklamerar att folk bara är för krypto för att dom inte förstår det, medans du är emot krypto för att du däremot förstår det fullt ut.

Är det så man skall tolka det inlägget?
Det är exakt så du ska tolka även mina och vissa andra skribenters inlägg också, det finns inget unikt eller svårt i att "förstå krypto". En mycket löjlig analogi till piloter.

Bara ännu ett av narrativen som brukar florera, att ämnet är så svårt att bara de riktigt smarta och insatta förstår och att dessa alltid är övertygade.
Citera
2022-11-27, 10:21
Medlem
Mordormodems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LamaLamaLama
Ibland när man scrollar på exempelvis Facebook (eller andra sociala medier) och det dyker upp någon krypto-relaterad nyhet i flödet så är det alltid fullt av folk som är emot krypto i kommentarerna. En gemensam nämnare brukar vara att de är extremt okunniga, dvs. de har inte en aning om vad de pratar om. En annan nämnare brukar vara att det är väldigt hatiska, de verkligen hatar krypto och anser att alla som investerar i det är idioter (även om de gjort 1000ggr pengarna).
Just hatet har jag svårt att förstå. Vad har krypto gjort dem? Har de aldrig investerat så har de ju aldrig förlorat några pengar. Älskar de banker och deras monopol och kontroll över varenda öre de får in och spenderar? Vad är grejen med hatet? Om något så borde ju gemene man omfamna det krypto "står för"?

Krypto är skräp! Kan man tjäna pengar på det? Visst, men det är fortfarande skräp ur ett investeringsperspektiv.
Citera
2022-11-27, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mordormodem
Krypto är skräp! Kan man tjäna pengar på det? Visst, men det är fortfarande skräp ur ett investeringsperspektiv.

Om man köper den här analysen,

https://www.youtube.com/watch?v=jpLOnLIGTy4&t=1101s ,

så är "krypto" som helhet i stort sett över för den som vill göra sig en hacka.
Citera
2022-11-27, 10:46
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Fråga alla som fått sina pengar låsta av banken om Bitcoin är skräp. Bara i år har det hänt i Canada, Libanon, Ukraina och Ryssland (säkert ytterligare ett par länder).
List of bank runs

Fiat är skräp.
590+ Demonetized Currencies
Citera
2022-11-27, 10:50
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Fråga alla som fått sina pengar låsta av banken om Bitcoin är skräp. Bara i år har det hänt i Canada, Libanon, Ukraina och Ryssland (säkert ytterligare ett par länder).
List of bank runs

Fiat är skräp.
590+ Demonetized Currencies
Varför är bitcoin automatiskt ett bättre alternativ? Du resonerar som politiker som saknar egna idéer men klagar på andra (och tar saker helt ur perspektiv)
Citera
2022-11-27, 10:56
Medlem
Mordormodems avatar
Citat:
Fråga alla som fått sina pengar låsta av banken

Ickeproblem. Får man sina pengar låsta av banken har man ju uppenbarligen oärliga intentioner. En absolut majoritet får inte sina ”pengar låsta av banken” hursomhelst.
Citera
2022-11-27, 11:02
Medlem
Citat:
Ickeproblem. Får man sina pengar låsta av banken har man ju uppenbarligen oärliga intentioner. En absolut majoritet får inte sina ”pengar låsta av banken” hursomhelst.

Wow, håll dig till fiat du. Det har du förjänat.
Citera
2022-11-27, 11:03
Medlem
Vilka företag kan man betala med kryptovalutor?
Nämn 10 företag gärna i lite olika branscher som livsmedel, kläder, heminredning och teknik. Finns det fysiska butiker som tar emot kryptovalutor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in