• 1
  • 2
2022-11-26, 11:42
Medlem
Undrar i vilket land den kvinnan fått sitt körkort?

https://www.bytbil.com/nyheter/kugga...pektoren-38174

Citat:

"SVT Nyheter Västmanland rapporterar att en kvinna i 70-årsåldern då provat sig på sin sjunde uppkörning. Men kvinnan visade på så pass stora brister i sin körning att inspektören valde att avbryta provet för att styra skutan tillbaka till Trafikverkets körkortskontor.

Väl framme där ska kvinnan inte ha velat acceptera att hon kuggat för sjunde gången. Så istället för att godta inspektörens bedömning ska hon ha tagit fram en sedelbunt med 500-lappar och försökt ge dem till inspektören.*

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...rov-i-vasteras

En undran blir ju hur många kompletta idioter man möter, när man ute i trafiken?

"Övningskört i 3 år"?

Tror att den där kvinnan har kört bil ute på vägarna utan körkort, utan någon som utbildats som handledare.

Synpunkter på det?

Själv har jag den åsikten när jag är ute, så är alla andra idioter. Det är bara jag som kan framföra ett fordon på rätt sätt!
Om alla tänkte så, tror jag att en hiskeligt många oförklarliga olyckor hade kunnat undvikas.
Förutom de som orsakas av akut sjukdom

Har själv varit passagerare i ett fordon som av "oförklarlig" anledning kört rakt över mötande körfält och ner i diket. Som sedan visade sig bero på hjärtproblem.
Traumatisk upplevelse.
Men om en del inte lyckas att ens klara av att köra fordon efter sju ggr, så tycker jag att den ska spärras för ytterligare prov.

Vem säger att just den gången "med rätt inspektör" lyckas tillförskansa sig ett kk?

Hujedamig!

Vad tycker ni?
Citera
2022-11-26, 11:55
Har hon klarat sig utan körkort i 70+ år så kan hon klara sig utan den lilla tid hon har kvar. Borde inte tillåtas få pröva mer.
Citera
2022-11-26, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
Själv har jag den åsikten när jag är ute, så är alla andra idioter. Det är bara jag som kan framföra ett fordon på rätt sätt!
Om alla tänkte så, tror jag att en hiskeligt många oförklarliga olyckor hade kunnat undvikas.

Men om en del inte lyckas att ens klara av att köra fordon efter sju ggr, så tycker jag att den ska spärras för ytterligare prov.

Jag tycker din metodik är rätt. Förutsätt att alla andra har noll koll, är det säkraste sättet att framföra vilket fordon som helst, eller för den delen vara gångtrafikant.

Stort garv åt kvinnans förklaring. "Några sedlar föll ut...." - jo visst... hoppas hon åker in i fängelse åtminstone ett par månader...

Men gällande körkort. Snarare tycker jag att mindre vikt skulle läggas på själva provprocessen. Den borde förenklas, men allt på den andra sidan när man väl tagit kortet borde vara mycket hårdare. Indragning pga medicinska skäl mycket lättare, lätt hänt att bli av med det helt -utan möjlighet till återinförande via bara att tiden gått och man måste göra om alla prov- vid grova trafikbrott osv. Och fler patrullerande trafikpoliser med kamera, där man kollar vad som faktiskt händer hellre än att dra in folk på blås-och drogprov random.
Citera
2022-11-26, 13:13
Medlem
Never give up your dreams! Girl Power!
Citera
2022-11-26, 13:36
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trackid

Problemet är att alla andra också tänker så. Även de som faktiskt ÄR idioter.
Citera
2022-11-26, 14:30
Medlem
Hittade en koppling till Syrien som kan vara relevant.

Den 70-åriga tanten hade nog köpt sitt utländska kk.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...st-fran-syrien
Citera
2022-11-26, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Problemet är att alla andra också tänker så. Även de som faktiskt ÄR idioter.

Njae!
15-åringar som i praktiken kör bil, har inget konsekvenstänk alls.

Men!
Om ALLA tänker så. Varför kör alla ändå som idioter?

Åkte i jobbet bakom en föredetta Polis som brakade rakt i genom en 30-sträcka utan att sänka farten. Körde väl typ i 70.
Fast hon var väl van att få bryta mot reglerna i egenskap av polis.

Särskilt som hon dagarna innan uttryckligen påpekat vikten av att hålla hastigheten. Haha!
Citera
2022-11-26, 20:46
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dryckeshorn
Jag tycker din metodik är rätt. Förutsätt att alla andra har noll koll, är det säkraste sättet att framföra vilket fordon som helst, eller för den delen vara gångtrafikant.

Stort garv åt kvinnans förklaring. "Några sedlar föll ut...." - jo visst... hoppas hon åker in i fängelse åtminstone ett par månader...

Men gällande körkort. Snarare tycker jag att mindre vikt skulle läggas på själva provprocessen. Den borde förenklas, men allt på den andra sidan när man väl tagit kortet borde vara mycket hårdare. Indragning pga medicinska skäl mycket lättare, lätt hänt att bli av med det helt -utan möjlighet till återinförande via bara att tiden gått och man måste göra om alla prov- vid grova trafikbrott osv. Och fler patrullerande trafikpoliser med kamera, där man kollar vad som faktiskt händer hellre än att dra in folk på blås-och drogprov random.

Ska hon tillåtas kosta skattepengar i fängelse så ska hon åtminstone ha 30 år.
Citera
2022-11-27, 13:18
Medlem
eltonkebabs avatar
Rubriken är missvisande då den borde vara "Kvinna försökte att muta trafikinspektör", men tillbaka till ämnet. Minns att det för några år sedan framkom att det fanns en korrupt trafikinspektör som gick att muta för att få körkort, vilket inte är så förvånande med tanke på hur mycket pengar man kan tjäna in under bordet på att göra så. Ponera att du har 10 personer i månaden som betalar 10-15k för att bli godkända, på under ett år är du miljonär.
Citera
2022-11-27, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eltonkebab
Ponera att du har 10 personer i månaden som betalar 10-15k för att bli godkända, på under ett år är du miljonär.

Sådana volymer når du bara om ryktet sprider sig långt (varje "kund" kommer ju bara en enda gång) så då är risken stor att man blir upptäckt.
Citera
2022-11-28, 22:00
Medlem
Västerås maj-2022: Halimeh från Palestina försökte muta sig till godkänt förarprov

Västerås maj-2022: Halimeh från Palestina försökte muta sig till godkänt förarprov

Halimeh född 1953 väljer att försöka muta Trafikverkets inspektör med "en massa" 500-kronorssedlar för att få sitt förarprov godkänt.

Västmanlands TR B 6135-22:
Saleh Agha, Halimeh
född 19530814
Medborgarskap: Statslös och Sverige

Ansvarsyrkanden m.m.
GIVANDE AV MUTA

Gärning
Halimeh Saleh Agha har den 25 april 2022 i Västerås stad, erbjudit en trafikinspektör/förarprövare en otillbörlig förmån för hans tjänst. Den otillbörliga förmånen har bestått i att erbjuda trafikinspektören en massa/ett antal 500 kronors sedlar för att godkänna ett förarprov.
Givet "Statslös" och like av palestinaflagga på hennes facebook-sida är hon högst sannolikt palestinier.

Vet någon mer?

Verkar hon vara en bra bilförare?
Citera
2022-11-28, 22:05
Medlem
One2Manys avatar
Försökte hon muta en svensk eller? Är allmänt känt att 90% av alla moslems har mutat/fuskat sig till sitt körkort. När det kommer till kvinnliga moslems 40+ så är siffra snarare 100%.

De har aldrig haft ett jobb, kan knappt läsa/skriva men har ett svenskt körkort? Kyss mig i röven....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in