• 2
  • 3
2022-12-01, 09:44
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himlafenomen
Drar min gräns vid Hallmark-style filmer dock. Då blir det faktiskt FÖR hjärndött. Men det kanske kommer med åldern? Kanske är det så att varje kvinna blir tvungen att älska såna filmer dagen man fyller 30.

Hallmark som är så sockersött! Såna julfilmer är ju lagomt att rulla i bakgrunden mellan kl12 och 16, hela december! Men sen gäller Die Hard på julafton.
Citera
2022-12-01, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
motsvarande filmen för män:
Medelålder man, avdankad polis/agent/krigsveteran , har mist sin familj genom död eller skiljsmässa. Han är ensam och sorgsen, har kanske lite alkoholproblem. Antingen ska han hämnas sin familj, eller så träffar han på en person som behöver hjälp. Nu hamnar huvudpersonen i konflikt med gäng,maffia , politiker och eventuellt polisen, gärna en konspiration inblandad. Ingen tror på honom, speciellt inte polisen, och han dras in en våldsspiral och tvingas att döda många personer. Filmen slutar med att hjälten i sista sekunden dödar huvuskurken som skulle döda ngn.

Filmen kanske slutar med att blåljusen blinkar i bakrunden när hjälten bärs på båren in i ambulansen.

Taxi driver
Citera
2022-12-03, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Void
Fast sen la jag till mer... en del på den linjen med. Kollar allt på kanaler som den här t.ex.
https://www.youtube.com/@EverydayAstronaut/videos en del x3

"Komfort-film" är liksom ett nytt, nog inte riktigt relaterbart begrepp för oss... Vad som verkar bäst, mest engagerande för stunden
Folk verkar ha olika uppfattning om vad en komfort-film är. Förvånad att ingen tolkar det som kom-fort-film dvs porrfilm. Dessa definitioner hittade jag:

"According to the Urban Dictionary, a comfort movie is “a movie that one watches to feel less s*** and a movie that evokes many positive and lovely feelings.”"

"How do comfort movies work?
Movies can typically trigger a happy memory or time, and nostalgia may be part of the psychology behind comfort movies. Re-watching a childhood favourite repeatedly transports us to a happier, safer time in our lives, as well as providing a sense of hope for better times ahead."
Citera
2022-12-03, 12:40
Medlem
BrotherXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Folk verkar ha olika uppfattning om vad en komfort-film är. Förvånad att ingen tolkar det som kom-fort-film dvs porrfilm. Dessa definitioner hittade jag:

"According to the Urban Dictionary, a comfort movie is “a movie that one watches to feel less s*** and a movie that evokes many positive and lovely feelings.”"

"How do comfort movies work?
Movies can typically trigger a happy memory or time, and nostalgia may be part of the psychology behind comfort movies. Re-watching a childhood favourite repeatedly transports us to a happier, safer time in our lives, as well as providing a sense of hope for better times ahead."
Din förvåning säger endast något om dig.

Att du är en pajas.
Citera
2022-12-03, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
Din förvåning säger endast något om dig.

Att du är en pajas.
Folk har helt olika uppfattningar av komfort-filmer och jag noterar det med förvåning (hur svårt är det att googla?) och du kallar mig pajas, din fjant.
Citera
2023-12-22, 11:14
Medlem
TS-bumpar nu såhär i jultider.

Riktig inflation nu på dessa fruktsvärda julfilmer på samtliga av streamingtjänsterna.
Så fort man lämnat respektiven ensam hemma i nån timme och senare bläddrar igenom titlarna på nerflix ser man alltid att hon tittat på något skräp i smyg. Nästan skäms och förnekar det när hon konfronteras haha.

Blivit några comfort-filmer såhär i jultider?
Senast redigerad av Hejhoppillisnopp 2023-12-22 kl. 11:20.
Citera
2023-12-24, 01:22
Medlem
SVT play har uppe några av de vanliga misstänkta med mycket snö, romantik och musik men även en som inte har just ala tre av dessa saker men blev hårdkodad i mig som liten.

Sagovärld/Beatrix Potter(1971) med balettnummer med folk uppklädda till möss, ekorrar, räv m m bland odlingslandskap i norra England. Musiken är utmärkt fortsatt så filmen är utmärkt att ha på i bakgrunden.
Jag försöker undvika tjata sönder riktiga favoritfilmer så komedier som Tillbaka till Framtiden tittar jag inte för ofta på. Harry Potter på TV3 får däremot t ex stå på.
Senast redigerad av OnlyHans 2023-12-24 kl. 01:23. Anledning: Länk
Citera
2023-12-30, 10:53
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Hallmark som är så sockersött! Såna julfilmer är ju lagomt att rulla i bakgrunden mellan kl12 och 16, hela december! Men sen gäller Die Hard på julafton.
Jag är kvinna och håller med om att Hallmark är för söt och kysk. Men soft att ha på i bakgrunden.

Citat:
Ursprungligen postat av Hejhoppillisnopp
TS-bumpar nu såhär i jultider.

Riktig inflation nu på dessa fruktsvärda julfilmer på samtliga av streamingtjänsterna.
Så fort man lämnat respektiven ensam hemma i nån timme och senare bläddrar igenom titlarna på nerflix ser man alltid att hon tittat på något skräp i smyg. Nästan skäms och förnekar det när hon konfronteras haha.

Blivit några comfort-filmer såhär i jultider?
Skräp? Konfronteras? Inte undra på att hon inte talar om det för dig om du är en mobbare. Det kvinnor finner attraktivt ska alltid hånas av osäkra cucks. Låt henne titta på vad hon vill.
Citera
2023-12-30, 11:33
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Hade frågan gällt även tv-serier så skulle jag säga allt på Discovery och liknande kanaler.
Där har du manlig comfort:

Yukon Men. Ice lake rebels. Ice road truckers.
Alone

(Är själv skyldig)
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här