• 2
  • 3
2022-11-25, 03:17
Medlem
CitrusInYourEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Att försöka och misslyckas är inget fel. Det du i slutändan kommer ångra är ifall du aldrig försökt.

Människor som aldrig gör några fel gör ingenting!
Citera
2022-11-25, 03:18
Medlem
Arazands avatar
Citat:
Att försöka och misslyckas är inget fel. Det du i slutändan kommer ångra är ifall du aldrig försökt.
Ångrar ATT jag försökt på det sättet jag gjorde.
Men ångrar saker jag inte försökte med också
Citera
2022-11-25, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arazand
Ångrar ATT jag försökt på det sättet jag gjorde.
Men ångrar saker jag inte försökte med också

Det är inget du kan göra så mycket åt.
Nu får du fokusera på vad du vill spendera din tid på att göra i framtiden.

Om du fastnat och känner dig isolerad måste du hitta ut på något sätt för att komma vidare.
Citera
2022-11-25, 03:33
Medlem
Arazands avatar
Citat:
Det är inget du kan göra så mycket åt.
Nu får du fokusera på vad du vill spendera din tid på att göra i framtiden.

Om du fastnat och känner dig isolerad måste du hitta ut på något sätt för att komma vidare.
Har försökt i många år, slår huvudet i väggen gång på gång. Är i helvetet
Citera
2022-11-25, 03:57
Medlem
brunnsangs avatar
Om du skriver lite mer om vad som får dig att känna så som du gör så kanske det blir lättare att hjälpa dig. Finns många som varit i samma situation innan och mår bra nu.

Finns här hela natten
Citera
2022-11-25, 04:18
Medlem
Citat:
Jo min fråga till er på FB är hur man smidigt och enkelt kan bestraffa sig för att man dels är en dålig människa och helt hopplös, och dels för att man orsakar andra så mycket smärta.
Jag duger verkligen inte, känns vidrigt.

Har självskadat fysiskt mycket men börjar kännas tomt med den metoden.

Tar gärna emot tips

Bit i en citronskiva, ät en bit av en stark chili (win-win för dig), ta en kalldusch (oxå win-win), såna saker.

Du inser väl att du självskadar för att ta bort den där känslan? Klart du fattar, så gör alternativa saker istället.

Så att du gör saker som faktiskt ger dig men senare är helt kontraproduktivt och bara värdelöst.
Senast redigerad av Cooltrayne 2022-11-25 kl. 04:22.
Citera
2022-11-25, 08:19
Medlem
Emellies avatar
Istället för att bestraffa mig själv för mina brister så skulle jag vända på det hela och försöka göra konstruktiva saker för att förändra min situation och syn på mig själv till det bättre.Sedan skulle jag belöna mig själv vid större framsteg.

Förstår att det är svårt att ändra sitt tankesätt, men det är värt mödan.
Citera
2022-11-25, 15:12
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Jo min fråga till er på FB är hur man smidigt och enkelt kan bestraffa sig för att man dels är en dålig människa och helt hopplös, och dels för att man orsakar andra så mycket smärta.
Jag duger verkligen inte, känns vidrigt.

Har självskadat fysiskt mycket men börjar kännas tomt med den metoden.

Tar gärna emot tips
Straffa dig själv genom att bli min tjänare.

Gör som Jesus.
Tvätta mina fötter.
Var min tjänare.
Citera
2022-11-26, 12:19
Medlem
Att du känner dig som en dålig människa betyder inte att du faktiskt är en dålig människa. Att känna sig som en dålig människa är fruktansvärt, bestraffa inte dig själv för att du lider, du förtjänar behandla dig själv väl. Trots att du känner dig dålig. Snälla försök gå emot känslan. Det är en känsla och ingen sanning. Går du i någon slags terapi eller har kontakt med vården i nuläget? Du ska inte behöva ha det såhär, har kollat dina andra poster lite snabbt, lider med dig. Tyvärr känner jag igen mycket av det du skriver kring självhat, jag har tänkt och känt precis som du i mina mörkaste stunder. Men jag mår bättre nu, så om du behöver någon att skriva med så tveka inte att skicka ett pm till mig.
Senast redigerad av saturnisk 2022-11-26 kl. 12:41.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in