• 1
  • 2
2022-11-25, 00:45
Medlem
Tja alla på flashback! Jag skulle behöva lite hjälp och tips.. jag har varit sjuk i snart 2 månader!! I början så va de feber å ont i halsen å snuva osv sedan kom hostan men då återkom även febern och nu har jag bara lite hosta men återkommande feber hela tiden å värk i muskler (armar å ben) och lite ont i halsen samt täppt (men har förstorad adenoid som jag ska operera bort) . Det ända jag vill är att bli frisk , har försökt göra allt. Gått till läkaren men dom har inte hittat något fel utan säger att det är virus. Schysst om någon kan hjälpa!
Citera
2022-11-25, 00:52
Medlem
Låter jobbigt. Hoppas det blir bättre.

Har du tagit covid-vaccin?
Citera
2022-11-25, 00:56
Medlem
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppan123
Tja alla på flashback! Jag skulle behöva lite hjälp och tips.. jag har varit sjuk i snart 2 månader!! I början så va de feber å ont i halsen å snuva osv sedan kom hostan men då återkom även febern och nu har jag bara lite hosta men återkommande feber hela tiden å värk i muskler (armar å ben) och lite ont i halsen samt täppt (men har förstorad adenoid som jag ska operera bort) . Det ända jag vill är att bli frisk , har försökt göra allt. Gått till läkaren men dom har inte hittat något fel utan säger att det är virus. Schysst om någon kan hjälpa!

Du kan ju alltid gå till flera läkare.
Citera
2022-11-25, 01:00
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Gått till läkaren men dom har inte hittat något fel utan säger att det är virus.
De måste väl kunna ta reda på vad det är för virus, så att du får reda på hur länge du kan tänkas vara sjuk.
Citera
2022-11-25, 01:01
Medlem
enhetlighets avatar
Låter som COVID.

Var sjuk i lite över en månad när jag blev smittad och hade liknande symptom som dig.
Citera
2022-11-25, 01:05
Medlem
Citat:

Hade i princip exakt samma. Fick antibiotika och blev frisk efter några dagar. Så be om att få antibiotika utskrivet.
Citera
2022-11-25, 01:06
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tentss
Hade i princip exakt samma. Fick antibiotika och blev frisk efter några dagar. Så be om att få antibiotika utskrivet.
Antibiotika hjälper inte mot virus.
Citera
2022-11-25, 01:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare

Nej inte heller i mitt fall jag fick Penicillin i en vecka men är fortfarande sjuk.

(FB) Är jag den enda som haft ont i halsen och hosta i snart tre veckor?
Citera
2022-11-25, 01:08
Medlem
Citat:

Nej det gör det inte. Men läkaren kan ha fel. Jag hade exakt samma symptom och läkaren sa att det är p.g.a virus och inte bakterier och inte ville skriva ut antibiotika till mig. Men jag tjata lite och så fick jag antibiotika utskrivet och några dagar efter så blev jag helt frisk. Så läkaren hade helt fel i mitt fall. Det var inte p.g.a virus,utan p.g.a bakterier. Så Antibiotika hjälper.
Citera
2022-11-25, 01:22
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Nej det gör det inte. Men läkaren kan ha fel. Jag hade exakt samma symptom och läkaren sa att det är p.g.a virus och inte bakterier och inte ville skriva ut antibiotika till mig.
Vad sa läkaren att det var för bakterier du drabbats av?

Finns det någon möjlighet att det ändå var ett virus, men att du blev frisk just när du råkade få antibiotika utskrivet?
Citera
2022-11-25, 01:26
Medlem
Citat:
Vad sa läkaren att det var för bakterier du drabbats av?

Finns det någon möjlighet att det ändå var ett virus, men att du blev frisk just när du råkade få antibiotika utskrivet?

Han kolla i munnen(tonsillerna), lyssna på lungorna, kolla in i örat. Och sa att det var ett virus och inte bakterier.Så antibiotika kommer inte hjälpa. Men jag insister och fick antibiotika utskrivet(mot ett brett spectrum,olika bakterier). Och det funka.
Citera
2022-11-25, 01:30
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Han kolla i munnen(tonsillerna), lyssna på lungorna, kolla in i örat. Och sa att det var ett virus och inte bakterier.Så antibiotika kommer inte hjälpa. Men jag insister och fick antibiotika utskrivet(mot ett brett spectrum,olika bakterier). Och det funka.
Klart oansvarigt av läkaren.

Vi får väl hoppas att ts snart blir frisk, annars kan man såklart kontakta en annan läkare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in