2022-11-23, 02:28
Medlem
80231s avatar
Jag ska gra en liten snabbrenovering av hallen och tnkte stta upp tapeter.

Rusta har en vettig fr knappa 50-lappen per rulle, och det r ju prisvrt.

Frgan r d om Rustas tapeter r ngot att ha?
Citera
2022-11-23, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80231

Deras tapeter r vldigt hrda, dvs inte s fljsamma. Svrt om du har massa hrn och r nybrjare.
Citera
2022-11-23, 08:37
Medlem
MyJustices avatar
Citat:

Har rusta tapeter i mitt kk .
Betalade dock knappt 200 rullen fr dem tror jag .
De sitter bra r fina ingen problem alls .
Trivs med dem .
Citera
2022-11-23, 08:39
Avstngd
Vit-Brandbils avatar
Citat:

Jag sjlv skulle aldrig kpa tapeter frn rusta.
r det tnkt att din renovering av hallen ska bli bra eller kan du tnka dig gra om allt om ngot r fr att du inte vill se fula bubblor eller veck i tapeten lngre? Tnk p att en halltapet kan ntas rtt mycket med tanke p blta barn, smutsiga jackor som hngs p krokar och gr fula mrken p tapeten. Bra d att ha en tapet som tl att torkas av.
Bara fr att renoveringen ska g snabbt s behver den inte vara snlt gjort.

Mitt rd r att ka till en frgbutik och kpa dig ett par riktiga tapeter, gr att hitta ok fr 300kr/rulle och kanske billigare ocks. Hur mnga rullar rknar du med att gra av med? En hall brukar ofta vara rtt begrnsad storlek s gissar p mellan 3-4 rullar. Den prisskillnaden r det vrt.

Frdelar
- De kommer bli roligare att tapetsera.
- Det kommer bli mycket lttare att tapetsera.
- Det kommer bli ett bra resultat om du r ngorlunda duktig p att tapetsera.

Detta var lnge sen men en kompis kpte tapeter fr 50 kr frn rusta eller liknande. De skulle bara tapetsera lite snabbt och barnen ville skert byta tapet nr de blev ldre. Sagt och gjort, tapetsering pbrjades. Vi var bda nybrjare ska tillggas och detta var innan man kunde lra sig allt p youtube.
En satt vd gick inte att flytta en millimeter. Den gick heller inte att dra ner d hela det bakre skiktet fastnat och blev kvar p vggen. Sm bubblor och sm veck var vldigt ltt att f ven p en helt rak vgg. Resultatet var att det gick t ungefr tv extra rullar tapet, resultatet blev s dr och det tog dubbelt s lng tid pga att man var tvungen att pilla bort det bakre skitet nr man misslyckats att f en vd perfekt vid frsta frsket. Aldrig mera billiga tapeter efter det.
Citera
2022-11-30, 12:35
Medlem
80231s avatar
Tack fr bra svar!

Det blir nog ngot annat mrke, men jag tnker att jag kan kpa en rulle och testtapetsera i kket (slt bra putsad och mlad vgg), och sedan bara fukta och dra bort.

Det gr t 3-4 rullar i hallen, s skillnaden mellan 50kr och 300kr per rulle blir en slant nd.
Citera
2022-11-30, 17:52
Medlem
killawifes avatar
Deras tapeter r s.k Non-woven, det r drfr de r hrda. De stts alltid kant i kant. Kvaliteten r helt ok, jag har varit med om att mnstret lsts upp av vta nn gng vilket var mindre roligt. Jag kper oftast Borosan(borstapeter) d de r billiga men av helt duglig kvalitet. Inte lika moderna mnster som Rustas dock. Det finns bde papperstapeter och non-woven av dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in