2022-11-23, 00:39
Medlem
"Den 41-årige mannens tandläkarbesök slutade med att han smittades av hepatit B. Polisutredningen visar att en annan patient med den allmänfarliga sjukdomen behandlats på samma klinik dagen före – men att tandläkaren inte rengjorde instrumenten tillräckligt.

41-åringen besökte den privata kliniken sommaren 2018. Mannen uppger i förhör att han tyckte att det luktade unket i lokalen, och att han såg blod på golvet."

https://www.sydsvenskan.se/2022-11-2...tandlakarbesok

Någon som vet vem denna tandläkare är?
Citera
2022-11-23, 01:16
Bannlyst
att villigt skada andra för pengar under förevändningen att de får 'vård' borde vara straffbart med ett långt fängelsestraff i ett fjärran land samt utmätning av tillgångar.

varför finns det inte en tillsynsmyndighet som undersöker privata vårdmottagningar när det finns regelbundna hälsoinspektioner för restauranger?
Citera
2022-12-14, 16:54
Medlem
Var hos en för några år sedan som hade blodiga kläder och torkade av grejer med en skitig kökshandduk..kan ju vara samma.

Gick inte dit igen...
Citera
2022-12-14, 19:21
Medlem
Döms för vållande av sjukdom.
Citera
2022-12-16, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Var hos en för några år sedan som hade blodiga kläder och torkade av grejer med en skitig kökshandduk..kan ju vara samma.

Gick inte dit igen...

Jag hade vänt i dörren.. Aldrig i hela livet att jag låtit någon pilla i min mun om det var så.
Citera
2022-12-16, 13:18
Medlem
Farfarsfars avatar
Kunde ju lika gärna varit rövpesten, ebola eller någon annan farsot.
Citera
2022-12-17, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjau3352
Jag hade vänt i dörren.. Aldrig i hela livet att jag låtit någon pilla i min mun om det var så.

Hade redan satt mig i stolen när han kom in. Hade svårt att resa mig och gå. Var mycket obehagligt, dessutom tänkte han borra i fel tand..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in