Citat:
Ursprungligen postat av
Lyckligakompisen
Ja till en början får man väl bygga på ytan eller om dom tänkt bygga i en lavatunnel direkt
Har månlandarna för liten kapacitet, som exempelvis Blue Origins Blue Moon, kommer det krävas en förfärlig massa landningar, menar jag, för att få med utrustning för grävning. Då har Lunar Starship en mycket större kapacitet. Man kanske till och med lär sig att landa med buken för att lättare få ned utrustningen. Den där hissen skulle jag inte lita på....
Även Kinas största raket verkar för liten, men man vill ha en månstation runt 2035.
Jag tror som du att man under en övergångsperiod håller sig ovan månytan vid byggandet. Om jag får gissa 2032---2038, jämför Lunar Gateway, det skulle ha tagit 6 år att bygga ut den med alla moduler.
xxxx) "NASA-administratörerna måste hålla ner sina LÖNEKRAV-----om dom inte vill gräva sin egen GRAV".....

......