2026-05-25, 11:46
  #313
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligakompisen
Ja till en början får man väl bygga på ytan eller om dom tänkt bygga i en lavatunnel direkt

Har månlandarna för liten kapacitet, som exempelvis Blue Origins Blue Moon, kommer det krävas en förfärlig massa landningar, menar jag, för att få med utrustning för grävning. Då har Lunar Starship en mycket större kapacitet. Man kanske till och med lär sig att landa med buken för att lättare få ned utrustningen. Den där hissen skulle jag inte lita på....

Även Kinas största raket verkar för liten, men man vill ha en månstation runt 2035.

Jag tror som du att man under en övergångsperiod håller sig ovan månytan vid byggandet. Om jag får gissa 2032---2038, jämför Lunar Gateway, det skulle ha tagit 6 år att bygga ut den med alla moduler.

xxxx) "NASA-administratörerna måste hålla ner sina LÖNEKRAV-----om dom inte vill gräva sin egen GRAV"..... ......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in