• 1
  • 2
2022-11-19, 17:24
Medlem
Vart man än går så ser man svenska par upp till 60-års åldern där det är kvinnan som bestämmer allt & sätter spelreglerna. På ICA ser man varje gång svenska par där kvinnan styr & ställer allt medans killen bara accepterar läget och säger inget tillbaka.

Har feminismen gett helt fel effekt? Har svenska män generellt accepterat rollen som mes-toffel där kvinnans ord är lag? Eller kan det vara så att svenska män faktiskt tänder på kvinnor som beter sig som män (och använder strap-on i sängen) & att det alltid har varit så? Tanken med feminism var väl inte att kvinnan skulle få ordet och mannen hålla käften? Någon sorts omvända könsroller?
Citera
2022-11-19, 17:27
Medlem
Crabbofixs avatar
svensken är förvirrad.
invandrarna kommer råda bot på detta.

kvinnan skickas tillbaka till spisen.
bögarna skickas tillbaka in i garderoben.
Citera
2022-11-19, 17:34
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
svensken är förvirrad.
invandrarna kommer råda bot på detta.

kvinnan skickas tillbaka till spisen.
bögarna skickas tillbaka in i garderoben.

Så länge det betyder slutet för feminism bryr jag mig inte att Sverige förvandlas till Europas brinnande Mekka.
Citera
2022-11-19, 17:40
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDahmer
Vart man än går så ser man svenska par upp till 60-års åldern där det är kvinnan som bestämmer allt & sätter spelreglerna. På ICA ser man varje gång svenska par där kvinnan styr & ställer allt medans killen bara accepterar läget och säger inget tillbaka.

Svenska män har blivit otroligt passiviserade. De står i stort sett och inväntar instruktioner från sin kvinna. Så gör man när förväntningarna är otydliga, och när man fått höra att man gör fel vad man än gör. Jag tror inte att varken män eller kvinnor är riktigt nöjda med det.
Det är faktiskt likadant när man går ut med andra par. Tjejen för liksom parets talan, och killen håller sig lite försiktigt i bakgrunden.

Jag tror att svenska män är så rädda för att bli lämnade och inte få knulla, att blivit helt lamslagna.
Citera
2022-11-19, 18:03
Medlem
Citat:

Har feminismen gett helt fel effekt? Har svenska män generellt accepterat rollen som mes-toffel där kvinnans ord är lag? Eller kan det vara så att svenska män faktiskt tänder på kvinnor som beter sig som män (och använder strap-on i sängen) & att det alltid har varit så? Tanken med feminism var väl inte att kvinnan skulle få ordet och mannen hålla käften? Någon sorts omvända könsroller?

En möjlig variant är att betrakta Satanismen och dess "grund" som är att söndra och härska genom lockelse och löften om "frihet".

När kvinnan fick "frihet" som rösträtt fick hon också gå till fabriken och börja jobba för de som inte behöver jobba.

Ingen tid för att skaffa barn är "frihet" i självförverkligande.

Och när hon dör barnlös behöver hon inte begravas utan ha "fritt" välja att kremeras i ugn och strösslas ut på en åker, där andra "fria" människor arbetar för att förverkliga sig själva men endast har råd med mat, och inte råd att skaffa barn.

Det är min tolkning av Feminism. Skicka kvinnorna till fabrikerna.

När jag möter en feminist som vågar ta debatten säger jag ärligt, jag själv skulle gärna vilja att du jobbade hårt och jag var din man som stannade hemma och tog det lugnt.

Sen är det tyst.
Citera
2022-11-19, 18:04
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Feminism är väl ändå ett shit test, iom att kvinnor inte attraheras till feminina töntmän som oroliga springer och vaxxar sig mot snuva 3ggr per år. Jag har aldrig brytt mig om feminism iom att det är byggt på lögner och rent trams.

Undrar hur många kvinnor som ens håller med om allt det där tramset, om inte media/stat hade hjärntvättat dem genom hela sin uppväxt samt utövat socialt grupptryck/grupptänk.

De beter sig som ett gäng arga höns, som inte riktigt har något att vara arga över. Allt för ett gäng känslolösa autister ville göra karriär utan att själva ha byggt något.

Jag har en syster som är precis så, babblar konstant om rasism, strukturellt förtryck, yada fuckin yada, tills huvudet håller på att explodera, en av de mest priviligierade kvinnor som finns, som haft allt gratis, fått plugga hur mycket hon vill, har en massa studiepoäng, med en massa tramsämnen, hon blev tillslut lågstadielärare och sedan hemmafru lol,, hon har aldrig skapat något företag eller annat, men hade toppbetyg. Vad de nu är bra för om man ändå ej är kapabel att skapa något med det.

Landet SWE är numera ett stort jävla skämt och feministiskt, go figure..
Senast redigerad av MrSwedeGliderRunt 2022-11-19 kl. 18:18.
Citera
2022-11-19, 18:27
Medlem
Citat:

Maskulina kvinnor, HAHA!

Nej du. Femme Fatale kvinnor dog ut typ 1998 tyvärr.

Dagens unga har aldrig fått uppleva en kvinna som samlar män på hög och börjar med att suga av dig redan i hallen.
Citera
2022-11-19, 18:30
Medlem
Larasofts avatar
Citat:

Du ser en företeelse i en mataffär med en generation där mannen inte ens lärt sig koka ägg.
Citera
2022-11-19, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Du ser en företeelse i en mataffär med en generation där mannen inte ens lärt sig koka ägg.

Notera att jag skrev "upp till" dvs allt från unga till par i 60års-åldern. Du läser det du vill läsa.
Citera
2022-11-19, 18:34
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Notera att jag skrev "upp till" dvs allt från unga till par i 60års-åldern. Du läser det du vill läsa.

Ok, oavsett det så handlar även jag och ser par med högst delaktiga män/killar även bögpar.
Citera
2022-11-19, 18:36
Medlem
Kvinnor har alltid och kommer alltid att vara svaga mot spirituella krafter.

Man får igenom en massa saker bara genom att manipulera kvinnor.

1. Gud
2. Mannen
3. Kvinnan

Försöker man göra annat så går man emot ens natur tyvärr.

Inte undra på varför alla mår dåligt män som kvinnor
Citera
2022-11-19, 18:48
Medlem
Rozenkvartss avatar
Det ligger något i det. Får för mig det började med 60-talisterna. Ser jag tillbaka på min barndom och mammorna då var det mycket styrka i dem allihop. Många valde också att skilja sig. Får för mig att männen är ännu mesigare nu och kvinnor tvingas ta en ännu manligare roll? Antagligen varför de mer maskulina männen har så många kvinnor att välja mellan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in