• 2
  • 3
2006-07-27, 00:33
Medlem
Ännu värdelösare...

Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Jag tror det bor i alla fall två moderatorer från Flashback i Ryd
Scramble, impedimpe, och Engelbreckt håller hus där... De kanske inte är mods allihopa just nu, men iaf.
Dessutom har Pellenez och Lutas också bott där.

Som stolt rydsbo vill jag hälsa dig välkommen till vårt fina bostadsområde. Jag har trivts skitbra där under mina två år som hyresgäst.
1,5 år i korridor var trevligt, men det beror väldigt mycket på hur man själv, och grannarna, är om man ska trivas. Högvis med disk får man stå ut med, men det kan bli lite trist om det inte finns någon pratsam människa i korridoren.
Bottenvåning är nog inget större problem om du inte bor bredvid HG (Allsätersgatan 6?) eller i utkanterna av studentryd.
Förhoppningsvis hamnar du i en nyrenoverad korridor och de är riktigt fräscha. Har du otur hamnar du i min gamla korridor, vilken är desto sunkigare. Alla skall dock renoveras i sinom tid.

edit: Måhända finns det anledning att blåsa nytt liv i den här tråden i höst? http://www.flashback.org/showthread.php?t=215876
Citera
2006-08-23, 01:34
Medlem
agitators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyslektiker
Scramble, impedimpe, och Engelbreckt håller hus där... De kanske inte är mods allihopa just nu, men iaf.
Dessutom har Pellenez och Lutas också bott där.

Som stolt rydsbo vill jag hälsa dig välkommen till vårt fina bostadsområde. Jag har trivts skitbra där under mina två år som hyresgäst.
1,5 år i korridor var trevligt, men det beror väldigt mycket på hur man själv, och grannarna, är om man ska trivas. Högvis med disk får man stå ut med, men det kan bli lite trist om det inte finns någon pratsam människa i korridoren.
Bottenvåning är nog inget större problem om du inte bor bredvid HG (Allsätersgatan 6?) eller i utkanterna av studentryd.
Förhoppningsvis hamnar du i en nyrenoverad korridor och de är riktigt fräscha. Har du otur hamnar du i min gamla korridor, vilken är desto sunkigare. Alla skall dock renoveras i sinom tid.

edit: Måhända finns det anledning att blåsa nytt liv i den här tråden i höst? http://www.flashback.org/showthread.php?t=215876
jag kan intyga att ryd är ett mycket trevligt område (trots att fp anser det vara det tredje sämsta området i sverige, sök på dn debatt). Efter många år i ghettot känner man sig hemma och lugn i området. Tror jag för övrigt att de flesta gillar att bo här. Om man är snäll kan man ju även träffa folk som mig och dyslektikern på det lokala haket HG som är mitt förlängda vardagsrum.

Lägg bara ner attityden om nysvenskar så kommer du inse att Ryd är underbart. PM:a om du behöver hjälp med något, finns tillhands för nykomlingar som dig.
Citera
2006-08-23, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agitator
jag kan intyga att ryd är ett mycket trevligt område (trots att fp anser det vara det tredje sämsta området i sverige, sök på dn debatt).

Hittade inget på DN Debatt, du har inte en länk till artikeln? Tredje sämsta området i Sverige...ja jösses.
Citera
2006-08-23, 02:26
Medlem
agitators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AviLGH
Hittade inget på DN Debatt, du har inte en länk till artikeln? Tredje sämsta området i Sverige...ja jösses.
söker på både artikelsök och presstext, men hittar den inte heller. Ska ju vara själva fan då... vet ju att jag läst artikeln, typ två år sedan.

EDIT: jag lyckas faktiskt inte hitta skiten men sök på "utanförskapets karta" på google och du kommer få intressanta siffror. Ryd finns inte med som ett område i de undersökningarna, utan uppdelat i ryd 1, ry2 osv. Jag är trots detta ganska säker på att det presenterades på debattsidorna i DN i mer kompakt form. Min kritik då, som nu, består i att en av faktorerna man väger in är andelen invånare som inte är sysselsatta inom arbetsmarknaden. Då kan man ju undra varför Ryd med sina tusentals studenter kom så högt upp på listan.
Citera
2006-08-24, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agitator
söker på både artikelsök och presstext, men hittar den inte heller. Ska ju vara själva fan då... vet ju att jag läst artikeln, typ två år sedan.

Jag hittade en annan artikel: http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_8678661.asp

Enligt vilken en del av Ryd var ett av tre "utanförskapsområden" i Sverige år 1990. Det är ju dock fullständigt befängt och du är säkert inne på rätt spår med din teori om att man inte har korrigerat för mängden studerande.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in