2006-07-18, 16:24
Medlem
Vad vill du ha bilder på?
Citera
2006-07-18, 21:31
Medlem
Helle031s avatar
Jag tror knappast att Ryd är som Rosengård eller Rinkeby.
Och nära till stan borde man väl ha vart man än är i Linköping?
Jag menar det är ju en jävla håla.
Citera
2006-07-18, 22:12
Medlem
Arasalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helle031
Jag menar det är ju en jävla håla.

Mjaä, håla var väl att ta i, kanske...

Själv tycker jag väl att jag bor i Linköping och för min del tar det 20 minuter i bil till centrum.

Men min åsikt om Ryd står i alla fall fast, de som jag känner och som bott som studenter i Ryd har trivts mycket bra, för vissa har en hel del varit beroende på vilka korridorgrannar de fått iofs.

Insyn på bottenvåningen beror lite på i vilket hus du hamnar, på en del ligger bottenvåningens fönster bortåt 2 meter upp, så då lär förbipasserande se noll och intet.

Och allt i allt är RYd ett bra ställe att bo på, det vidhåller jag. Nära till affär, restauranger, kåraktiviteter, skolan och mycket annat. Gillar du att cykla är det ett idealiskt läge eftersom det finns cykelvägar till alla ställen du kan tänka dig.
Citera
2006-07-18, 23:46
Medlem
galts avatar
Ryd lär vara ett perfekt ställe att bo på för en student. Området har lite dåligt rykte, men det är som vanligt... rykten. Det är visserligen välbefolkat med invandrare och white trash, men det är inte så att man behöver vara orolig att vara ute i området på nätterna. Dessutom kommer du, som många nämnt, bo i student-ryd.

Jag håller med Happy Seashell -
Beställ pizza från Monte Carlo, min nya "hemmapizzeria"
Citera
2006-07-19, 07:13
Medlem
Dennos avatar
Skickar denna till skol och arbete forumet då dom har flera trådar i liknande anda.
/Moddan
Citera
2006-07-19, 13:53
Medlem
wises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galt
Jag håller med Happy Seashell -
Beställ pizza från Monte Carlo, min nya "hemmapizzeria"

Vill inte skrämma dig men jag bor mittemot Monte Carlo.
Ibland efter kl 22 kan man se att de byter om till vanliga kläder på exakt samma ställe som de bakar pizzorna och hygien är oftast relativt dålig
Som tur är så har iaf bananflugorna försvunnit sen en tid tillbaka.
Pizzeria Studenten i Ryd tar dock priset, de har fått anmärkningar hela tiden och tom fått byta namn ifrån Pizzeria zorro pga det dåliga ryktet
Samma kille driver förövrigt en av fyllekäkshusvagnarna vid Stora torget.

Rekommenderar pizzerian i Åbylund (höghusen i Gotfridsberg) alternativt den vid Vallaplan om du letar efter Pizza med kvalité.
Citera
2006-07-19, 16:11
Medlem
swedish_ducks avatar
Har själv bott i Ryd ett år men rekomenderar Linköpings andra studentbostadsområden bra mycket mer. Men som sagt, kötiden påverkar ju och Ryd har väl kortast kötid eller ingen kötid alls generellt sett. Men rekomendationen är att isåfall bo i Ryd i början och samla på dig köpoäng för att sedan flytta innåt stan. Irblosset och T1 är studentområden som är riktigt fräscha och en bra bit närmre centrum än Ryd, men ändå på samma avstånd från skolan.

Angående pizzerior så är http://www.onlinepizza.se ett bra tips, och pizzeria Studenten i Ryd ska du akta dig för...
Citera
2006-07-19, 16:15
Medlem
Bråkmakarns avatar
Värdelöst vetande

Jag tror det bor i alla fall två moderatorer från Flashback i Ryd
Citera
2006-07-19, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedish_duck
Har själv bott i Ryd ett år men rekomenderar Linköpings andra studentbostadsområden bra mycket mer. Men som sagt, kötiden påverkar ju och Ryd har väl kortast kötid eller ingen kötid alls generellt sett. Men rekomendationen är att isåfall bo i Ryd i början och samla på dig köpoäng för att sedan flytta innåt stan. Irblosset och T1 är studentområden som är riktigt fräscha och en bra bit närmre centrum än Ryd, men ändå på samma avstånd från skolan.

Angående pizzerior så är http://www.onlinepizza.se ett bra tips, och pizzeria Studenten i Ryd ska du akta dig för...

En sak man får tänka på när man flyttar in bland "vanliga människor" nere på stan eller var som helst. Det är att det inte är lika tillåtet att festa. På Flamman kan folk slänga ut en tv genom fönstret och ingen bryr sig så mycket om det.
Citera
2006-07-20, 07:12
Medlem
Hispers avatar
Jag ber er att lägga ned de renodlade pizzainläggen, bla om klädseln på pizzabagarna. Försök att hålla bättre till topic.

Jag har tagit mig friheten att ta bort en del av dessa inlägg

/Moderator
Citera
2006-07-20, 20:11
Medlem
Bilder från Linköping

http://www.flashback.org/showthread.php?t=350535

OBS! Det här är BRA sommarstämning för att vara Linköping. Då förstår ni hur det var för ett par år sedan Nu börjar det ta sig lite iaf.
Citera
2006-07-21, 10:48
Medlem
Varnims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wise
Pizzeria Studenten i Ryd tar dock priset, de har fått anmärkningar hela tiden och tom fått byta namn ifrån Pizzeria zorro pga det dåliga ryktet

Hehe, det ante mig med det utseende såsen kan ha därifrån ibland. Men de är billiga (45kr för Pizza, dricka och sallad) samt var 10:e gratis, samt att det är ruskigt nära för mig som bor längst "upp" i studentryd.

Annars är Poker från Monte Carlo och Kebabpizzan från Sandra (i Ryds Centrum) väldigt god.

Till lägenheterna sen så skiftar som sagt var kvaliten lite på dem då de håller på att renovera. Vill man ha nyrenoverat så är det husen närmast HG som gäller men då får man nog stå ut med lite skrik. Jag skulle rekommendera att bo så långt bort från HG som möjligt då det är kortare än det ser ut på kartan och blir tystare.

Just nu står fyra rum lediga i min korridor så vi kanske blir grannar Monocerus

Trodde samma sak som du från vad jag hört (på FB ) att det skulle vara ett riktigt Gettho men har inte upplevt något sådant under mitt första år i Ryd.

Förövrigt tror jag att de har byt ut alla möbler i de "tomma" rummen nu mot nya som enligt en kompis som sett dem skulle vara riktigt fräscha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in