2006-07-15, 22:55
Medlem
storytellers avatar
Någon som vet ett bra ställe i Stockholm (centralt) där man kan käka mongolisk buffé eller något i den stilen? Mycket kött och sådant.
Det måste vara öppet imorgon kväll, söndag.
Citera
2006-07-15, 23:25
Medlem
OliTs avatar
Jag lyfter ur posten från ättipstråden och skapar en egen till den istället, större chans att du får ett svar på det sättet.

/Moderator
Citera
2006-07-16, 07:41
Medlem
Noonahs avatar
Mongolian Barbecue har ett ställe på Sveavägen, nästan mittemot Adolf Frediks kyrka. Närmaste T-banestation är Hötorget.
Citera
2006-07-16, 08:36
Medlem
Skints avatar
Jag är inte helt bekant med det mongoliska köket. Kan någon vänlig själ upplysa mig hur huvuddragen det mongoliska köket ser ut?
Citera
2006-07-16, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skint
Jag är inte helt bekant med det mongoliska köket. Kan någon vänlig själ upplysa mig hur huvuddragen det mongoliska köket ser ut?

Stora runda stekbord, sk 'mongo-barb' på danska. Finns ett i korsningen Birgerjarlsgatan-Tegnérgatan.
Citera
2006-07-17, 00:18
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boney M
Stora runda stekbord, sk 'mongo-barb' på danska. Finns ett i korsningen Birgerjarlsgatan-Tegnérgatan.
Tack, käkade där ikväll. Fräscht och bra ställe, rekommenderas.
Citera
2006-07-17, 00:52
Medlem
Capones avatar
Är inte mongoloan barbecue nästan precis samma sak som vanligt kinakäk? Det är åtminstone min erfarenhet.
Citera
2006-07-17, 00:57
Medlem
grojn-nies avatar
På Mongolian Barbecue-buffén i Eskilstuna plockar man kött, grönsaker, nudlar, nötter och sås själv, sen ger man det till "kocken" som steker skiten när man tittar på. Det är jävligt gott också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in