Citat:
Ursprungligen postat av
Dramigisvansen
Sant! Det är precis det jag behöver göra. Gå istället för att springa. Och träna på att sätta gränser. Mitt problem är att jag inte lämnar en relation när ”normala” människor gör det. Jag fortsätter att försöka och försöka och försöka. I mitt fall var det bråken i det stormiga förhållandet som orsakade självskadebeteendet. Jag har aldrig slagit mig själv när vi inte har bråkat och hoppas och tror att självskadebeteendet skulle upphöra om jag inte har kontakt med eller minimerar kontakten med mitt ex. Så jag hoppas verkligen att det går att bli av med!
Gör inte jag heller har väldigt hög tolerans för galen skit de sån man är helt enkelt.
Men de gäller att acceptera det och minimera skadan de gör på än själv. Jag är inte normal och kommer nog aldrig bli det. Kärar jämt ner mig i knäppskallar och gillar att tänja på gränser. "leka med elden etc"
Men har åtminstone lärt mig att sätta gränser
Och ta upp saker vid rätt tidpunkt.
Dvs när man inte är 1000 procent agriverad och nedgången psykiskt. Det gör stor skillnad men hey ibland halkar man dit.
Men ditt beteende och dina känslor är ditt ansvar och i slutändan endast du som kontrollerar.. Kan du inte kontrollera dig och ta ansvar för dig själv Så identifiera och sätt dig i situationer som tillåter dig att göra det eller be om hjälp från någon. Men jag lyckas inte alltid själv med detta man glömmer och tycks med i diverse olika psykbryt och fan och hans mostrar. Men det bör vara mer regel än undantag. Vilket åtminstone jag har lyckats ta mig till och jag skulle tro att alla kan ta sig till.
Sen tror jag att du har något som är trasigt i dig redan som du försöker uppleva och bearbeta eller att du är en sån där emotionellt dramatisk lirare.
De drar till sig människor med samma "natur"
Som ytterligare magniterar vår redan påslagna natur. Då är det bra om man ser det och förstår det. Och inte hoppar på varenda tåg som går till psykfabriken.
Utan ba tittar o säger okey nu går ett tåg här.
Jag behöver inte stiga på det.
Jag kan röra mig bort från denna station och
Ta cykeln istället.
De kan hjälpa om du tar reda på vad "detta" är.
Jag vet vad det är och jag vet dessutom att jag är en känslospretande jäkel.
Så jag får leva med att attrahera totala mongon det verkar vara min lott i livet.
Men ja vet inte. Blir människor för knäppa labila whatever så lämnar man dom för att inte gå under själv men var den gränsen går är olika för alla. Livet är komplext.
Man kan ha en förståelse för allt jag säger och ändå inte göra "som man ska"
För kärleken är knäpp.
Va säger han komikern Dylan moran.
Do you want to be sane OR not lonely?