• 1
  • 2
2022-11-17, 23:18
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dramigisvansen
Förstår hur du tänker. De två killarna jag har varit tillsammans med är ”svärmorsdrömmar”, som jag har trott har varit snälla killar. De har bra betyg, är artiga, vältaliga och inte det minsta farliga. Sedan tar de ut allt, minsta lilla misslyckande, på flickvännen istället. Så det är inte alltid lätt att ens veta vilka som är de snälla killarna som man ska satsa på. Tror inte jag kommer ha problem att träffa någon på grund av min historik. Män raggar på mig hela tiden, både i verkligheten och online, och verkar inte se mig som skadat gods. Men hur vet jag vilka som är de snälla killarna som jag bör satsa på och vilka som är ulvar i fårakläder. Dessutom är jag fortfarande helt insnöad på mitt ex, så jag skulle aldrig ens kunna vara med någon annan, trots att det var nästan ett år sedan jag gjorde slut.
Vet själv hur det är att fastna med tankarna på någon. Det gäller att låta det bara glömmas bort, det går bättre om man inte anstränger sig.

Snälla personer raggar inte. Leta efter någon du skulle kunna bli kär i och umgås med den. Då kan du själv fråga chans.
Citera
2022-11-18, 02:01
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Förstår hur du tänker. De två killarna jag har varit tillsammans med är ”svärmorsdrömmar”, som jag har trott har varit snälla killar. De har bra betyg, är artiga, vältaliga och inte det minsta farliga. Sedan tar de ut allt, minsta lilla misslyckande, på flickvännen istället. Så det är inte alltid lätt att ens veta vilka som är de snälla killarna som man ska satsa på. Tror inte jag kommer ha problem att träffa någon på grund av min historik. Män raggar på mig hela tiden, både i verkligheten och online, och verkar inte se mig som skadat gods. Men hur vet jag vilka som är de snälla killarna som jag bör satsa på och vilka som är ulvar i fårakläder. Dessutom är jag fortfarande helt insnöad på mitt ex, så jag skulle aldrig ens kunna vara med någon annan, trots att det var nästan ett år sedan jag gjorde slut.

Hej

Du kanske ska satsa på killarna du inte vill ha.

Du kanske känner till uttrycket ”de snälla killarna får inget”

Leta efter bortkomna stackare som knappt fattar hur man säger hej till en tjej utan att göra bort sig fullkomligt på precis alla sätt och vis

Då hittar du nog en snäll kille

Men allvarligt.

Är det inte bättre att aldrig någonsin ha en kille igen och bara njuta till fullo av livet?

Skaffa besöksförbud för förra killen?

Styrketräna.

Res runt jorden.

Gör precis allt man kan göra på jorden.

Njut till fullo

Men skaffa aldrig någonsin en kille igen

Sen en vacker dag när du byggt upp din fysiska och mentala styrka till Max.

Då kanske rätt kille uppenbarar sig i ett moln

Då blir du blixtförälskad och förstår att detta är rätt.

Detta kommer antagligen ske per automatik den dagen du är redo

Under tiden.

Skaffa inte en ny kille, alls.

Njut av livet till fullo istället

Lycka till
Senast redigerad av FlyboySeven 2022-11-18 kl. 02:05.
Citera
2022-11-18, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
En väldigt kort snutt om detta problem:

https://www.modernintimacy.com/break...tep-at-a-time/

Finns mer att googla på.

Det handlar att bryta band som skapats genom att man haft känslor för någon och kanske tröstats av samma person som mentalt misshandlat en.

Se på dig som en vän. Skulle du vilja att en vän gick tillbaka till en misshandlare?

Tack för hjälpen och infon! Jag ska absolut googla mer på det Det är så himla svårt att få distans bara, i och med att vi träffas hela tiden när vi jobbar, men precis som du skriver så skulle jag aldrig råda en kompis att gå tillbaka till honom om hen befann sig i en liknande situation. Jag har så svårt att inte känna mig elak och som att jag förstör hela hans liv bara.
Citera
2022-11-18, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlyboySeven
Hej

Du kanske ska satsa på killarna du inte vill ha.

Du kanske känner till uttrycket ”de snälla killarna får inget”

Leta efter bortkomna stackare som knappt fattar hur man säger hej till en tjej utan att göra bort sig fullkomligt på precis alla sätt och vis

Då hittar du nog en snäll kille

Men allvarligt.

Är det inte bättre att aldrig någonsin ha en kille igen och bara njuta till fullo av livet?

Skaffa besöksförbud för förra killen?

Styrketräna.

Res runt jorden.

Gör precis allt man kan göra på jorden.

Njut till fullo

Men skaffa aldrig någonsin en kille igen

Sen en vacker dag när du byggt upp din fysiska och mentala styrka till Max.

Då kanske rätt kille uppenbarar sig i ett moln

Då blir du blixtförälskad och förstår att detta är rätt.

Detta kommer antagligen ske per automatik den dagen du är redo

Under tiden.

Skaffa inte en ny kille, alls.

Njut av livet till fullo istället

Lycka till

Vilken bra idé på många sätt! Det skulle faktiskt vara väldigt skönt att bara leva ensam och läka och kunna fokusera på mig själv. Samtidigt längtar jag efter sex, närhet och kärlek så att jag nästan blir sjuk, så det är komplicerat. Jag skulle bara vilja ha en hälsosam relation och tro mig, jag har testat att ragga själv och har verkligen ingenting emot blyga, bortkomna stackare. Ärligt talat tycker jag att det är lite sexigt! Men eftersom jag är 35 år, så har jag tyvärr inte hela livet på mig att fundera. Antagligen måste jag försöka gå vidare i livet och hitta en ny man ganska snart, eller så går jag tillbaka till mitt ex och hoppas på en förändring. Jag kommer inte skaffa barn så länge jag slår mig själv. Det vore inte rätt mot barnet. Ett tredje alternativ är att åka till Danmark och bli mamma på egen hand. Kan inte direkt säga att jag jublar över något av alternativen
Citera
2022-11-18, 19:57
Medlem
Citat:
Hej! Det här är första tråden som jag startar här. Jag har hamnat i en rejäl svacka och mår väldigt dåligt. En kort bakgrund är att jag i princip inte har någon familj och har blivit misshandlad under hela uppväxten och i min första relation. Nu har jag nyligen lämnar min andra relation pga psykisk misshandel som har pågått under flera år. I relationen brukade mitt ex gå efter mig från rum till rum och kalla mig elaka saker och efter några år med den behandlingen började jag bryta ihop och slå mig själv. Jag har först nu lyckats lämna relationen, men driver ett företag ihop med mitt ex, som gör att jag fortfarande måste ha kontakt med honom. Problemet är att jag mår så pass psykiskt dåligt att jag är rädd att jag ska gå tillbaka till mitt ex. Om jag gör det, så vet jag att jag kommer fortsätta slå mig själv och det vill jag verkligen inte. Jag kommer aldrig kunna skaffa barn heller, för det tänker jag inte göra så länge jag lider av självskadebeteende. Av någon anledning känns det som att det är omöjligt för mig att gå vidare och jag har extremt dåligt samvete gentemot mitt ex. Jag lider av självhat och när han mår dåligt lägger jag all skuld på mig själv, trots att han har kallat mig elaka saker och förminskat mig under flera års tid. Det tycks vara omöjligt för mig att sluta tycka synd om honom. Inser också att jag lider av trauma bonding, för jag har oerhört svårt att gå vidare och distansera mig från mitt ex. Är det någon som har liknande erfarenheter eller tips på hur jag kan övertyga mig själv om att jag måste ta mig vidare i livet och att det inte (bara) är synd om mitt ex? Jag gjorde slut för snart ett år sedan och flyttade ut för några månader sedan. Att ha sex med någon annan känns som en omöjlighet, för så länge jag vet att han vill ha mig tillbaka så känner jag mig otrogen om jag är med någon annan. Om jag inte går tillbaka till honom så kommer jag antagligen leva som en nunna resten av livet. Hur tar jag mig vidare?

Livet kallar på dig. Det är därför du känner det du gör, kroppen vill gå vidare känslorna som uppstår är en försvarsmekanism.

Gällande att slå sig själv:
Det är ett beteende med väntat resultat. Du blir arg/ledsen och vet inte vad du skall göra för att hantera det. Att slå sig blir ett resultat av det, ett väntat resultat att ta kontroll över situationen. Ingenting som är bra så klart. Detta beteende finns ofta hos folk med PTSD, Autism/Aspberger.
Säger inte tt du har något av det, men det är ett vanligt förekommande beteende när man inte vet hur man skall hantera starka känslor.

Bryt med exet, bryt och avsluta bolaget be honom köpa ut dig eller likviditera bolaget.

Livet är för kort över att gå runt och må skit. Livet är king! Men du måste börja välja dig själv!
Citera
2022-11-18, 20:50
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Vilken bra idé på många sätt! Det skulle faktiskt vara väldigt skönt att bara leva ensam och läka och kunna fokusera på mig själv. Samtidigt längtar jag efter sex, närhet och kärlek så att jag nästan blir sjuk, så det är komplicerat. Jag skulle bara vilja ha en hälsosam relation och tro mig, jag har testat att ragga själv och har verkligen ingenting emot blyga, bortkomna stackare. Ärligt talat tycker jag att det är lite sexigt! Men eftersom jag är 35 år, så har jag tyvärr inte hela livet på mig att fundera. Antagligen måste jag försöka gå vidare i livet och hitta en ny man ganska snart, eller så går jag tillbaka till mitt ex och hoppas på en förändring. Jag kommer inte skaffa barn så länge jag slår mig själv. Det vore inte rätt mot barnet. Ett tredje alternativ är att åka till Danmark och bli mamma på egen hand. Kan inte direkt säga att jag jublar över något av alternativen

Ja som sagt är jag inte alls någon expert

Upprepa den här meningen varje dag i resten av ditt liv:

”Eller så går jag tillbaks till mitt ex och hoppas på en förändring”

Sen upprepar du detta mantra högt för dig själv varje dag i resten av ditt liv:

”från och med idag ska jag försöka vara så snäll mot mig själv i resten av mitt liv”

Jag upprepar.

Skaffa aldrig någonsin man och barn i resten av ditt liv.

Styrketräna.

Res runt jorden.

Njut av livet till fullo.

Jag upprepar.

Njut av livet till fullo

Sen när du är 70 år kommer du träffa mannen i ditt liv och eftersom han kommer vara snällare mot dig än du trodde var möjligt på jorden.

Så kommer du inte bry dig om detta med barn

Lycka till
Citera
2022-11-18, 22:10
Medlem
Citat:
Sant! Det är precis det jag behöver göra. Gå istället för att springa. Och träna på att sätta gränser. Mitt problem är att jag inte lämnar en relation när ”normala” människor gör det. Jag fortsätter att försöka och försöka och försöka. I mitt fall var det bråken i det stormiga förhållandet som orsakade självskadebeteendet. Jag har aldrig slagit mig själv när vi inte har bråkat och hoppas och tror att självskadebeteendet skulle upphöra om jag inte har kontakt med eller minimerar kontakten med mitt ex. Så jag hoppas verkligen att det går att bli av med!

Gör inte jag heller har väldigt hög tolerans för galen skit de sån man är helt enkelt.
Men de gäller att acceptera det och minimera skadan de gör på än själv. Jag är inte normal och kommer nog aldrig bli det. Kärar jämt ner mig i knäppskallar och gillar att tänja på gränser. "leka med elden etc"
Men har åtminstone lärt mig att sätta gränser
Och ta upp saker vid rätt tidpunkt.
Dvs när man inte är 1000 procent agriverad och nedgången psykiskt. Det gör stor skillnad men hey ibland halkar man dit.

Men ditt beteende och dina känslor är ditt ansvar och i slutändan endast du som kontrollerar.. Kan du inte kontrollera dig och ta ansvar för dig själv Så identifiera och sätt dig i situationer som tillåter dig att göra det eller be om hjälp från någon. Men jag lyckas inte alltid själv med detta man glömmer och tycks med i diverse olika psykbryt och fan och hans mostrar. Men det bör vara mer regel än undantag. Vilket åtminstone jag har lyckats ta mig till och jag skulle tro att alla kan ta sig till.

Sen tror jag att du har något som är trasigt i dig redan som du försöker uppleva och bearbeta eller att du är en sån där emotionellt dramatisk lirare.
De drar till sig människor med samma "natur"
Som ytterligare magniterar vår redan påslagna natur. Då är det bra om man ser det och förstår det. Och inte hoppar på varenda tåg som går till psykfabriken.
Utan ba tittar o säger okey nu går ett tåg här.
Jag behöver inte stiga på det.
Jag kan röra mig bort från denna station och
Ta cykeln istället.
De kan hjälpa om du tar reda på vad "detta" är.
Jag vet vad det är och jag vet dessutom att jag är en känslospretande jäkel.
Så jag får leva med att attrahera totala mongon det verkar vara min lott i livet.
Men ja vet inte. Blir människor för knäppa labila whatever så lämnar man dom för att inte gå under själv men var den gränsen går är olika för alla. Livet är komplext.
Man kan ha en förståelse för allt jag säger och ändå inte göra "som man ska"
För kärleken är knäpp.
Va säger han komikern Dylan moran.
Do you want to be sane OR not lonely?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem