2022-11-19, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/advokatens-rad-till-unga-man-undvik-one-night-stands-pa-fyllan

SVT har klippt bort väsentliga resonemanget gällande om båda parter är berusade så används kvinnans berusning alltid som en del av rekvisit för att det varit en utsatt situation. Medan mannens berusning aldrig kan användas som ursäkt.
Rekommendationen blir därför att män inte ska ha sex på fyllan.

Debatten kan ses i i sin helhet här.
https://www.svtplay.se/video/37409613/sverige-mots/sverige-mots-sasong-3-16-nov-20-00-1?position=2572&id=jq1Gq17

Vad tycker ni om diskussionen?
När sunt förnuft får sluta råda så är vi illa ute. Vi kan ha mikro-lagar om vi vill men ingen blir gladare för det. Det jag vet är att samförstånd kommer vid het sammankomst som är ömsesidig och det är utan några onödiga ord. Lag eller ej!
Citera
2022-11-19, 02:44
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
"Samtyckande samlag" finns inte i Sverige utan för varje nytt moment krävs samtycke så byte av plats, ställning och hål är våldtäkt utan samtycke och det gäller alla fall. Du får väl kolla runt i lite FUPar och se fåntrattarna till män som erkänner att dom inte hade samtycke vid byte och sedan åker dit för att dom erkänt "våldtäkt". Dom låter ju nämligen exakt lika naiva som du.
Svaret är alltså nej, du har inget exempel på någon som blivit fälld för våldtäkt för att ha bytt ställning under ett samlag. Det var det enda jag frågade efter.
Citera
2022-11-19, 02:45
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Alla samlag är kriminaliserade i Sverige, om du inte explicit frågar efter samtycke i varje moment av sexakten. Det är så sjukt det kan bli...
Nej det stämmer inte.
Citera
2022-11-19, 02:51
Medlem
auruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucienne.camille
Någon borde göra en App där med mobilt bankID godkänner sexuellt umgänge.
Man kunde ha olika val för vilka olika sexuella handlingar man går med på.
Borde räcka i en domstol som bevis.
Tills det står tre män som tvingar dig att signera med bankid för att sedan gruppvåldta dig men hänvisa till signaturen… nä, det är svårare än vad du tänker.
Citera
2022-11-19, 03:01
Medlem
Vad händer då om ingen av gärningsmännen till den sexuella akten gett sitt medgivande? Ska de då skylla på varandra i efterhand helt skamnsna?
Senast redigerad av Truefighter 2022-11-19 kl. 03:03.
Citera
2022-11-19, 03:07
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucienne.camille
Någon borde göra en App där med mobilt bankID godkänner sexuellt umgänge.
Man kunde ha olika val för vilka olika sexuella handlingar man går med på.
Borde räcka i en domstol som bevis.

Låter jävligt tändande.. undrar hur många som verkligen genomför ett samlag efter att ha kryssat i det där frågeformuläret.

Men tyvärr är det ju så att det behövs bindande kontrakt om man skall gå säker, och en app med Bank ID är lika bra som något annat.
Vid pappersvarianten hade man behövt identifiera den andra parten med ID kort, skrivit ner uppgifter och allt.

Det är för fan som att ha ett jävla sammanträde innan man knullar. Men så blir det med alla jävla våldtäktsmän och alla jävla bedragarkvinnor som ljuger ihop vad som helst för att sätta dit en man eller helt enkelt bara sko sig genom massa skadestånd från mannen.
Citera
2022-11-19, 03:12
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Alla samlag är kriminaliserade i Sverige, om du inte explicit frågar efter samtycke i varje moment av sexakten. Det är så sjukt det kan bli...

"Nu för jag in kuken i analen på dig, är det okej?"

"Nu drar jag ut kuken ur analen på dig, är det okej?"

"Nu trycker jag in kuken i analen på dig igen, är det okej?"

"Nu drar jag ut den igen, är det okej"?

"Nu kör jag in den igen, är det okej?"

... 20 minuter senare...

"Nu drar jag ut kuken för sista gången och slutar jag att knulla dig i röven, är det okej?"

"Nu tar jag på dina bröst, är det okej?"

Och så helst Bank ID signering på allting.

Alltså är det så sjukt att det i princip krävs att man gör så här, och signerar varenda jävla litet moment.

För ÄVEN om en kvinna skulle skriva under på att hon går med på DET, och DET, och DET, så kan hon få för sig att anmäla mannen och påstå att han har gått utanför det som hon har godkänt.

Och vad fan har mannen att sätta emot då?

Det ENDA som skulle kunna fria mannen är jävla CCTV footage och gärna från 4 vinklar, på hela akten.
Citera
2022-11-19, 03:15
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Kan du ge exempel på något fall där någon blivit fälld för våldtäkt för att under ett samtyckande samlag bytt ställning?

Det var väl just det som en kvinna i SVT programmet förklarade? Att så kan det tyvärr gå till.
Citera
2022-11-19, 03:23
Medlem
Kebbabturkens avatar
Nuförtiden knullar jag bara hemma hos mig då mitt rum är buggat med gömda kameror och mikrofoner som bandar från det ögonblick vi båda kliver in till att hon torkar av sig och drar.

Givetvis har jag ett vittne som tittar på under hela akten och vid varje positionsbyte ombeds hon skriva under sitt medgivande. Båda måste även blåsa i en alkoholmätare. 0.0 promille gäller, inga undantag.

All denna dokumentation skickas sedan krypterat till min försvarsadvokat som bygger upp ett förebyggande försvar utifall en anmälan upprättas av kvinnan. Glömde nämna att jag också brukar ringa polisen innan vi börjar knulla så att de vet att jag är reko.

Svenskar är psykiskt sjuka. Man tvingas till ovan för annars är man rökt.
Citera
2022-11-19, 03:27
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Det var väl just det som en kvinna i SVT programmet förklarade? Att så kan det tyvärr gå till.
Nej. Hon svamlade om att lagen betyder att man numera måste fråga ”godkänner du samtycke till sex?”. Och gör man inte det kommer polisen med ett swat team och syr in dig för våldtäkt helt oavsett om bruden faktiskt var med på det eller inte.

Man kan självklart ha synpunkter på hur olika lagar är formulerade. Det är ju så lagboken ständigt utvecklas. Men jag fattar inte varför man ska fåna sig med rena dumheter. Man ska göra sig rimligt säker på att folk vill knulla innan man knullar. Det är inte konstigare än så.
Citera
2022-11-19, 03:35
Medlem
Fruxo9987s avatar
Hur i helvete har man tänkt att man ska bevisa samtycke lixom?
Ska man skriva under ett kontrakt innan man knullar?

Jag tycker det så jävla korkat så det är otroligt.

Jag var lite intresserad av en tjej för inte så längesedan, men så såg jag att hon likeade Cissi Wallin på facebook och då blev man jävligt slak jävligt snabbt.
Senast redigerad av Fruxo9987 2022-11-19 kl. 03:39.
Citera
2022-11-19, 03:41
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruxo9987
Hur i helvete har man tänkt att man ska bevisa samtycke lixom?
Ska man skriva under ett kontrakt innan man knullar?

Så jävla korkat så det är otroligt.
Tror du att du kan förklara för en polis varför du var säker på att din partner ville ha sex? Om inte så har du problem.

Det är inte konstigare än att behöva förklara varför du är ute och rattar din polares bil. Kan du däremot inte förklara varför du sitter bakom ratten på någon annans bil så japp, då har du problem. Det innebär inte att du måste skriva kontrakt med din polare om han ber dig köra till Donken och köpa käk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in