2006-07-15, 22:04
Medlem
Finwës avatar
Jag hittade en rätt intressant, i mitt tycke, serieversion av pojken som vägrade växa upp, utgiven av Carlsen Comics i början på nittiotalet, på biblioteket för ett par dagar sedan. De hade dock bara tre volymer, och enligt Wikipedia ska det finnas sex. Är det någon som vet om Carlsen slutförde utgivningen av den svenska översättningen, och om de övriga volymerna går att få tag på, på ett någorlunda enkelt vis?
Citera
2006-07-16, 14:33
Medlem
Bobfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finwë
Jag hittade en rätt intressant, i mitt tycke, serieversion av pojken som vägrade växa upp, utgiven av Carlsen Comics i början på nittiotalet, på biblioteket för ett par dagar sedan. De hade dock bara tre volymer, och enligt Wikipedia ska det finnas sex. Är det någon som vet om Carlsen slutförde utgivningen av den svenska översättningen, och om de övriga volymerna går att få tag på, på ett någorlunda enkelt vis?

Tyvärr upphörde den svenska utgivningen med volym 3 men resten finns översatta till danska. Jag rekommenderar även att du kollar in en annan serie som Loisel tecknat: 'Jakten på tidsfågeln' som är en av de mest yppersta fantasyserier som gjorts och faktiskt finns utgiven i sin helhet på svenska.
Citera
2006-07-16, 19:48
Medlem
Finwës avatar
Det ante mig. Men tack för svaret, jag får väl ta och lära mig danska helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in