• 1
  • 2
2022-11-16, 20:15
Medlem
https://anonfiles.com/G8s0MfH9yb/20221116_195356_jpg

Det rör sig om brandvarnaren på bilden och det är antagligen batterierna.
När jag försöker ta loss den så går det inte. Jag vrider åt vänster men den sitter som i ett skruvstäd. Jag är nyinflyttad och vet inte exakt vilken typ av brandvarnare det är men ska man inte vrida åt vänster? Eller funkar den här modellen på något annat sätt ?
Citera
2022-11-16, 20:19
Medlem
vadsadusadus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harr.

När jag försöker ta loss den så går det inte. Jag vrider åt vänster men den sitter som i ett skruvstäd. Jag är nyinflyttad och vet inte exakt vilken typ av brandvarnare det är men ska man inte vrida åt vänster? Eller funkar den här modellen på något annat sätt ?

Vi har nån helt värdelös brandvarnare där man inte kan byta batterier utan byter ut hela modulen, det är bara takfästet som blir kvar. Minns dock inte hur jag tog ner den, men det var då jag upptäckte att det inte går att byta batteri utan fick ringa hyresvärden.
Citera
2022-11-16, 20:22
Medlem
che3s avatar
Citat:

Jo rätt vrid åt vänster men den kan sitta ordentligt fast så du får ta i ordentligt.
Hjälper inte detta så är det bara att ta ett kraftigt tag och slita ner den bara.
Citera
2022-11-16, 20:24
Medlem
Prova tryck lite innan du vrider. Ibland kan dom fastna sjukt hårt.
Citera
2022-11-16, 20:25
Medlem
JagLurarDigs avatar
Prova håll in testknappen tills batteriet dör.
Citera
2022-11-16, 20:34
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagLurarDig
Prova håll in testknappen tills batteriet dör.
Då får allt hen hålla in knappen en bra stund någon dag skulle jag gissa
Citera
2022-11-16, 20:45
Medlem
Har fått ner den nu. Tack ändå för alla svar.
Citera
2022-11-16, 20:47
Medlem
Vrid åt vänster, har du sönder den får du i värsta fall en ny av fastighetsägaren/hyresvärden, den ser ut som en sådan standard brandvarnare som inte kostar mer än 150kr.

Om den piper så är det 100% batteriet.

Edit såg att du fått ner den.
Citera
2022-11-16, 21:01
Medlem
yz44s avatar
Med den rubriken hade jag förväntat mig frågan om vad det betyder när brandvarnaren piper en gång i minuten.

Till min lättnad var det inte en så korkad fråga så då kanske det finns lite hopp för mänskligheten i alla fall.
Citera
2022-11-16, 21:07
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Med den rubriken hade jag förväntat mig frågan om vad det betyder när brandvarnaren piper en gång i minuten.
Hade fan också hoppats på det. Skönt att det löste sig för ts. Inte ovanligt att saker som sitter uppe länge är svåra att få loss.
Citera
2022-11-17, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yz44

Till min lättnad var det inte en så korkad fråga så då kanske det finns lite hopp för mänskligheten i alla fall.
däremot kanske du kan säga mig vad det betyder om den blinkar en gång i sekunden som den börjat med nu.
Citera
2022-11-17, 09:24
Medlem
Citat:
däremot kanske du kan säga mig vad det betyder om den blinkar en gång i sekunden som den börjat med nu.
Det brukar vara indikering om normal funktion.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in