• 1
  • 2
2022-11-15, 19:01
Medlem
Hej

Jag behöver köpa en ny telefon, min jättegamla Iphone kan inte längre uppdateras och jag kan inte använda några appar.

Jag är vad man kallar en total noob på telefon och jag har egentligen 0 intresse för telefoner, använder den inte mycket, bara för att ringa, smsa och kolla lite nyheter och sport ibland.

Vill dock ha en okej telefon som klarar det mesta med dagens standard.

Jag avskyr Appleprodukter dock och vill aldrig ha en Iphone igen, jag är lite inne på Sony för jag tycker Sony brukar göra bra hårdvara.

Behöver lite tips på en okej Sony telefon, har ni något tips på något som kommer hålla många år och som inte kostar för mycket (under 5000).
Citera
2022-11-15, 19:07
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Behöver lite tips på en okej Sony telefon, har ni något tips på något som kommer hålla många år och som inte kostar för mycket (under 5000).
Om du går in på ditt mobilkonto, så brukar det finnas vettiga erbjudanden för båda kontant- och avbetalningsköp.

Jag upplever att avbetalningsköpen ofta är rätt okej jämfört med elektronikkedjornas priser, troligen för att du då även binder upp dig. Men är du nöjd med ditt abonnemang så är det ju ingen fara.
Citera
2022-11-15, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Om du går in på ditt mobilkonto, så brukar det finnas vettiga erbjudanden för båda kontant- och avbetalningsköp.

Jag upplever att avbetalningsköpen ofta är rätt okej jämfört med elektronikkedjornas priser, troligen för att du då även binder upp dig. Men är du nöjd med ditt abonnemang så är det ju ingen fara.

Är väldigt nöjd med mitt abonnemang, men jag är noob, hur för jag över det från denna telefon till andra (första telefonen är helt betald), bara ta ut simkortet? Eller är det helt olika kort för Ihpone och Sony?
Citera
2022-11-15, 19:13
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Är väldigt nöjd med mitt abonnemang, men jag är noob, hur för jag över det från denna telefon till andra (första telefonen är helt betald), bara ta ut simkortet? Eller är det helt olika kort för Ihpone och Sony?
Senast jag bytte telefon fick jag ett nytt sim av Telia på posten.
Citera
2022-11-15, 19:19
Medlem
Aha okej, men iaf, söker tips på billiga bra Sonys
Citera
2022-11-15, 19:27
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Aha okej, men iaf, söker tips på billiga bra Sonys
Det var därför jag förslog att du ska logga in på ditt mobilkonto och se vad de kan erbjuda.
Citera
2022-11-15, 19:32
Medlem
Citat:
Det var därför jag förslog att du ska logga in på ditt mobilkonto och se vad de kan erbjuda.

Jag vet inte vad ett mobilkonto ens är
Citera
2022-11-15, 19:37
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Om du exempelvis har Telia, så går du till https://www.telia.se/

Där loggar du in, och sedan ser du ditt konto. Klicka dig fram till vad de erbjuder för telefoner.
Citera
2022-11-15, 19:42
Medlem
Avalionns avatar
Citat:
Om du exempelvis har Telia, så går du till https://www.telia.se/

Där loggar du in, och sedan ser du ditt konto. Klicka dig fram till vad de erbjuder för telefoner.

Skämtar du att köpa en mobil på abonnemang eller betala mer för en mobil via telias hemsida som erbjuder nyare mobiler till överpris. Gå till elgiganten och köpen en hyfsad mobil för under 2500 kronor som klarar det mesta nu förtiden. Skulle rekommendera Oneplus eller Xiaomi.
Senast redigerad av Avalionn 2022-11-15 kl. 19:55.
Citera
2022-11-15, 19:48
Medlem
Avalionns avatar
Citat:

Måste berömma dig för din logo.
Gå till elgiganten och köpen en hyfsad mobil för under 2500 kronor som klarar det mesta nu förtiden. Skulle rekommendera Oneplus eller Xiaomi.
Senast redigerad av Avalionn 2022-11-15 kl. 20:11.
Citera
2022-11-15, 19:48
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalionn
Skämtar du att köa en mobil på avbetalning eller betala mer för en mobil via telias hemsida som erbjuder nyare mobiler till överpris. Gå till elgiganten och köpen en hyfsad mobil för under 2500 kronor som klarar det mesta nu förtiden. Skulle rekommendera Oneplus eller Xiaomi under 2500 kronor.
Om mobilen kostar mer på Telias sida så ska man naturligtvis inte köpa den där. Tyckte du att det var något jag föreslog?

Jag skrev att det kan finnas telefoner som blir billigare att köpa på avbetalning via sitt abonnemang, men det innebär inte att man ska klicka hem precis vad som helst, utan givetvis ska man jämföra priserna.

Min senaste telefon var betydligt billigare att köpa via min operatör, men så måste det självklart inte alltid vara.
Citera
2022-11-15, 19:51
Medlem
Avalionns avatar
Citat:
Om mobilen kostar mer på Telias sida så ska man naturligtvis inte köpa den där. Tyckte du att det var något jag föreslog?

Jag skrev att det kan finnas telefoner som blir billigare att köpa på avbetalning via sitt abonnemang, men det innebär inte att man ska klicka hem precis vad som helst, utan givetvis ska man jämföra priserna.

Min senaste telefon var betydligt billigare att köpa via min operatör, men så måste det självklart inte alltid vara.

Undvik all abonnemang. Det är lurendrejeri.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in