2022-11-15, 13:40
Medlem
Jag fick ett sms idag:

Du har beställt en prenumeration på UGZ. Pris 50 kr (1 sms/vecka). För att bekräfta beställningen ange PIN-kod ....

1. Jag inte beställt ngt och självklart inte bekräftat ngn Pinkod. Vad göra nu?

2. Jag läst på internet och folk fått olika sådana sms och vissa blivit debiterade på sina mobilanbonnemang. Jag har kontantkort oregistrerat.

Vissa säger att det är bluff och de raderat smset. Andra har skickat tillbaka sms ordet STOPP som de betalade för och tjänsten avslutades.

Vad anser ni ska jag göra. Jag blockerat smset och inte skickat ngt. Har inte mobilabonnemang utan oregistrerat kontantkort så kan inget dras?
???
Citera
2022-11-15, 13:48
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackeyedgirl
Jag fick ett sms idag:

Du har beställt en prenumeration på UGZ. Pris 50 kr (1 sms/vecka). För att bekräfta beställningen ange PIN-kod ....

1. Jag inte beställt ngt och självklart inte bekräftat ngn Pinkod. Vad göra nu?

2. Jag läst på internet och folk fått olika sådana sms och vissa blivit debiterade på sina mobilanbonnemang. Jag har kontantkort oregistrerat.

Vissa säger att det är bluff och de raderat smset. Andra har skickat tillbaka sms ordet STOPP som de betalade för och tjänsten avslutades.

Vad anser ni ska jag göra. Jag blockerat smset och inte skickat ngt. Har inte mobilabonnemang utan oregistrerat kontantkort så kan inget dras?
???
Inget kan ju dras så varför bry sig..
Citera
2022-11-15, 13:48
Medlem
prinsessan-estelles avatar
har skitit i att svara när jag fått sånt medelande inget har hänt efteråt, eller nå pengar som dragits.
Citera
2022-11-15, 13:59
Medlem
yz44s avatar
En bluff som tydligen hållit på några år i övriga europa, klicka inte på något och svara inte.
Såg att en del som smsat stopp blev debiterade dubbelt i stället.

Även om de skulle kunna dra pengar så är det begränsat av hur mycket som finns på saldot.
Citera
2022-11-15, 14:36
Moderator
blomvattnares avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2022-11-15, 15:46
Medlem
Bara radera smset inget kommer att hända.
Citera
2023-08-21, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
En bluff som tydligen hållit på några år i övriga europa, klicka inte på något och svara inte.
Såg att en del som smsat stopp blev debiterade dubbelt i stället.

Även om de skulle kunna dra pengar så är det begränsat av hur mycket som finns på saldot.

Fick ett idag!
Du har beställt en prenumeration på Total-Protection. Pris 200kr/månad. För att bekräfta beställningen ange PIN-kod 8665.
Citera
2023-08-21, 19:05
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av male8000
Fick ett idag!
Du har beställt en prenumeration på Total-Protection. Pris 200kr/månad. För att bekräfta beställningen ange PIN-kod 8665.

Hur kan de tro att folk som inte har beställt något skulle vilja bekräfta beställningen?
Citera
2023-08-21, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Hur kan de tro att folk som inte har beställt något skulle vilja bekräfta beställningen?

Det är alltid någon som går på det😊
Citera
2025-07-21, 23:58
Medlem
TroPelleDets avatar
Fick nyss.

Du har bestallt en prenumeration pa PFL. Pris 60 kr (1 sms/manatlig). For att bekrafta bestallningen ange PIN-kod 7193
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in