2022-11-15, 20:45
Medlem
Jag tror fortsatt inte på att det blir några förhandlingar. Ukrainas och Rysslands krav är alltför olika & USA vill dra ut på kriget. Zelensky velar fram och tillbaka med huruvida han vill förhandla eller ej. Hans senaste krav är väl som följande, och det är ingen kompromiss utan att Ryssland ska lägga sig ner och dö och göra som han säger. Frågan är om han hade tänkt att betala för de skador som hans ukrainska armé orsakat både på Krimbron och andra ställen.
Citat:
Zelensky, in his video message at the G20 summit, said that there would be no “Minsk-3” between Russia and Ukraine and once again he demanded that Russia confirm the territorial integrity of Ukraine, withdraw troops and pay reparations.
🤣

https://t.me/Slavyangrad/20358

Vidare vad ukraina och usa säger lägger man i samma låda som kattskiten. Deras ord brukar inte vara värt nånting eftersom de ständigt spelar spel och ljuger. Jag bryr mig mest om det proryska folket som har fått lida och lider så länge i det sk ukraina. Att de ska kunna börja leva normalt igen.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-11-15 kl. 20:57.
Citera
2022-11-15, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Första gången jag hör om en seriös fredsuppgörelse. Första steget.
När marken fryser är det fritt fram.
Bättre att börja förhandla nu.

Jag skäms vara svensk - att inte Sverige erbjudit sig vara fredsförhandlare. Vi har inte gjort annat än eldat på denna konflikten.

Nej jag menar att seriöst lägga fram rollen som medlare i FN. Erbjuda oss vara medlare om parterna är intresserade.

Men termerna var inte under några omständigheter acepterbara - Ryssarna SKALL inte och KAN inte diktera andra länders internpolitik eller vem och vad de väljer samarbeta med. På det planet har Ryssland haft precis samma möjligheter att fredligt dra in Ukraina i Ryska Federationen, locka med handel och samarbete alltså som en magnet mot både EU och NATO, men det är inte ryssens melodi... Där är problemet. Och ryssarna har dessutom inget att locka med heller..
Citera
2022-11-15, 20:56
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Det är ju som jag har skrivit att samtal är på gång och att det började i mellan USA och Ryssland och att Saudl var också med på ett hörn.

Nejdå svarar krigshetsarna, det är Ukraina som sitter med trumfen och pressar Ryssland!
Ryssland UT eller så ingen fred och så ska vi inte glömma Krim så att helt färdigt är det inte där heller!

Det är dom Stora spelarna som håller i bollen. Zelensky med sitt anhang må konstra men att det pekar mot bordet!

Hörde någon påpeka att Vietnamkriget tog slut först när USA och Nordvietnam nådde en förhandlingsfred. Detta helt över huvudet på Sydvietnams regering, som i det skedet ville fortsätta kriga. Och då var Sydvietnam ändå helt och hållet en marionett åt USA.

Samma sak med Afghanistan. Det var USA som snackade med Talibanerna i Doha. Afghanistans "regering" var liksom inte ens tillfrågad ifall det skulle bli fred eller ej.

Att vara en marionett åt USA innebär att man tvingas in i en situation där man har bränt alla sina broar, så man måste fortsätta kriga till varje pris. (Nu snackar jag om regimen och inte folket.) För den dagen det blir fred så kommer det finnas många som vill se dessa figurer hänga från lyktstolpar. Självklart har USA sett till att manipulera fram en sån dynamik i Ukraina också. Din proxy strider som mest fanatiskt när det inte finns någon återvändo.

EDIT:
Det skulle ha varit en bra läxa för EU att lära. Att inte bränna alla broar.
Senast redigerad av RustyShackleford 2022-11-15 kl. 20:59.
Citera
2022-11-15, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zukunfter
Det sitter ju en folkmördande diktator i Kiev som är en massmedia-produkt han också. Zelensky hade inte varit president och diktator i Ukraina om USA bestämt sig för något annat.

Krim för Ryssland att behålla. Luhansk och Donetsk att fortsätta få vara anknutna till Ryssland. Jag hade helst sett en stor buffert in i Ukraina också (fast en sådan hade Ukraina brutit mot, precis som när Hitler återtog Rhur).

Snarare borde väst gå in i ryssland och jämna det där jävla ulandet med marken.
Dig kan vi trä på kanonröret som en flagga innan vi skickar dig som som en ylande artilleripjäs till helvetet.
Ryssland kommer aldrig någon reformeras till något annat än det skitland det redan är. Kuvat värdelöst alkoholiserat folk med värdelösa tjuvar till ledare med storhetsvansinne.
Citera
2022-11-15, 21:09
Medlem

Jag skäms vara svensk - att inte Sverige erbjudit sig vara fredsförhandlare. Vi har inte gjort annat än eldat på denna konflikten.

Nej jag menar att seriöst lägga fram rollen som medlare i FN. Erbjuda oss vara medlare om parterna är intresserade.
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Men termerna var inte under några omständigheter acepterbara - Ryssarna SKALL inte och KAN inte diktera andra länders internpolitik eller vem och vad de väljer samarbeta med. På det planet har Ryssland haft precis samma möjligheter att fredligt dra in Ukraina i Ryska Federationen, locka med handel och samarbete alltså som en magnet mot både EU och NATO, men det är inte ryssens melodi... Där är problemet. Och ryssarna har dessutom inget att locka med heller..

När det är krig har alla något att tjäna på fred. Du pratar som om du kunde säga vad Ryssland skulle svara på en fredstrevare. Men det vet väl inte du.
Citera
2022-11-15, 21:14
Medlem
Citat:

När det är krig har alla något att tjäna på fred. Du pratar som om du kunde säga vad Ryssland skulle svara på en fredstrevare. Men det vet väl inte du.

Ryssland skulle säga: Läs våra villkor, applicera dessa eller fuck off. Med tanke på deras initiala anledning till anfallet, att "Avnazifiera" Ukraina, hur fördelaktigt tror du det skulle vara för Ukraina?

Och fortfarande har de ingen rätt att diktera andra länders val och samarbeten, en av grunderna i vad de krävde.

I din värld är det väl bara att genomgå våldtäkten och tänka: det kunde vara värre, han kanske blir nöjd nu..
Citera
2022-11-15, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
jag hänger inte på Telegram
men amerikansk MSM har en del guldkorn:

Weapons shortages could mean hard calls for Ukraine's allies
Published Sat, Oct 22 2022 9:00 AM EDT
The Associated Press

KEY POINTS

Weapons shortages across Europe could force hard choices for Ukraine's allies as they balance their support for Ukraine against the risk that Russia could target them next.
After eight months of fighting, the allies expect the war will continue for months, maybe years, with both sides rapidly using up weapons supplies.
U.S. Defense Secretary Lloyd Austin has urged members of the Western alliance "to dig deep and provide additional capability" to Ukraine.

https://www-cnbc-com.cdn.ampproject....es-allies.html

Rädslan för ryssen har nog minskat väsentligt sista månaderna.
Det har ju varit en sorglig display från ryskt håll.
Men det har ju även framgått med all tydlighet att det inte står rätt till när man 2022 ger sig på sitt grannland och broderfolk och dödar civila och babblar om satanism, judar och nazister.

Men oavsett den ryska tandlösheten vill ingen stå utan vapen om putler frontallobsdemens förvärras ytterligare . Även horder av alkoholister i 100.000 tal med musköter och bajonetter och nedspydda T-64or behöver ju stoppas.
Citera
2022-11-15, 21:24
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Hörde någon påpeka att Vietnamkriget tog slut först när USA och Nordvietnam nådde en förhandlingsfred. Detta helt över huvudet på Sydvietnams regering, som i det skedet ville fortsätta kriga. Och då var Sydvietnam ändå helt och hållet en marionett åt USA.

Samma sak med Afghanistan. Det var USA som snackade med Talibanerna i Doha. Afghanistans "regering" var liksom inte ens tillfrågad ifall det skulle bli fred eller ej.

Att vara en marionett åt USA innebär att man tvingas in i en situation där man har bränt alla sina broar, så man måste fortsätta kriga till varje pris. (Nu snackar jag om regimen och inte folket.) För den dagen det blir fred så kommer det finnas många som vill se dessa figurer hänga från lyktstolpar. Självklart har USA sett till att manipulera fram en sån dynamik i Ukraina också. Din proxy strider som mest fanatiskt när det inte finns någon återvändo.

EDIT:
Det skulle ha varit en bra läxa för EU att lära. Att inte bränna alla broar.

För mig så är det uppenbart att Zelensky hänger i flertalet trådar.
Det är tragikomiskt att behöva uppleva sådan här skit och tvingas till att svälja det efter år av pk skolning, humanism , högre värden och femipiss.
Men att jag visste det redan då bak i tiden att vi blir redigt i kring runkade i huvudet, under fernissan där flåsar fultrynet.

Nu verkar det som att bordet är vält, två missiler har slagit ned inne i Polen vid gränsen.
Det blir ingen fred ännu på ett tag.
Citera
2022-11-15, 21:40
Medlem

Citat:
Ryssland skulle säga: Läs våra villkor, applicera dessa eller fuck off. Med tanke på deras initiala anledning till anfallet, att "Avnazifiera" Ukraina, hur fördelaktigt tror du det skulle vara för Ukraina?

Och fortfarande har de ingen rätt att diktera andra länders val och samarbeten, en av grunderna i vad de krävde.

I din värld är det väl bara att genomgå våldtäkten och tänka: det kunde vara värre, han kanske blir nöjd nu..

Du tycks fortsätta tala om för oss hur Ryssland skulle reagera på en fredstrevare.
Om människor skulle bete sig som du finns inget hopp om fred.
En seriös fredstrevare är ändå ett försök.
Bättre med ett försök till fred än att skicka mera bomber.
Du vet väl inte hur länder reagerar på ett försök till seriösa samtal.
Vet du hur första världskriget slutade. Eller kriget mellan Iran och Irak? Typiska fall av meningslöst dödande, som till slut måste avbrytas på grund av meningslösheten att fortsätta.
Citera
2022-11-15, 21:43
Medlem
Citat:

Du tycks fortsätta tala om för oss hur Ryssland skulle reagera på en fredstrevare.
Om människor skulle bete sig som du finns inget hopp om fred.
En seriös fredstrevare är ändå ett försök.
Bättre med ett försök till fred än att skicka mera bomber.
Du vet väl inte hur länder reagerar på ett försök till seriösa samtal.
Vet du hur första världskriget slutade. Eller kriget mellan Iran och Irak? Typiska fall av meningslöst dödande, som till slut måste avbrytas på grund av meningslösheten att fortsätta.

Ja, de onda krossades och försvann. Miljontals oskyldiga dog och hade dessa onda makter inte krossats hade det varit miljarder som dött.. Det förstår du väl? Det var lite ett vinna eller försvinna det där med ww2..

Det är ända sättet att hantera ondska i världen och Ryssland håller den fanan väldigt högt idag.

Jag hoppas att du inser att jag inte säger att vi skall anfalla ryssen, vi skall avsluta den.
Senast redigerad av Dcman 2022-11-15 kl. 21:45.
Citera
2022-11-15, 21:54
Medlem

Citat:
Ja, de onda krossades och försvann. Miljontals oskyldiga dog och hade dessa onda makter inte krossats hade det varit miljarder som dött.. Det förstår du väl? Det var lite ett vinna eller försvinna det där med ww2..

Det är ända sättet att hantera ondska i världen och Ryssland håller den fanan väldigt högt idag.

Jag hoppas att du inser att jag inte säger att vi skall anfalla ryssen, vi skall avsluta den.

Du skriver som om du var fem år!
Meningslöst krigande. Man slöt fred därför att ingen vann.
Citera
2022-11-15, 21:58
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Steg 1 i varje fredplan bör vara att Zelensky frivilligt lämnas över till Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in