2022-11-15, 16:47
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Varken du eller jag eller någon annan härinne vet ju vad som pågår bakom de politiska kulisserna i slutna rum.
Sant men att utifrån det ( inget) fantisera ihop nåt hör ju hemma i trådar om konspirationsteorier
Citera
2022-11-15, 16:47
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Jo så är det.
USA har satt press på Zelensky att börja förhandla med Ryssland.
Situationen är ohållbar i längden. Vapenlagren börjar ta slut i både USA och EU. Visserligen ligger det enorma beställningar till vapenindustrin i US men det tar tid att producera. Ett längre vapenstillestånd över vintern siktar de på. Vintern är dessutom den period som Moskva kan avancera mest på.
10 punktsprogrammet beskrivs bara ytligt men verkar IMO inte verklighetsfrämmande.
Frågan om Donbass och Krim framgår inte.
Förslaget i mars i Istanbul var ungefär i linje med Minskavtalet plus neutralt Ukraina.
Tror inte Moskva backar ur Donbass och ännu mindre Krim.
Men jag tycker att detta ändå är positivt.
Vapenlagren håller på att ta slut i USA och EU? Källa på det?
Citera
2022-11-15, 16:49
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
Du länkar till två Ukrainska länkar..

Jag tror mer på Finlands ambassadör som varit i landet under många år.

Dessutom fanns det siffror på Zelenskyjs väljarstöd så sent som i våras på Google..
men du får tro mig eller ej.. de är i stort sett omöjliga att hitta nu.

Länken jag la upp i förra inlägget hittade jag på Duck duck go...
Globalistpropagandan är minst sagt massiv just nu..

FTW!!!
Väljarstöd ?? sluta fåna dig.
Ukraina är så enade ett land kan bli, även Zelenskys politiska motståndare säger ju det.
Citera
2022-11-15, 16:51
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Nej, det där låter inte som något ryssarna kommer att acceptera. Jag tror även att ryssarna numer siktar högre. De kan inte låta den judiske clownen Zelensky sitta kvar helt enkelt. Ukraina i nuvarande regi som USAs marionettstat går inte att lita på utan skulle utgöra en konstant säkerhetsrisk för Ryssland.
Aj fan. Trodde att det var Ryssland som var ett säkerhetshot mot Ukraina...
Citera
2022-11-15, 16:52
Medlem
Citat:
Man får den uppfattningen när man läser länken..
Om inte annat skrivs ukrainska med ett modifierat kyrilliskt alfabet, och språket via länkarna är misstänkt likt engelska...
Ska du nödvändigtvis bedriva konspirationsteorier bör du snarare ta fasta på att IRI är en amerikansk institution som bland annat tar emot pengar av amerikanska staten.
Citera
2022-11-15, 16:53
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zukunfter
Det sitter ju en folkmördande diktator i Kiev som är en massmedia-produkt han också. Zelensky hade inte varit president och diktator i Ukraina om USA bestämt sig för något annat.
Zelensky är den president i världen som har störst folkligt stöd, både inom och utom landet. Folket är mycket nöjda med hur han bedriver sin politik så ditt tramsande med att kalla honom diktator kan nog inte ens lura en ryss, för även de vet att det går åt skogen för Ryssland och att Zelensky är riktigt populär. Han valdes av Ukrainas folk och inte av USA, men det visste du ju redan.

Citat:
Krim för Ryssland att behålla. Luhansk och Donetsk att fortsätta få vara anknutna till Ryssland. Jag hade helst sett en stor buffert in i Ukraina också (fast en sådan hade Ukraina brutit mot, precis som när Hitler återtog Rhur).
Krim kommer Ryssland aldrig att få behålla och inte heller Donbass och de två senare kommer att införlivas i landet på samma sätt som tidigare och Krim kommer sannolikt också att införlivas eller möjligen återfå sin autonoma status, men under kraftigt ukrainskt överinseende.
Citera
2022-11-15, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBell
För inte så länge sedan ville USA att man skulle vara med medgörlig annars riskerar stödet sina från väst. Då sade Z att inga förhandlingar ska ske.
Nu efter USAs uttalanden så kommer han med en 10punktsplan.
Jag tror inte tanken egentligen är fred. Han vet att vissa punkter inte kan upplevas. Punkt 10: avsluta kriget skriftligen. Men enligt R pågår inte krig utan en militär operation?
Det är mer menat för att visa sig medgörlig, så att stödet inte ska sina.
Mina 2cents.

Bra analys.

Svaret från Ryssland kom fort..

Korkade Zelensky och väst vill inte ha verklig fred det är den bistra sanningen.
Det gynnar korrupta politiker och militärindustrin och USA som stormakt.

Fredsplanen är bara en symbolisk handling i det här spelet.
Citera
2022-11-15, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Observerare
Om inte annat skrivs ukrainska med ett modifierat kyrilliskt alfabet, och språket via länkarna är misstänkt likt engelska...
Ska du nödvändigtvis bedriva konspirationsteorier bör du snarare ta fasta på att IRI är en amerikansk institution som bland annat tar emot pengar av amerikanska staten.

Jag har aldrig någonsin, vare sig påtalat eller länkat till några "konspirationsteorier"..
Och jag har svarat den som gjorde inlägget med ett högst seriöst svar.

Att länken skulle tillhöra någon organisation i USA förändrar inte detta.
Citera
2022-11-15, 16:59
Medlem
trngws avatar
Alla tio punkter är alldeles självklara.
Ingen punkt ger något till Ryssland.
Det är också alldeles självklart.
Ryssland skall inte få något för allt de gjort.

Men det är också där som haken finns, och varför det aldrig kommer bli fråga om någon dylik "breakthrough" som insinueras. Det finns ingen anledning för Ryssland att ingå ett avtal som inte ger dem någonting.

Ryssland bör fördrivas ut ur Ukraina och alla ryska soldater och övriga krigsivrare bör förintas.

Zelenskys förslag är alldeles självklart. Men det är inte till för att blidka Ryssland. Det är till för att blidka västs ledare, så de fortsätter supporta Ukraina.

Ett bra drag av Zelensky. Hoppas det går hem.

Hej då, Ryssland. Må du brinna i helvetet för all framtid.
Senast redigerad av trngw 2022-11-15 kl. 17:02.
Citera
2022-11-15, 17:01
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:

Han har mindre än 34% i väljarstöd.
Ukraina är ju en demokrati så väljarstödet varierar precis som det ska. Ingen kan sitta där utan folkets stöd, inte som i Ryssland där Putin själv bestämmer vad han har i stöd.

Det där var innan kriget, i dom senaste undersökningarna har Zelensky haft runt 80% stöd. Så Putin har fixat så att han är jättepopulär
Citera
2022-11-15, 17:04
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Bra analys.

Svaret från Ryssland kom fort..

Korkade Zelensky och väst vill inte ha verklig fred det är den bistra sanningen.
Det gynnar korrupta politiker och militärindustrin och USA som stormakt.

Fredsplanen är bara en symbolisk handling i det här spelet.
Fred vill man nog ha. På Ukrainas villkor självklart. Fred blir det då Ryssland lämnar Ukraina helt och kapitulerar. Precis som Zelensky säger i sina villkor.

På rysk statstelevision pratar man nu öppet om att kapitulation är enda vägen ut för Ryssland. Välkommen till (den riktiga) verkligheten.
Citera
2022-11-15, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Ukraina är ju en demokrati så väljarstödet varierar precis som det ska. Ingen kan sitta där utan folkets stöd, inte som i Ryssland där Putin själv bestämmer vad han har i stöd.

Det där var innan kriget, i dom senaste undersökningarna har Zelensky haft runt 80% stöd. Så Putin har fixat så att han är jättepopulär
Nej stödet för Zelenskyj har inte ökat nämnvärt p.g.av kriget, sedan 2020 då den finske ambassadören skrev artikeln.
Du får gärna länka till trovärdig källa om det skulle förhålla sig annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in