2022-11-14, 12:39
Medlem
Nooomys avatar
Yevgeny Nuzhin som rekryterades som fånge av Wagner gruppen har blivit avrättad med en slägga i huvudet av Wagner pga att han deserterade.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Yevgeny_Nuzhin

https://www.reuters.com/world/europe/sledgehammer-execution-russian-mercenary-who-defected-ukraine-shown-video-2022-11-13/

Video: https://alivegore.com/execution/5636-traitors-execution-eugene-nujin-a-defector-from-the-wagner-pmc.html

Börjar desertörer bli ett stort problem för den ryska armén?

behöver ryssarna hitta nya sätt att motivera kanonmaten att fortsätta slåss?
Senast redigerad av Nooomy 2022-11-14 kl. 12:49.
Citera
2022-11-14, 13:00
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nooomy
Yevgeny Nuzhin som rekryterades som fånge av Wagner gruppen har blivit avrättad med en slägga i huvudet av Wagner pga att han deserterade.
Saken är ju den att han aldrig deserterade. Han hade däremot intervjuats av ukrainarna medans han hölls arresterad av dem.
Verkar som hans förekomst i fri media ej styrd av den ryzka regimen var ett brott som Ryzzland var tvungen att statuera exempel med?
Intervjun går f.ö. att se här, och den förmedlar ganska mycket om hur hopplös situationen och mentaliteten är för de ryzka hjon som Putin använder som leksakssoldater i sin misslyckade Peter den Store-kampanj...
https://www.youtube.com/watch?v=hxsHFkxYOtY
Citat:
Interview with captured convict from Wagner PMC in Ukraine

Det är också ganska ironiskt att ryzka soldater har möjlighet att leva och få vad de behöver i ukrainsk fångenskap, medans de så fort de tillåts återvända till det U-land de kommer ifrån blir slaktade som lortiga hundar med medeltida verktyg av sina landsmän...
Senast redigerad av zergrush 2022-11-14 kl. 13:03.
Citera
2022-11-14, 14:56
Medlem
Innerfittefetts avatar
Det har väl aldrig varit meningen att någon av de rekryterade fångarna ska komma undan med livet i behåll?

Vill de inte dö på slagfältet får man ju själva slå ihjäl dom.
Citera
2022-11-14, 15:05
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Saken är ju den att han aldrig deserterade. Han hade däremot intervjuats av ukrainarna medans han hölls arresterad av dem.[/url]
Jag fick faktiskt intrycket efter att ha sett filmen att han faktiskt deserterat.

Vad de säger är att han gjorde en intervju med en ukrainare där han uttalade sin vilja att slåss för Ukraina. Sedan när han var ute och vandrade i Kyiv så fick han ett slag i huvudet och vaknade upp i den källaren där han också avrättades i. Det säger han själv. Det kan ju iofs vara en lögn alltihop då han avrättas strax efteråt.
https://ibb.co/4VN2xFz
https://ibb.co/StNRHTh

https://twitter.com/DavidRusskian/status/1591617255783424004

Oavsett är dådet fruktansvärt och hör inte hemma i en civiliserad värld.
Citera
2022-11-14, 15:11
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Sedan när han var ute och vandrade i Kyiv så fick han ett slag i huvudet och vaknade upp i den källaren där han också avrättades i.
Detta låter som en nödgad och märklig ryzk historierevision, då Nuzhin hade återvänt till Ryzzland via fångutbyte mellan båda länderna.
Citera
2022-11-14, 15:15
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Detta låter som en nödgad och märklig ryzk historierevision, då Nuzhin hade återvänt till Ryzzland via fångutbyte mellan båda länderna.
Ja det var smart av Ukraina att skicka tillbaka mördaren till Mordor vid fångutväxlingen.

Så as ska man använda sig av först vid utväxling
Citera
2022-11-14, 15:21
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Jag håller med om det. Då är frågan varför Ukraina skickade tillbaka honom om han ville slåss för Ukraina?

Denna människa är en skitstövel men jag har svårt att se någon förtjäna att bli avrättad på det här sättet. Men det kan ju vara så att Ukraina inte ville ha honom heller och då har han själv orsakat sitsen han hamnade i.
Citera
2022-11-14, 15:25
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jag håller med om det. Då är frågan varför Ukraina skickade tillbaka honom om han ville slåss för Ukraina?

Denna människa är en skitstövel men jag har svårt att se någon förtjäna att bli avrättad på det här sättet. Men det kan ju vara så att Ukraina inte ville ha honom heller och då har han själv orsakat sitsen han hamnade i.
Inget civiliserat land vill väl ha ett sånt äckel i sin armé?

Helt klart rätt gjort att använda grovt kriminella mördare först vid fångutväxling
Citera
2022-11-14, 15:33
Medlem
Ganska sjukt ändå att Ryssarna kan kidnappa folk inne i Kiev..
Visar hur de har lyckats infiltrera landet..
Citera
2022-11-14, 15:34
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargunge1
Nu var det inte Ryssarna som bonkade in huvvet på han. Det var ukrainarna som gjorde det efter 11 dagar i fångenskap. Deras specialité är fö att linda folk med plastfolie
Såklart, och sedan publicerade Wagner det på sin hemsida och sade åt människor att Wagner avrättar människor som inte lyder med slägga. Så måste det varit.
Citera
2022-11-14, 15:37
Medlem
putincykas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nooomy
behöver ryssarna hitta nya sätt att motivera kanonmaten att fortsätta slåss?

Om de slutade att bokstavligen rövknullar sina egna så kanske de slipper en del desertörer. Bara här om dagen dök en video upp på internet där två ryska soldater håller fast sin kamrat medan en tredje trycker in kuken i röven på honom (finns en tråd med video för den som vill titta... bara att söka).

Jag tror inte att man hittar någon armé i hela världen som ägnar sig åt detta än möjligtvis den afghanska.
Citera
2022-11-14, 15:39
Medlem
putincykas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargunge1
Nu var det inte Ryssarna som bonkade in huvvet på han. Det var ukrainarna som gjorde det efter 11 dagar i fångenskap.

Wagner har själva publicerat materialet och sagt att det är dem. Jag har bara en fråga till dig: varför ljuger du? Varför talar du osanning? Du ljuger för oss, men också för dig själv. Varför? Du hittar ju på de här uppgifterna medan du skriver, varför gör du det? Vad tänkte du i det läget?

Tänkte du så här?
"jag vill inte att det här ska vara sant så därför tänker jag gå in i en förnekelse och ljuga för båda mig själv och andra".

Hur gick tankegångarna när du ljög?

Åter igen, varför ljuger du? Följdfrågorna efter ditt svar blir också: varför vägrar du erkänna att du ljuger och varför byter du samtalsämne? Har det med stolthet att göra?
Senast redigerad av putincyka 2022-11-14 kl. 15:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in