• 1
  • 2
2022-11-14, 08:44
Medlem
Greenspams avatar
Citat:
En film där skejtaren Jack Lucas blir upptryckt mot en polisbil i Lund, utan att till synes ha gjort något, har fått stor spridning på nätet den senaste veckan. Han har själv valt att inte anmäla händelsen men hoppas att polisen lär sig en läxa.
Citat:
Videon som fått spridning börjar med att Jack Lucas står bredvid polisbilen och säger ”fuck ordningsvakterna”. Plötsligt kommer en polis springande från bilen och trycker upp honom mot den och frågar med upprörd stämma vad killarna håller på med.

– Jag förstår att det jag sa var provocerande, men han gav sig på mig med ren ilska. Jag var försiktig och stod på trottoaren hela tiden – det var en polisbil, jag skulle inte göra något dumt.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...dd-for-polisen
Citat:
Polisområde södra Skånes chef Ann-Louise Kämpe menar att det varit stökigt i området kring centralen i Lund och att polisen därför har extra koll på ordningen.

– Det är en diskussion med hög tongång och vi håller nu på att ta reda på omständigheterna kring det.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...ed-hog-tongang

Vad tycker ni om händelsen som även finns fångad på video?
Är SVT vinkling korrekt, "utan att till synes ha gjort något"?
Senast redigerad av Greenspam 2022-11-14 kl. 09:20.
Citera
2022-11-14, 09:01
Medlem
Skejtare och polis behöver gå och bikta sig omedelbart. Alternativt gå i reflektion någon någon dag samt göra bot.
Citera
2022-11-14, 09:20
Medlem
fulvodkas avatar
Varför behandlar dom en harmlös skejtargrabb på detta viset men inte gangstergrabbarna i förorten?
Citera
2022-11-14, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam

Att snutar beter sig som ligister är ju inget ovanligt. Och att det är en kärring som styr gör det ännu värre. Det kommer helt enkelt aldrig styras upp som det borde göras. Det är en herrelöst styrt polisområde helt enkelt. Och dessutom är det en felknullad skåning som är snut. Det är helt omöjligt att ta en sådan på allvar. Ett bräkande får.
Senast redigerad av StefanO12 2022-11-14 kl. 10:11.
Citera
2022-11-14, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fulvodka
Varför behandlar dom en harmlös skejtargrabb på detta viset men inte gangstergrabbarna i förorten?

För att dagens poliser är pajaser och fegisar helt enkelt. De beter sig som blattar.
Citera
2022-11-14, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomaliSwimmer
Snubben har på riktigt klätt upp sig i skjorta för intervjun. Fan va mobbat

? Mobbat? Förlåt vad avses?
Citera
2022-11-14, 10:23
Medlem
Out-of-Steps avatar
Är nog inte första gången den där pundaren försökt provocera fram något från polisen, ordningsvakter och liknande. Hade han varit uppklädd som i intervjun hade polisen nog inte brytt sig
Citera
2022-11-14, 10:23
Medlem
Jag hatar polisvåld och anser att poliser skall tåla mycket.

Jag anser (oavsett vad som gäller juridiskt) att då personen som drabbas står så pass nära polisbilen så har polisen rätt att undersöka vad det är som pågår. Det enda han gör vad jag kan se är att ta tag i honom ordentligt, står han så pass nära polisbilen och dessutom provocerar får han skylla sig själv. Hade de stått 100 m från närmsta polisbil så hade jag ansett (oavsett vad juridiken säger) att polisen inte har rätt att ta tag i en medborgare för mindre provokationer. Men jag känner heller inte det är hela världen.

Nästa fråga är ju var polisens partner är under denna händelse? Han/hon skall ju gå in i situationen och hålla den andra idioten på avstånd.

Det är ett jävla skämt att det blir snack om polisvåld för en sån här grej. Hade polisen tagit fram batong eller tryckt ner han på marken hade det varit en annan sak. Klart polisen måste kunna skydda sitt fordon.
Citera
2022-11-14, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BANGCOCK
Ungdomliska för Pinsamt.

Det enda pinsamma i hans text är väl oförmågan att skriva.
Citera
2022-11-14, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messiah15
Jag hatar polisvåld och anser att poliser skall tåla mycket.

Jag anser (oavsett vad som gäller juridiskt) att då personen som drabbas står så pass nära polisbilen så har polisen rätt att undersöka vad det är som pågår. Det enda han gör vad jag kan se är att ta tag i honom ordentligt, står han så pass nära polisbilen och dessutom provocerar får han skylla sig själv. Hade de stått 100 m från närmsta polisbil så hade jag ansett (oavsett vad juridiken säger) att polisen inte har rätt att ta tag i en medborgare för mindre provokationer. Men jag känner heller inte det är hela världen.

Nästa fråga är ju var polisens partner är under denna händelse? Han/hon skall ju gå in i situationen och hålla den andra idioten på avstånd.

Det är ett jävla skämt att det blir snack om polisvåld för en sån här grej. Hade polisen tagit fram batong eller tryckt ner han på marken hade det varit en annan sak. Klart polisen måste kunna skydda sitt fordon.

Så om du står sådär brevid min bil på passagerarsidan så har jag rätt att ta tag i dig?

Killen är på offentlig plats och polisen borde vara satt sig i bilen och åkt vidare.

Tänk så mycket skit en sån polis gjort genom åren som aldrig kommit fram .
Citera
2022-11-14, 11:05
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam

Att myndigheter och hela samhället gång, på gång, på gång viker ner sig för Vänster-media är bara så jävla tragiskt. Ann-Louise Kämpe skulle stått upp för sin anställda polis som den chef hon är. Hon vet nog om att polisen i klippet inte gjorde nåt fel och det vet alla hans kollegor också men hon är så jävla rädd för SVT och hela vänster-media så hon vågar inte.
Citera
2022-11-14, 11:10
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sempor12
Så om du står sådär brevid min bil på passagerarsidan så har jag rätt att ta tag i dig?

Killen är på offentlig plats och polisen borde vara satt sig i bilen och åkt vidare.

Tänk så mycket skit en sån polis gjort genom åren som aldrig kommit fram .

Det är en skillnad mellan svenne banan och en polis. Vet du inte om det? Killen gjorde fel. Enkelt. Polismannen kan ha överreagerat. Lärdom: lek inte med polisen. Det är skillnad mellan pizzabud och polisbilar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in