• 1
  • 2
2022-11-13, 15:39
Medlem
Tyvärr är detta en låst artikel.
Det lilla som går att utläsa.
Göteborg: Mannen från Backagänget hämnades på häktesvakt
Den kriminalvårdsanställde anmälde den unge medlemmen i Backagänget för hotfulla gester inne på häktet.
När de båda av en slump möttes på en gata på Hisingen, några månader senare.
Tycker det var fräckt gjort av gängmannen att ge igen på pliten.

Jag glömde länka också

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...akt-1.85310281
Senast redigerad av angelvs.vltionis 2022-11-13 kl. 15:52.
Citera
2022-11-13, 15:39
Moderator
Chantres avatar
Kort citat från artikeln:

Citat:
En vakt anmälde den unge medlemmen i Backagänget för hotfulla gester på häktet. Några månader senare kom hämnden – på Hisingen. 'Han slog mig mot ansiktet och tog min cykel. När jag sprang därifrån skrek han ”stanna annars skjuter jag dig i knäna”.
/Mod
Citera
2022-11-13, 15:47
Medlem
Crabbofixs avatar
haha så går det plitjävel!
du vet aldrig när du stöter på nån på gatan som du haft i häktet.

jag hittade lite mer:

"En vakt anmälde den unge medlemmen i Backagänget för hotfulla gester på häktet. Några månader senare kom hämnden – på Hisingen. 'Han slog mig mot ansiktet och tog min cykel. När jag sprang därifrån skrek han ”stanna annars skjuter jag dig i knäna”.

Cyklade ikapp, slog mot ansiktet och hotade att döda."
Citera
2022-11-13, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
haha så går det plitjävel!
du vet aldrig när du stöter på nån på gatan som du haft i häktet.

jag hittade lite mer:

"En vakt anmälde den unge medlemmen i Backagänget för hotfulla gester på häktet. Några månader senare kom hämnden – på Hisingen. 'Han slog mig mot ansiktet och tog min cykel. När jag sprang därifrån skrek han ”stanna annars skjuter jag dig i knäna”.

Cyklade ikapp, slog mot ansiktet och hotade att döda."
Hade slöddret hållit sig till gällande lagar skulle slöddret inte behöva stå ut med vakten. Men det begriper ju inte ni kriminella slödder. Du skulle nog behöva en tid i ett fängelse i Sydamerika eller Turkiet, då hade du blivit så glad för hur sympatiska vakterna på svenska fängelser är att du hade kramat dom istället. Vill du inte träffa på anställda som arbetar på fängelse sluta vara kriminell. Hoppas att slöddret åker dit ordentligt och får sitta av ännu mer tid. Fast slöddret kommer alltid tillbaka, det är ett återkommande fenomen för ni kriminella
Citera
2022-11-13, 15:55
Medlem
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Hade slöddret hållit sig till gällande lagar skulle slöddret inte behöva stå ut med vakten. Men det begriper ju inte ni kriminella slödder. Du skulle nog behöva en tid i ett fängelse i Sydamerika eller Turkiet, då hade du blivit så glad för hur sympatiska vakterna på svenska fängelser är att du hade kramat dom istället. Vill du inte träffa på anställda som arbetar på fängelse sluta vara kriminell. Hoppas att slöddret åker dit ordentligt och får sitta av ännu mer tid. Fast slöddret kommer alltid tillbaka, det är ett återkommande fenomen för ni kriminella

Anmäler man nån för "hotfulla gester" så är man inte rätt person för att jobba på häktet.
Ingen kommer respektera en sån plit
Citera
2022-11-13, 15:57
Medlem
Citat:
Anmäler man nån för "hotfulla gester" så är man inte rätt person för att jobba på häktet.
Att använda hotfulla gester kan vara olaga hot beroende på vad det är för gest och olaga hot är icke okej
Citera
2022-11-13, 15:59
Medlem
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Att använda hotfulla gester kan vara olaga hot beroende på vad det är för gest och olaga hot är icke okej

Låter som du jobbat som plit
vågar du gå på gatorna eller smyger du i buskarna på fritiden?
Citera
2022-11-13, 16:06
Medlem
Grabbarna saknar både respekt och gränser för vad som är rätt eller fel?
Man beter sig som man själv behagar.
Sätter egna lagar och spelregler.
Allt handlar om status, respekt och uppmärksamhetssökande.
Grabbarna vill bli fruktade av allmänheten därför uppvisar man ett omoraliskt och förkastligt normbrytande beteende.
Har man ingen respekt för myndighetspersoner respekterar man inget alls överhuvudtaget.
Det går inte att tämja slödder.
Citera
2022-11-13, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angelvs.vltionis
Grabbarna saknar både respekt och gränser för vad som är rätt eller fel?
Man beter sig som man själv behagar.
Sätter egna lagar och spelregler.
Allt handlar om status, respekt och uppmärksamhetssökande.
Grabbarna vill bli fruktade av allmänheten därför uppvisar man ett omoraliskt och förkastligt normbrytande beteende.
Har man ingen respekt för myndighetspersoner respekterar man inget alls överhuvudtaget.
Det går inte att tämja slödder.

Så fort snuten trycker till så åker det ut i media direkt och folk börjar böla, även "högern". Jävla töntar.
Citera
2022-11-13, 16:22
Medlem
BrotherXIIs avatar
Mimare, cykeltjuv och kåkfarare - Fantastiskt CV.

Vad heter fanskapet som hotar att skjuta folk som bara gör sitt jobb.
Citera
2022-11-13, 16:58
Medlem
Maebels avatar
Ur artikeln i GP framkommer det att han är 19 år, kopplad till Backanätverket och satt häktad under våren. I april dömdes han till 14 månaders fängelse för bl.a. narkotikabrott, men släpptes fri i väntan på att avtjäna straffet.

Citat:
19-åringen greps efter en kort spaning i Hisings Backa. Han har förnekat brott och menat att kriminalvårdaren blandat ihop honom med andra personer som suttit frihetsberövade under samma tidsperiod.

Tingsrätten bedömer emellertid anmälaren som trovärdig och tillförlitlig och dömer medlemmen i Backagänget till ytterligare fyra månaders fängelse för bland annat hot mot tjänsteman, stöld och olaga hot samt ett antal missbruksbrott.

Han ska också betala 14 300 kronor i skadestånd.
Citera
2022-11-13, 16:59
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Du tycker det ska vara fritt fram för kriminella att ägna sig åt hot? Antar att du själv är kriminell!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in