2007-04-04, 16:24
Medlem
Pixeldudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingelingon
Stör mig sjukt mkt på när de ska hacka sig in i datorer i filmer, dom provar typ 2 ggr sen är dom inne...
Eller trycker på "override"-tangenten
Citera
2007-04-04, 16:40
Medlem
Jag stör mig på när man ser att saker är fejkat, tex när folk sloss så ser man att dom inte ens nuddar varandra.
Citera
2007-04-05, 15:53
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingelingon
Stör mig sjukt mkt på när de ska hacka sig in i datorer i filmer, dom provar typ 2 ggr sen är dom inne...

För att inte tala om hur fåniga operativsystemen ser ut i exakt alla filmer. För att inte tala om hur skådespelarna aldrig faktiskt skriver på tangentborden utan bara knapplar hejvilt. För att inte tala om att det alltid ska vara en röst i datorerna som alltid säger saker som "Access granted!" eller räknar ner tiden för någon explosion eller whatever. För att inte tala om allt övrigt som har med datorer att göra i filmer.
Citera
2007-04-05, 15:56
Medlem
Saltas avatar
Det har säkert nämnts, men datorer blippar och bloppar lite väl mycket i filmer.
Citera
2007-04-16, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hassanlol
När någon sitter vid datorn och det alltid kommer massa fula ljudeffekter på varje klick.

När dom zoomar in i jpeg's o sånna och gör bättre skärpa.

Precis, det är ju jävligt ofta det händer, och vad är det för program de använder? Har aldrig sett Microsoft användas utan bara något lull lull fyrkantigt gråvitt som piper till vid varje klick, så jävla störande.

Och bilderna är rätt fantastiska de med, så ultra-korkat så det finns inte.

Annars är det jävligt störande i Terminator 2, när Arnold hoppar ner från betongrefugen (?) och den sketna Harley'n håller, i verkligheten hade framgaffeln blivit mos och skulle den mot all tvivel hålla så skulle ramen gått sönder på 100.000 ställen.

Hatar när de ska pompa upp scener, så löjligt pinsamt.

Eller när borgmästaren suckar, petar mellan persiennerna och tittar ner mot staden, säger någon kommentar likt "this town isn't what it once was", så jävla roligt egentligen...

Edit: shit vad lång tråd! då kanske någon redan nämt mina bidrag men det skit samma.
Citera
2007-04-16, 15:31
Medlem
Admiral Ganjas avatar
Däckskrik på gräs eller grus.
Citera
2007-04-16, 15:39
Medlem
Skalms avatar
Mesiga snorunge-hjältar som man bara vill ge en hurring. tänk Luke i StarWars, West i space above and beyone, Jake i Jericho etc.
Citera
2007-04-16, 15:46
Medlem
apoteks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergadler
Utlänningar pratar dålig engelska med varandra trots att de är från samma land och ingen annan är i närheten.

Det är störningsmoment nummer 1 för mig. Typ filmer som skildrar något under andra världskriget i Tyskland, och så snackar de engelska. Snacka om att döda hela konceptet.
Citera
2007-04-16, 16:39
Medlem
Locksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apotek
Det är störningsmoment nummer 1 för mig. Typ filmer som skildrar något under andra världskriget i Tyskland, och så snackar de engelska. Snacka om att döda hela konceptet.

Håller med
Citera
2007-04-16, 16:50
Medlem
Stones avatar
Filmljud som publiken "tror på". Ett störtande flygplan låter alltid som ett propellerplan. Ni vet de där ljuden som faktiskt hör hemma i andra världskrigsfilmer men inte i filmer med jetmotorer.
Citera
2007-04-16, 16:53
Medlem
NoHeros avatar
när folk blir jagade och de som jagar springer snabbare och bara är några meter bakom.. i nästa scen är den som blir jagad helt plötsligt långt ifrån de som jagar.. blir otroligt frustrerad..!
Citera
2007-04-16, 16:56
Medlem
karma chamelions avatar
skurken ska alltid halla ett litet tal innan den ska doda nagon, vilket ger hjalten tid att smita
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in