2016-11-03, 15:49
Medlem
PsychoChillers avatar
Superskurkens lojala anställda. Exempel:

Våra hjältar dyker upp på Superskurkens hemmabas för slutstriden och börjar piska röv. Superskurken är oftast en ledare för en kriminell organisation och hens hantlangare är alltså betalda arbetare och som vanliga knegare borde dom fly hals över huvud när våra hjältar slaktar dom i dussintal på sin väg till bossfighten. Det finns ju inte nog med pengar i världen till att motivera ett helt arbetslag att möta en säker död men lik förbannat händer det i film efter film att dom slåss till sista man.
Senast redigerad av PsychoChiller 2016-11-03 kl. 15:56.
Citera
2016-11-03, 19:13
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller

Våra hjältar dyker upp på Superskurkens hemmabas för slutstriden och börjar piska röv. Superskurken är oftast en ledare för en kriminell organisation och hens hantlangare är alltså betalda arbetare och som vanliga knegare borde dom fly hals över huvud när våra hjältar slaktar dom i dussintal på sin väg till bossfighten. Det finns ju inte nog med pengar i världen till att motivera ett helt arbetslag att möta en säker död men lik förbannat händer det i film efter film att dom slåss till sista man.
För att inte tala om det idiotiska när Superskurken avrättar en av sina egna för att han har misslyckats med ett uppdrag.
Vem fan vill jobba för en sån dåre?
Citera
2016-11-03, 20:01
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
För att inte tala om det idiotiska när Superskurken avrättar en av sina egna för att han har misslyckats med ett uppdrag.

Ja, du kom med det kanske bästa exemplet. Jag kan till och med tänka mig att yrkeskriminella har exceptionellt låg tolerans för chefer som mördar sina anställda. Livet som brottsling torde vara stressigt nog utan en chef som knäpper dina arbetskamrater.
Citera
2016-11-04, 12:29
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:

Deras tänk är kanske som japanernas under kriget,hellre dö än att fly/ bli tillfångatagen
Citera
2016-11-04, 12:30
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren

Dom vill väl ta ut sin ilska på nån,de är blott marjonetter i alla fall
Citera
2016-11-04, 14:14
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Deras tänk är kanske som japanernas under kriget,hellre dö än att fly/ bli tillfångatagen

Ja, uppenbarligen är det så och det är det jag tycker är orimligt när det gäller vanliga brottslingar och inte fanatiker.

Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Dom vill väl ta ut sin ilska på nån,de är blott marjonetter i alla fall

Det är inte det vi opponerar oss emot. Vi ifrågasätter att bossens anställda hantlangare skulle stanna i bossens tjänst när bossen visar sig vara en galning som avrättar sina anställda.
Citera
2016-11-04, 14:23
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ja, uppenbarligen är det så och det är det jag tycker är orimligt när det gäller vanliga brottslingar och inte fanatiker.

Det är inte det vi opponerar oss emot. Vi ifrågasätter att bossens anställda hantlangare skulle stanna i bossens tjänst när bossen visar sig vara en galning som avrättar sina anställda.

Lämnar dom så dör dom kan jag tänka mig
Citera
2016-11-05, 00:12
Medlem
Patrik2108s avatar
Sexscener, sexskämt. Jag har inte sett en film ännu där en sexscen tillfört något. Med sexscener menar jag inte all fysisk kontakt utan spelade samlagsscener. Mindre pusskalas, subtila sexskämt, och anständiga heta scener är ok. De fyller sin funktion att förmedla starka känslor eller humor men rå sex tillför inget förutom pinsam stämning om tex. en familj ser på en film. Som ensam åskådare får jag heller inget ut av det.
Citera
2016-11-05, 00:20
Medlem
När det är allmänt jävla ologiskt och överdrivet. Typ när man överlever dem mest absurda momenten eller gör en 360 backflip mellan typ 2 flygande brinnande bilvrak. Och folk som ALLTID ska missa sina skott på någon som flyr, sprayar för allt dem är värd precis bakom där offret springer eller alla kulor viner precis runt om målet. Det ska tydligen tillföra spänning men jag tänker inte alls på det för jag vet ju med säkerhet att offret kommer överleva eller komma undan oskadd. Någon gång skulle det sitta fint om personen helt enkelt blir träffad och dör. Det skulle förvåna mig och jag tror jag skulle gilla det också.
Citera
2016-11-05, 19:29
Medlem
Knasibass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Sexscener, sexskämt. Jag har inte sett en film ännu där en sexscen tillfört något. Med sexscener menar jag inte all fysisk kontakt utan spelade samlagsscener. Mindre pusskalas, subtila sexskämt, och anständiga heta scener är ok. De fyller sin funktion att förmedla starka känslor eller humor men rå sex tillför inget förutom pinsam stämning om tex. en familj ser på en film. Som ensam åskådare får jag heller inget ut av det.
Håller med om sexscener. I 99 fall av 100 är det bara obekvämt och dessutom "pausar" det filmens handling. Lite som när de börjar sjunga i musikaler.
Citera
2016-11-05, 19:46
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Jag håller med, men "Deadpool" undantaget.
Citera
2016-11-05, 21:01
Medlem
persona.von.gratas avatar
Förut gällde tumregeln "ju kändare skådis, desto längre lever de i filmen".
Detta var störande.

Undantag finns också.
Jag minns när jag såg Brad Pitt dö relativt tidigt i en Coen film. Jag tänkte "äntligen"
Ett annat bra exempel är Sean Bean i Game of Thrones.
Men annars är det tunt på undantag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in