2013-03-24, 16:11
Moderator
Arne.Ankas avatar
Kryllar av fejkade explosioner även i 70-talsfilmer, förvisso inte dataanimerade men väl fejkade.
Citera
2013-03-24, 16:42
Medlem
AndrewBernards avatar
Skakigt kamera-arbete har börjat irritera mig mer och mer.
Citera
2013-03-24, 20:12
Medlem
IceEyess avatar
Filmer vars handling utspelar sig i länder utanför USA eller Storbritannien men där befolkningen trots det talar engelska.

Hitler - Rise of evil är ett utmärkt exempel. Handlingen utspelar sig i Tyskland och folket som naturligtvis ska vara etniska tyskar pratar tror det engelska. Det inverkar negativt på känslan i filmen enligt mitt tycke.
Citera
2013-03-24, 20:52
Medlem
MuscleSharks avatar
I slutet på en film när skurken är oskadliggjord och snuten kommer farandes med blåljusen på för att rädda den stackars tjej/kille som helt själv tvingats ta i tu med skurken/mördaren. Så lägligt varje gång att dom kommer precis då. Störigt dåligt!
Citera
2013-03-26, 12:14
Medlem
ragingcows avatar
När de som spelar föräldrarna är jämngamla som de som spelar deras barn, tex i alexander så är Angelina jolie bara ett år äldre än Colin Farrell som spelar hans mamma.
Citera
2013-03-26, 15:37
Medlem
MuscleSharks avatar
Kom på en annan sak som jag stört mig på under en väldigt lång tid.
Någon som kommer ihåg Rocky IV? Rocky´s son i filmen är runt 8-10 år right? Men i Rocky V som utspelar sig bara några dagar efter Rocky IV är sonen helt plötsligt 13 år.
Citera
2013-03-26, 20:53
Medlem
Zartazas avatar
Så fort det är någon som vill "tala ostört" med någon i en scen. Även om det står 20 personer i ett rum så "talar man ostört" med någon annan 2 meter från.

Ett exempel är när killen står och pratar med sina 3 polare och så kommer plötsligt hans tjej och säger "kan jag prata med dig lite?". De går sedan iväg 2-3 meter för att då prata helt normalt medan killens kompisar står och "småpratar" lite i bakgrunden.
Citera
2013-03-26, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Filmer vars handling utspelar sig i länder utanför USA eller Storbritannien men där befolkningen trots det talar engelska.

Hitler - Rise of evil är ett utmärkt exempel. Handlingen utspelar sig i Tyskland och folket som naturligtvis ska vara etniska tyskar pratar tror det engelska. Det inverkar negativt på känslan i filmen enligt mitt tycke.

Det här, så galet jävla störande! Det är bara för att jänkare är så efterblivna att resten av världen drabbas! Och den här filmen är ett av de bästa exemplen jag kan komma på.
Citera
2013-03-26, 22:25
Medlem
idiamin2s avatar
jag stör mig på folk som apar efter scener i filmer o tror det går o göra samam sak i verklig heten det går inte o sparka nåni huvudet femtielvagånger o sen reser han sig upp igen som det går i en film sen stör jag mig på alla kassa uppföljare o att huvudpersonen aldrig dör som i fredagen den trettonde o allahelgons blodiga natt
Citera
2013-03-27, 02:41
Moderator
Arne.Ankas avatar
Såg detta idag i the walking death, jo jag vet det är en tv-serie och denna tråden handlar om filmer men samma skit händer ofta i filmer också...i vissa scener är bilen pimpad med stora fälgar och lågprofilsdäck, i andra scener har den standarddäck...

http://i48.tinypic.com/2lndeoh.png
http://i47.tinypic.com/200wig5.png

Nästa gång du ser göta kanal så kolla på härenstams slips, i en scen är den innanför kläderna men när han vänder sig om från sin bil, då är slipsen helt plötsligt utanför.
Förekommer även att ärr och andra skador(ibland gipsad arm) byter sida.

Har de som gör filmer och tv-serier ingen koll på sånt?
Citera
2013-03-27, 03:11
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
När de som spelar föräldrarna är jämngamla som de som spelar deras barn, tex i alexander så är Angelina jolie bara ett år äldre än Colin Farrell som spelar hans mamma.
Mycket kan göras med smink och ett någorlunda ungdomligt utseende, stör mej inte så värst mycket på detta ifall filmteamet sköter det snyggt.

Sköter dom det dåligt är det däremot en grej jag verkligen blir förbryllad av.. Tänker främst på Lucas Black i filmen Fast and the Furious Tokyo Drift där han spelar en high school elev på 17 år om jag inte minns fel (tonåring är han i alla fall) men ser närmare ut som 30! Hur tänkte dom där?

Han var 24 år vid inspelningen och man ser hur mycket dom försökt sminka över skäggstubben på honom för att ge honom ett yngre utseende.
Citera
2013-03-27, 03:24
Medlem
Torps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow

Är bara tvungen att kommentera på hur du skrivit ditt inlägg. Jag fattade inte alls vad du menade innan jag insåg att du med "som spelar hans mamma" syftar på Angelina. Som du skriver syftar du till att Colin Farrell spelar Angelinas mamma, där Angelina blir en han. Dat brainfuck.

OnT: Det mesta jag står mig på mest har jag redan hittat i poster innan, såsom restaurangbesök dör det tas en tugga och besöket vara någon minut max, olåsta bilar/ytterdörrar osv.

Något som stör mig väldigt är också när konversationer flyter på mellan olika scener, där det uppenbart gått en tid mellan scenerna. Konversationen blir således helt orimlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in