2011-05-20, 04:07
Moderator
Arne.Ankas avatar
Att bilar förvånansvärt ofta inte har säkerhetsglas.
Citera
2011-06-16, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fr0ggeh
Orealistiska dialoger, kommentarer, och när människor beter sig irationellt. Ett perfekt exempel är för mig Silent Hill. Jag vill så gärna älska filmen men det som drar ner filmen väldigt mkt för mig är att dialogerna känns så otroligt onaturliga, och hela sättet karaktärerna beter sig på.

Ett tillfälle i filmen som jag störde mig på väldigt mkt:

Annat exempel i samma film:

Vill du att dem ska gå på toa hela tiden också? Klaga över att det inte finns ngn toalett? Det blir ju mer verklighetstroget... Folk pratar inte med samma dramatiska flow som i filmer heller, ska dem kanske staka sig fram mer i språket? Det är en film, det ska vara ett visst flow i den... du verkar inte förstå hur man ser filmer, konstiga saker att haka upp sig på.

Jag stör mig på förutsägbara filmer, kloner so man sett 10 gånger om.
Jag stör mig även på filmer vars trailers visar saker som inte avslöjas först efter 40 minuter in i filmen, och då har trailern förstört hela upplägget i vissa fall.
Citera
2011-06-16, 18:54
Medlem
Stör mig otroligt mycket på när en karaktär ex. har ett sår på höger kind och sedan 3 minuter senare, i en annan scen, har såret på vänster kind. Såna småfel. Fyfan.
Citera
2011-06-16, 19:28
Medlem
Fickludds avatar
Jag stör mig på att
  • det skriker om bildäck på grusväg
  • man tittar med agerande min rakt in i luren efter ett telefonsamtal med förvånande innehåll
  • om han och hon möts i början på en amerikansk film och bråkar med varandra, då vet man att de blir ihop på slutet
  • man så enkelt knäcker lösenord eller dyligt till hemliga system. Det går oftast på några sekunder och efter max tre försök
  • att man från en okänd dator, där man brutit sig in, på några sekunder kan sända filer till någon annan. "Transmitting files...." yeah right
Citera
2011-06-16, 19:44
Medlem
Att fordon, i synnerhet motorcyklar ofta har helt fel motorljud. Ibland kan de ju ha olika motorljud under en scen... I samma sällskap finns scenerna där hjälten kör motorcykel och växlar upp tre gånger mellan varje kamerabyte. 19-växlad Harley, right.
Citera
2011-06-16, 19:57
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwahili
19-växlad Harley, right.
Eller 23växlad cross i terminator 2.

Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
[*]det skriker om bildäck på grusväg
Och gräsmattor.
Citera
2011-06-16, 20:21
Medlem
1945s avatar
stör mig på att det alltid skall knullas under täcket? Vem fan knullar invirad i ett täcke?
Citera
2011-06-16, 23:28
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Mest i barnfilmer men när ett klot rullar efter några människor och de kan hur lätt som helst hoppa åt sidan istället för att springa rätt fram som de gör.
Citera
2011-06-17, 14:17
Medlem
Gamblors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
[*]man så enkelt knäcker lösenord eller dyligt till hemliga system. Det går oftast på några sekunder och efter max tre försök [/list]

Folk har alltid lösenord som kan listas ut genom att man tittar sig omkring i rummet.
Eller så kan man enkelt räkna ut det eftersom de talar om det så ofta.
Citera
2011-06-17, 14:43
Medlem
thereisnoguds avatar
Kan störa mig en hel del på extremt patriotiska amerikanska filmer. Nu är det ingen film men den hyllade serien "the Pacific" klarade jag mig bara igenom 2-3 avsnitt just på grund av det. Speciellt hur Japanerna framställdes störde jag mig på. Kan tänka mig att Japsarna under WWII framställde ryssar och kineser på ungefär samma sätt. Efterblivna råttor till icke-människor ungefär.

Alltför mycket religiöst dravel är också störande.

Stör mig med andra ord på ganska många hollywoodfilmer . Tur att det är ganska enkelt att undvika de värsta exemplaren.
Citera
2011-06-17, 16:09
Medlem
Endemisks avatar
Har säkert nämnts, men; barnskådespelare. Står. Inte. Ut.
Citera
2011-06-17, 16:22
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thereisnogud
Kan störa mig en hel del på extremt patriotiska amerikanska filmer. Nu är det ingen film men den hyllade serien "the Pacific" klarade jag mig bara igenom 2-3 avsnitt just på grund av det. Speciellt hur Japanerna framställdes störde jag mig på. Kan tänka mig att Japsarna under WWII framställde ryssar och kineser på ungefär samma sätt. Efterblivna råttor till icke-människor ungefär.

Alltför mycket religiöst dravel är också störande.

Stör mig med andra ord på ganska många hollywoodfilmer . Tur att det är ganska enkelt att undvika de värsta exemplaren.

Jamen flaggviftande och "god save us all" är väl sååååå underbart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in