• 1
  • 2
2022-11-11, 21:10
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Om en person som r sjlv och vill ha ett husdjur som sllskap. Skulle den personen bst skaffa en katt eller hund? Vad skulle gra den personen lyckligast?
Citera
2022-11-11, 21:11
Medlem
OneTaps avatar
de beror vl p personens personlighet? katter e ju mer low effort. men en hund e lite mer mnsklig p nt stt =)
Citera
2022-11-11, 21:13
Medlem
zombie-nations avatar
Fr min egen del r det katt. Jag fr vldigt bra kontakt med katter och har nstan alltid haft katt. Men katter r mycket mer subtila. ven om jag haft galet keliga katter som r hypersociala s r katter i genomsnitt lite mindre ppet emotionella.

Vissa behver hundens vertydliga kroppssprk. De blir glada nr hunden alltid mter dem i drren. Iofs mina versociala katter mter mig med. Hunden viftar galet med sin svans och visar sin krlek s hmningslst. S r man mer hundmnniska tror jag man blir mer glad av en hund.
Citera
2022-11-11, 21:14
Medlem
Akvariefiskar. Lite underhll och hrar inte. Husdjur r verskattat!
Citera
2022-11-11, 21:19
Medlem
Onanikrems avatar
Beror alldeles p mnniskan som skaffar sitt husdjur. Hund krver ganska mycket av sin gare i form av stimulans, katter r mer sjlvstndiga och klarar sig ofta bra p egen hand som vuxna. Bde kattungar och hundvalpar krver mycket stimuli fr att m bra, lra sig saker osv. Blir de lmnade ensamma fr mycket kan de f strningar, brja tugga p inredningen osv.
Citera
2022-11-11, 21:21
Medlem
Hund. Mnniskans bsta vn!
Citera
2022-11-11, 21:22
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfhildr
Akvariefiskar. Lite underhll och hrar inte. Husdjur r verskattat!
Husdjur r det bsta man kan ha om man tar hand om dem, den ovillkorliga krlek fr man ingen annan stans.
Citera
2022-11-11, 21:25
Medlem
Trakessons avatar
Det beror antagligen p personens egen personlighet. En del personer passar bttre med hundar och en del med katter. Sjlv har jag helgarderat genom att ha bde och.
Citera
2022-11-11, 21:25
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Beror alldeles p mnniskan som skaffar sitt husdjur. Hund krver ganska mycket av sin gare i form av stimulans, katter r mer sjlvstndiga och klarar sig ofta bra p egen hand som vuxna. Bde kattungar och hundvalpar krver mycket stimuli fr att m bra, lra sig saker osv. Blir de lmnade ensamma fr mycket kan de f strningar, brja tugga p inredningen osv.

r man hemma mycket klarar sig katten smre ensam. Klart katten visst klarar sig om man reser bort ver natten, men r katten van vid att man alltid r hemma s blir ven en katt ledsen.

Hunden kan man ltt ta med sig.

Har bda sorterna och det finns frdel med bda. Har dock aldrig haft hundvalp fr insg att det skulle bli jobbigt, s vi skaffade en vuxen hund.
Citera
2022-11-11, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
de beror vl p personens personlighet? katter e ju mer low effort. men en hund e lite mer mnsklig p nt stt =)

Det beror helt och hllet p personens preferenser.

Hunden krver vldigt mycket mer av sin gare, men ger ocks mer kontakt tillbaka.

En katts tillgivenhet, om man fr den, knns dock mer djup och genuin. Katters personlighet varierar i lite strre utstrckning n hundars, skulle jag sga. Att f en hund att gilla en r inte svrt, det tar sllan mer n ngon minut. Att f en katts tillgivenhet r allt annat n skert.

Katter kan vara lite mer besvrliga nr man ska ka p semester. En hund r ltt att lmna bort, en katt inte alltid lika ltt.
Citera
2022-11-11, 21:36
Medlem
Masingas avatar
Min katt bryr sig inte ens nr jag kommer hem. Nr jag kommer in ge om drrens s kollar hon p mig 2 sek och vnder sig om och gr 🤣
Citera
2022-11-11, 21:36
Nej fyfan fr hundar. Slickar sitt eget bajs om den fr chansen och skller och har sig. Dr hller jag fr en gngs skull med muslimerna, hundar r satans husdjur och ska inte vistas i det offentliga rummet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in