2022-11-11, 18:10
Medlem
Psykonaut-s avatar
Jag fick en varning för att jag hade tramsat mot reglerna i en tråd och fick en varning för det.
Jag erkände att det var dumt gjort ganska direkt när jag fick varningen och svarade på det PM man får per automatik vid varning.

Utan att visa vem som var moderator, eller trådämnet så vill jag visa hur en diskussion mellan en moderator om detta med mig, genom att jag var öppen med att jag begått ett regelbrott men att jag utan att förneka detta erkände samt bad moderatorn som gav mig en varning om ursäkt,
-utan att varken slickat röv eller att försöka bortförklara mitt beteende.

Citat:
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: XXXXX

Citat:
Sorry kunde inte låta bli.
Accepterar varningen och hälsar dig en fortsatt trevlig kväll här på forumet.
/Psykonaut-

Citat:
Jag förstår och i ärlighetens namn var det väl öppet mål med tanke på trådstarten.. Så det var kanske väl hårt med en varning, jag tar bort den.

Allt gott!

Jag vill med detta belysa att våra kära moderatorer både är omänskliga av automatik, men är mänskliga när man endast som jag skrev det lilla PM jag gjorde för att bli mänsklig och ändra sig,
då jag inte blev arg på moderatorn, eller hävdade att jag hade rätt gentemot de regler som moderatorn utgick från.

Men resultatet av att vara trevlig mot de som modererar forumet, har jag det senaste året vänt varningar och pollar i på högsta nivå, då en varning bara är en tolkning som en moderator har att den ska prövas kollektivt bland det parlament som utgörs av de sameland moderaterna i sitt forum för moderatorer som röstar i enskilda fall i en form av demokratisk ordning,

kan få att ärendet att inte ens gå vidare upp till överdomstolen, att man svarar på ett sätt som blir till ett försvar i överdomstolen som ett bra argument utan att angripa något annat än svälja existensen av
inlägget som man har skrivit utifrån rådande lagar och regler på Flashback och i samhället,

vinna ärendet som jag eller ni ställt inför.

Jag har sedan år 2000 och fick en fix "OLD" i medlemstiteln samt i olika former hängt på Flashback
med nya nick lärt mig spelets regler vad som jag anser är acceptabelt eller inte, utan att klaga eller skapa trådar om detta.

Men efter snart 25 år som forumet existerar så måste jag ge en positiv kritik då all kritik inte måste vara negativ, samt att utan att belysa det goda så ska man inte heller gnälla då vi alla är här för att
vi älskar Flashback för att det är så bra som det är, samt förtjänar att belysas varför det är det bösta forumet just därför som jag gör just nu.

Har jag rätt eller fel, då man är en så bra medlem som man vill vara, så att en moderator kan släppa en varning som i mitt fall om man är en trevlig medlem, samt att alla moderatorer samt medlemmar
borde lära sig av denna tråden, då allting bygger på ömsesidig respekt och att vi är alla här för att ha kull och inte för att skapa bråk, i fall det inte är uppenbart och ska modereras bort för allas trevnad.

Men att överklaga en varning från ett dåligt beslut av en moderator, endast leder till 0% resultat,
medan att som jag lärt mig genom att vara trevlig utan att ljuga lett till 80% att jag blivit fri från den varning som jag fått, i de fall där jag uppenbart inte varit en ren idiot som förtjänade den.
Citera
2022-11-11, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Jag fick en varning för att jag hade tramsat mot reglerna i en tråd och fick en varning för det.
Jag erkände att det var dumt gjort ganska direkt när jag fick varningen och svarade på det PM man får per automatik vid varning.

Utan att visa vem som var moderator, eller trådämnet så vill jag visa hur en diskussion mellan en moderator om detta med mig, genom att jag var öppen med att jag begått ett regelbrott men att jag utan att förneka detta erkände samt bad moderatorn som gav mig en varning om ursäkt,
-utan att varken slickat röv eller att försöka bortförklara mitt beteend

Jag vill med detta belysa att våra kära moderatorer både är omänskliga av automatik, men är mänskliga när man endast som jag skrev det lilla PM jag gjorde för att bli mänsklig och ändra sig,
då jag inte blev arg på moderatorn, eller hävdade att jag hade rätt gentemot de regler som moderatorn utgick från.

Men resultatet av att vara trevlig mot de som modererar forumet, har jag det senaste året vänt varningar och pollar i på högsta nivå, då en varning bara är en tolkning som en moderator har att den ska prövas kollektivt bland det parlament som utgörs av de sameland moderaterna i sitt forum för moderatorer som röstar i enskilda fall i en form av demokratisk ordning,

kan få att ärendet att inte ens gå vidare upp till överdomstolen, att man svarar på ett sätt som blir till ett försvar i överdomstolen som ett bra argument utan att angripa något annat än svälja existensen av
inlägget som man har skrivit utifrån rådande lagar och regler på Flashback och i samhället,

Jag har sedan år 2000 och fick en fix "OLD" i medlemstiteln samt i olika former hängt på Flashback
med nya nick lärt mig spelets regler vad som jag anser är acceptabelt eller inte, utan att klaga eller skapa trådar om detta.

Men efter snart 25 år som forumet existerar så måste jag ge en positiv kritik då all kritik inte måste vara negativ, samt att utan att belysa det goda så ska man inte heller gnälla då vi alla är här för att
vi älskar Flashback för att det är så bra som det är, samt förtjänar att belysas varför det är det bösta forumet just därför som jag gör just nu.

Har jag rätt eller fel, då man är en så bra medlem som man vill vara, så att en moderator kan släppa en varning som i mitt fall om man är en trevlig medlem, samt att alla moderatorer samt medlemmar
borde lära sig av denna tråden, då allting bygger på ömsesidig respekt och att vi är alla här för att ha kull och inte för att skapa bråk, i fall det inte är uppenbart och ska modereras bort för allas trevnad.

Men att överklaga en varning från ett dåligt beslut av en moderator, endast leder till 0% resultat,
medan att som jag lärt mig genom att vara trevlig utan att ljuga lett till 80% att jag blivit fri från den varning som jag fått, i de fall där jag uppenbart inte varit en ren idiot som förtjänade den.

Bara att uppföra dig i fortsättningen. Regler är regler säger vissa, men på såna här forum så är det väl så. Ingen idé att be om ursäkt numera, man får inget tillbaka. Om en moderator gör fel, så ber inte de om ursäkt heller för den delen. Alla som har någon form av makt visar den gärna, även på ett forum som flashback. Det är bara ta den och gå vidare, och sköt dig.
Citera
2022-11-11, 18:21
Bannlyst
Du har absolut rätt!
I de flesta fall har man gjort bort sig och varningen är helt relevant och förtjänad.

Sedan fungerar man bättre med vissa mods än andra, jag tror att de flesta har en hat-moderator.
Citera
2022-11-11, 18:39
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasboll
Bara att uppföra dig i fortsättningen. Regler är regler säger vissa, men på såna här forum så är det väl så. Ingen idé att be om ursäkt numera, man får inget tillbaka. Om en moderator gör fel, så ber inte de om ursäkt heller för den delen. Alla som har någon form av makt visar den gärna, även på ett forum som flashback. Det är bara ta den och gå vidare, och sköt dig.

Läste du öht TS? Om så, förstod du inte vad hen ville ha sagt.
Citera
2022-11-11, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Läste du öht TS? Om så, förstod du inte vad hen ville ha sagt.

Möjligen läste det lite snabbt i all hast=)
Citera
2022-11-11, 18:49
Moderator
Ruskigbusss avatar
För att vara tydlig - jag är INTE den moderator som trådskaparen haft kontakt med och jag vet inget om det fallet.

Men, jag vill försöka belysa frågan ur en moderators synvinkel.

Vårt jobb är INTE att straffa användarna. Varje gång en användare bryter mot reglerna är på sätt och vis ett misslyckande för oss som tagit på oss att moderera forumet.

Reglernas syfte är att se till att forumet överlever och att medlemmarna hjälps åt att låta alla som vill och kan komma till tals.

En varning är just det. En varning om att man brutit mot en regel. Om användarens svar får en att tro att den begripit vad den gjort för fel, och förhoppningsvis därför inte kommer att upprepa det, så har varningen uppfyllt sitt syfte.

Det är bara när användaren upprepade gånger skiter i att den varnas, som den i förlängningen kan stängas av för ohörsamhet.

Och det är inte roligt för någon.

Nu vet jag att en betydande del av användarna är allergiska mot alla former av auktoritet och har svårt att ta tillsägelser av något slag, och som trivs i offerkoftan, så jag förväntar mej inte att alla skall begripa vad jag skriver här. Men, kanske några, som t ex trådskaparen.
Citera
2022-11-11, 19:06
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasboll
Bara att uppföra dig i fortsättningen. Regler är regler säger vissa, men på såna här forum så är det väl så. Ingen idé att be om ursäkt numera, man får inget tillbaka. Om en moderator gör fel, så ber inte de om ursäkt heller för den delen.
Det har hänt att moderatorer har bett mig om ursäkt
Citera
2022-11-11, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det har hänt att moderatorer har bett mig om ursäkt

Det är bra det. Det finns dock de som inte gjort det också. Är från moderator till moderator, det var det jag menade också. Var lite dumt skrivet av mig i all hast.
Citera
2022-11-11, 19:42
Moderator
NewDeers avatar
Flyttat ämne från Klagomål och kritik /mod
Citera
2022-11-11, 20:11
Moderator
Carlboms avatar
Har man gjort sig förtjänt av en varning så ska den inte kunna dras tillbaka för att man är "trevlig" och "inser sitt misstag" eller liknande. En varning är, som Ruskigbuss skriver, inte ett "straff". Hörsammas varningar så blir forumet i längden bättre för en själv och för alla andra.

Ska vi dra tillbaka en varning så gör vi det för att den aldrig borde ha delats ut från början. Annars undergräver man systemet för alla. Kan man prata sig ur en varning för att man är trevlig så vet ingen någonsin att en varning faktiskt förtjänades och delades ut. Ska man dra det till sin spets så skulle man kunna få 100 varningar och aldrig behöva hörsamma varningarna när man glider under radarn för man är trevlig i PM varenda gång.

Med det sagt så tycker jag det ska vara lika prestigelöst åt alla håll och gör man fel som moderator så ska man vara stor nog att kunna erkänna det samt be om ursäkt om så krävs.
Citera
2022-11-11, 22:36
Moderator
Ancistruss avatar
Är en varning korrekt så är den det och är den felaktig så är den det. Detta oavsett hur användaren beter sig i en efterföljande PM-konversation. Egentligen är det inte mycket svårare än så.

Men precis som allt i övrigt i livet när man har att göra med andra människor, beter man sig trevligt är det lättare för andra att känna sympati och vilja hjälpa. Men beter man sig otrevligt brukar andra bara sparka bakut. Så det är nog snarare ett allmänmänskligt beteende TS beskriver som gäller i alla situationer när man interakterar med andra människor.
Citera
2022-11-18, 11:17
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-

-utan att varken slickat röv eller att försöka bortförklara mitt beteende.

Som precis påpekats brukar det vara lättare att få gehör för sina synpunkter om man framför dem på ett civiliserat sätt utan att skrika, gapa och svära och vara allmänt odräglig, gäller i vanliga sociala sammanhang och det gäller även på forumet.

Man ska ju komma ihåg att bakom nicken sitter det ju fortfarande människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in